Uchwała nr XXVII/267/2021RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 28 października 2021w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Inowrocławskiemu Na podstawie art. 10 ust.2 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 z późn. zm.[1])

Uchwała nr XXVII/267/2021
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 28 października 2021


w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Inowrocławskiemu

Na podstawie art. 10 ust.2 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 z późn. zm.[1])


uchwala się, co następuje:

§ 1. Udziela się z budżetu Gminy Pakość pomocy rzeczowej dla Powiatu Inowrocławskiego, polegającej na wykonaniu i przekazaniu dokumentacji projektowej dla zadania „Rozbudowa pasa drogi powiatowej nr 2401C relacji Mokre-Krzekotowo-Pakość-ul.Mogileńska od km 4+220 do km 4+770”.

§ 2. 1.Pomoc rzeczowa, o której mowa w § 1, zostanie sfinansowana ze środków budżetu Gminy Pakość w 2021r.
2. Wartość pomocy rzeczowej wynosi 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).

§ 3. Szczegółowe warunki udzielenia pomocy rzeczowej zostaną określone w umowie, zawartej pomiędzy Gminą Pakość a Powiatem Inowrocławskim.

§ 4.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Michał Siembab

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały zgłoszone w Dz.U. z 2021r. poz. 1535 oraz 1773.
 
  
UZASADNIENIE  
1.      Przedmiot regulacji:
Dotacja celowa na pomoc rzeczową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie zadań własnych.  
2.      Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art.10 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), zgodnie z którym Gminy, związki międzygminne oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego mogą sobie wzajemnie bądź innym jednostkom samorządu terytorialnego udzielać pomocy, w tym pomocy finansowej oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, z którego wynika, że do kompetencji rady należy stanowienie
w innych sprawach zastrzeżonych ustawami.  Na podstawie art. 216 ust.2 pkt 5 oraz art. 220 ust.1 i 2, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305) wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności na pomoc rzeczową lub finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego, określoną odrębną uchwałą przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, podstawą udzielenia pomocy jest umowa.
3.      Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.  
4.      Uzasadnienie merytoryczne:
W celu poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Gminy Pakość przemieszczających się w kierunku Ludwińca, od skrzyżowania ul.Mogileńskiej z ul. Mikołaja, konieczna jest budowa chodnika. Z uwagi na konieczność usytuowania chodnika w pasie drogi powiatowej nr 2401C relacji Mokre-Krzekotowo-Pakość-ul.Mogileńska, zdecydowano o wsparciu Powiatu Inowrocławskiego w 2021r., poprzez sfinansowanie opracowania dokumentacji projektowej ze środków budżetu Gminy Pakość, która zostanie przekazana powiatowi w celu rozpoczęcia realizacji zadania.  
5.      Ocena skutków prawnych
Uchwała wywołuje skutki finansowe, jednakże wprowadzone zmiany nie mają wpływu na zmianę wyniku budżetu.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 listopada 2021, 12:17:24)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 73