Uchwała nr XXXIII/348/2018RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 27 września 2018zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077, z późn. zm.2))

Uchwała nr XXXIII/348/2018
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 września 2018


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077, z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXVII/286/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2017r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 r., zmienionej uchwałą Nr XXVIII/295/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 6 lutego 2018r., uchwałą Nr XXIX/306/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 marca 2018r. uchwałą Nr XXX/318/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 26 kwietnia 2018r. oraz uchwałą Nr XXXI/331/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 26 czerwca 2018r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- przyjęcie środków dotacji celowej w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w kwocie 3 060,00 zł,
- przyjęcie rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 26 547,00 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej na realizację zadań bieżących i inwestycji w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 63 117,50 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 801 Oświata i wychowanie w kwocie 555 322,00 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna w kwocie 14 013,00 zł,
- zwiększenie o kwotę 9 184,43 zł,
- przeniesienie na kwotę 78 822,96 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
- zwiększenie o kwotę 671 243,93 zł,
- zmniejszenie o kwotę 514 847,67 zł
- przeniesienie na kwotę 514 947,72 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 41 071 190,67 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 36 892 281,44 zł, w tym:
a) dochody własne 19 232 590,37 zł,
b) subwencje 6 321 341,00 zł,
c) dotacje celowe 11 338 350,07 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 101 152,50 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 4 178 909,23 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 600 000,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 20 000,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 3 558 909,23 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 3 330 995,00 zł,”;

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 45 650 461,73 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 35 843 504,80 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 23 492 352,98 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 14 924 643,02 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 8 567 709,96 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 405 900,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 557 137,12 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 120 914,70 zł,
e) obsługa długu 267 200,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 9 806 956,93 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 9 687 956,93 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 6 291 706,34 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 119 000,00 zł,”;

5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 4 579 271,06 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 3 413 496,44 zł, pożyczek w wysokości 300 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 865 774,62 zł,

6) załącznik „Przychody i rozchody budżetu” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2018r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 3 713 496,44 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 2 330 496,44 zł.”;

11) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1) Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 3 713 496,44 zł,
w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 2 330 496,44 zł,
2) Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na wynagrodzenia ze stosunku pracy, dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych,
3) Przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym nie wymienionym w Wieloletniej Prognozie Finansowej do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4) Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak

Załączniki (1022kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2018r. poz. 1000, 1349 i 1432.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2018r. poz. 62, 1000, 1366, 1669 i 1693.



UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXXIII/348/2018
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 września 2018r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 1 035,00 zł w związku z otrzymaniem czynszu dzierżawnego za obwody łowieckie,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 3 837,72 zł w związku z otrzymanym odszkodowaniem za zniszczoną lampę drogową,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 2 391,00 zł w związku ze zwrotem odszkodowania oraz wpłat z lat ubiegłych,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie na kwotę 3 060,00 zł w związku z podpisanym porozumieniem z Zarządem Wykonawczym Oddziału Wojewódzkiego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej Województwa Kujawsko-Pomorskiego, w sprawie przygotowania i wdrożenia projektu pn. „Nowoczesne służby ratownicze – zakup sprzętu dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych”,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 1 000,00 zł w związku ze zrealizowaną opłatą dodatkową za przyjęcie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński poza urzędem stanu cywilnego,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 26 547,00 zł w związku z otrzymaniem decyzją ST5.4751.3.2018.7g Ministra Finansów środków rezerwy części oświatowej z przeznaczeniem na dofinansowanie doposażenia pomieszczeń do nauki w gimnazjach publicznych, decyzją ST.4751.3.2018.6g z przeznaczeniem na doposażenie świetlic w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne w gimnazjach publicznych, decyzją ST5.4751.5.2018.11g z przeznaczeniem na dofinansowanie wyposażenia szkół podstawowych w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej z przedmiotów przyrodniczych, zwiększenie na kwotę 63 117,50 zł zgodnie z decyzją WFB.I.3120.44.2018 z dnia 29 sierpnia 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2017r.,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 555 322,00 zł w związku z aneksem do umowy dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 dla projektu pn. „Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę przedszkola miejskiego w Pakości”,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 13 645,00 zł zgodnie z decyzją WFB.I.3120.44.2018 z dnia 29 sierpnia 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z przeznaczeniem na organizowanie i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu zamieszkania, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz zwiększenie na kwotę 368,00 zł w związku z otrzymaniem środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego zgodnie z umową nr AZS.670-19/KFS-RM/2018 na dofinansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy w Ośrodku Pomocy Społecznej,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 650,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu zwrotów do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nienależnie pobranych świadczeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwieszenie na kwotę 270,71 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu opłaty produktowej oraz wpłat za korzystanie z przystanków autobusowych, przeniesienie na kwotę 78 822,96 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,

wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie na kwotę 3 837,72 zł w związku z otrzymanym odszkodowaniem na naprawę zniszczonej lampy drogowej, wprowadzenie zadania na kwotę 50 000,00 zł „Zagospodarowanie terenu wokół Przedszkola Miejskiego w Pakości”- opracowanie dokumentacji projektowej, zmniejszenie wartości zadania „Przebudowa ul. Rynek i ul. Żabiej wraz z zagospodarowaniem terenów nadbrzeżnych Noteci” o kwotę 362 412,00 zł z uwagi na przesunięcie terminu realizacji zadania, zaciągnięcie kredytu na kwotę 402 886,33 zł na zadanie „Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo rowerowej relacji Rybitwy-Wielowieś, gmina Pakość” z uwagi na złożenie w procedurze przetargowej jednej oferty na wyższą kwotę niż wartość kosztorysowa, przeniesienie w ramach działu kwoty 21 837,72 zł oraz do innych działów kwoty 77 780,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na Akcję Zima 2018/2019,
- w dziale 630 Turystyka przeniesienie z innych działów kwoty 10 380,00 zł z przeznaczeniem na bieżące funkcjonowanie Centrum Informacji Turystycznej,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie kwoty 34 000,00 zł do działu 900,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 17 776,50 zł oraz przeniesienie na kwotę 128 122,48 zł z innych działów i kwoty 30 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia bieżącego funkcjonowania jednostki, przeklasyfikowanie wydatków majątkowych na bieżące dot. zadania pn. „Dostosowanie wewnętrznej polityki bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Pakości”,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie na kwotę 3 060,00 zł oraz przeniesienie z innych działów kwoty 10 040,00 zł w związku z zakupem sprzętu dla Ochotniczej Straży Pożarnej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zabezpieczeniem środków na szkolenie medyczne na potrzeby ochrony ppoż. oraz na wypłatę za akcje ratownicze,
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie do innych działów kwoty 100 000,00 zł w związku z niższym wydatkowaniem środków na odsetki od kredytu,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 19 692,00 zł w związku z otrzymaną rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej, zmiana źródeł finansowania zadania „Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości” na kwotę 555 322,00 zł w związku ze zwiększeniem dofinansowania z EFRR zmniejszono wartość kredytu o kwotę 555 322,00 zł, który miał pokryć wkład gminy, przeniesienie w ramach działu na kwotę 14 700,00 zł w związku z bieżącym funkcjonowaniem placówek szkolnych,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 14 013,00 zł w związku z otrzymaną dotacją z przeznaczeniem na organizowanie i świadczenie usług specjalistycznych oraz dotacji z KFS na dofinansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne, przeniesienie z działu 855 kwoty 201,00 zł oraz w ramach działu kwoty 14 000,00 zł zgodnie z pismem kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości w związku z bieżącym funkcjonowanie jednostki,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 13 440,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zwiększenie na kwotę 6 855,00 zł w związku z otrzymaną rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej, przeniesienie w ramach działu kwoty 325,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 650,00 zł w związku ze zwrotami do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nienależnie pobranych świadczeń, przeniesienie w ramach działu kwoty 286,00 zł oraz do działu 852 kwoty 201,00 zł zgodnie z pismem kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie na kwotę 37,71 zł w związku z otrzymaną opłatą produktową, przeniesienie z innych działów na kwotę 60 737,52 zł oraz w ramach działu na kwotę 208 378,00 zł, w związku ze zwrotem podatku VAT zmniejszono wartość zadań „Wymiana sieci wodociągowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 255 Pakość-Strzelno” oraz zadania „Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciągu DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Różanej w Pakości”, zwiększenie wartości zadania „Zagospodarowanie terenu przy ul. Fabrycznej w Pakości” o kwotę 95 780,00 zł, z uwagi na złożenie w procedurze przetargowej jednej oferty na wyższą kwotę niż wartość kosztorysowa, zabezpieczenie środków utrzymaniu zieleni miejskiej, oczyszczaniu miasta i na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowych odcinków sieci wodociągowej oraz odcinka sieci kanalizacji sanitarnej i zmiana źródeł finansowania na dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie z innych działów na kwotę 2 500,00 zł z przeznaczeniem na zabezpieczenie środków na energię elektryczna.

Wprowadzone zmiany powodują zmianę wyniku budżetu, deficyt zostaje zmniejszony o kwotę 514 847,67 zł. Wiąże się to z koniecznością zmiany w załączniku „Przychody i rozchody budżetu”, zatem zmniejszono przychody z tytułu planowanych do zaciągnięcia w 2018r. kredytów o łączną kwotę 514 847,67 zł. Skorygowano plan kredytu na zadanie „Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości” z uwagi na otrzymane dofinansowanie z EFRR na kwotę 555 322,00 zł, wykreślono finansowanie ze środków kredytu na kwotę 362 412,00 zł dla zadania „Przebudowa ul. Rynek i ul. Żabiej wraz z zagospodarowaniem terenów nadbrzeżnych Noteci” z uwagi na przesunięcie terminu realizacji. W związku z koniecznością realizacji zadania pn. „Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo rowerowej relacji Rybitwy-Wielowieś, gmina Pakość” oraz „Zagospodarowanie terenu przy ul. Fabrycznej w Pakości” zwiększono planowane kredyty o kwotę 402 886,33 zł w związku z uzyskaniem, po przeprowadzonych procedurach przetargowych, wyższych niż przyjęte w budżecie wartości zadań.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077 z późn.zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (29 października 2018, 12:02:35)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 253