Strona główna > Uchwały > 2021 |
Uchwała nr XXVII/267/2021RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 28 października 2021w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Inowrocławskiemu Na podstawie art. 10 ust.2 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 z późn. zm.[1])
Uchwała nr XXVII/267/2021
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 28 października 2021
w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej Powiatowi Inowrocławskiemu
Na podstawie art. 10 ust.2 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 z późn. zm.[1])
uchwala się, co następuje:
§ 1. Udziela
się z budżetu Gminy Pakość pomocy rzeczowej dla Powiatu Inowrocławskiego,
polegającej na wykonaniu i przekazaniu dokumentacji projektowej dla zadania „Rozbudowa
pasa drogi powiatowej nr 2401C relacji Mokre-Krzekotowo-Pakość-ul.Mogileńska od
km 4+220 do km 4+770”.
§ 2. 1.Pomoc
rzeczowa, o której mowa w § 1, zostanie sfinansowana ze środków budżetu Gminy Pakość
w 2021r.
2. Wartość pomocy rzeczowej wynosi 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wartość pomocy rzeczowej wynosi 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
§ 3. Szczegółowe
warunki udzielenia pomocy rzeczowej zostaną określone w umowie, zawartej
pomiędzy Gminą Pakość a Powiatem Inowrocławskim.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi
Pakości.
§ 5. Uchwała
wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Michał Siembab
Rady Miejskiej w Pakości
Michał Siembab
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały zgłoszone w Dz.U. z 2021r. poz. 1535 oraz 1773.
UZASADNIENIE
1. Przedmiot regulacji:
Dotacja celowa na pomoc rzeczową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie zadań własnych.
2. Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art.10 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), zgodnie z którym Gminy, związki międzygminne oraz stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego mogą sobie wzajemnie bądź innym jednostkom samorządu terytorialnego udzielać pomocy, w tym pomocy finansowej oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, z którego wynika, że do kompetencji rady należy stanowienie
w innych sprawach zastrzeżonych ustawami. Na podstawie art. 216 ust.2 pkt 5 oraz art. 220 ust.1 i 2, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305) wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności na pomoc rzeczową lub finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego, określoną odrębną uchwałą przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, podstawą udzielenia pomocy jest umowa.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
W celu poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Gminy Pakość przemieszczających się w kierunku Ludwińca, od skrzyżowania ul.Mogileńskiej z ul. Mikołaja, konieczna jest budowa chodnika. Z uwagi na konieczność usytuowania chodnika w pasie drogi powiatowej nr 2401C relacji Mokre-Krzekotowo-Pakość-ul.Mogileńska, zdecydowano o wsparciu Powiatu Inowrocławskiego w 2021r., poprzez sfinansowanie opracowania dokumentacji projektowej ze środków budżetu Gminy Pakość, która zostanie przekazana powiatowi w celu rozpoczęcia realizacji zadania.
5. Ocena skutków prawnych
Uchwała wywołuje skutki finansowe, jednakże wprowadzone zmiany nie mają wpływu na zmianę wyniku budżetu.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (4 listopada 2021, 12:17:24)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 73