Strona główna > Uchwały > 2016 |
Uchwała nr XII/116/2016RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 22 marca 2016zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.2))
Uchwała nr XII/116/2016
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 22 marca 2016
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.2))
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr X/89/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 grudnia 2015r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 r., wprowadza się następujące zmiany:
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
a) zwiększeń o kwotę 100 972,00 zł,
b) przeniesień na kwotę 130 994,00 zł,
c) zmniejszeń na kwotę 36 143,00 zł, - dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
a) zwiększeń o kwotę 1 146 945,00 zł,
b) przeniesień na kwotę 55 598,00 zł,
c) zmniejszeń na kwotę 13 546,00 zł,
oraz: - § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2016 rok w wysokości 30 702 865,12 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 29 973 665,12 zł:
a) dochody własne 17 475 787,00 zł,
b) subwencje 6 287 294,00 zł,
c) dotacje celowe 6 210 584,12 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 729 200,00 zł:
a) dochody ze sprzedaży majątku 679 200,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 50 000,00 zł”;
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, - § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2016 rok w wysokości 35 904 902,12 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 28 952 281,12 zł,
a) wydatki jednostek budżetowych 20 291 505,46 zł, w tym:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 474 519,00 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 816 986,46 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 443 500,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 6 773 494,66 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 41 681,00 zł,
e) obsługa długu 402 100,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 6 952 621,00 zł,
a) inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 922 621,00 zł,
b) dotacje celowe na inwestycje 30 000,00 zł.”;
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, - wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 5 202 037,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 1 833 467,00 zł i pożyczek w wysokości 2 300 000,00 zł oraz wolnych środków w wysokości 1 068 570,00 zł,
- załącznik „Przychody i rozchody w 2016r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Zadania inwestycyjne w 2016r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
- § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu 4 133 467,00 zł”; - § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu 4 133 467,00 zł”.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Załączniki (275kB)
Przewodniczący Rady
Miejskiej
Jerzy Joachimiak
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1045 i 1890.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877, z 2015r. poz. 238, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1854, 1890 oraz z 2016r. poz. 195.
UZASADNIENIE
do uchwały XII/116/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 22 marca 2016r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rok
do uchwały XII/116/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 22 marca 2016r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie o 100,00 zł, w związku z otrzymaną opłatą za wydanie zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdu nienormatywnego,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie o kwotę 7,00 zł, wykonano plan dochodów z tyt. zwrotu za czynności egzekucyjne,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie o kwotę 4 804,00 zł, wpływy z tyt. należnych gminie 5 % od opłaty za udostępnienie danych osobowych oraz refundacja wynagrodzenia za 2015r. z PUP,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fiz. i od innych jedn. nieposiadających os.pr. oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie o kwotę 22 597,00 zł, na podstawie kalkulacji planowanej na 2016r. przez Ministra Finansów, zgodnie z załącznikiem do pisma Nr ST3.4750.4.2016 z 16.03.2016,
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zmniejszenie części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 36 143,00 zł, na podstawie ustalonej prze Ministra Finansów rocznej kwoty subwencji wynikającej z załącznika do pisma Nr ST3.4750.4.2016 z 16.03.2016.
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 55 169,00 zł, wprowadzono dochody z tytułu zwrotu kosztów wychowania przedszkolnego poniesionych w przedszkolach prowadzonych przez gminę na dzieci niebędących naszymi mieszkańcami oraz dokonano korekty paragrafu dotyczącego odpłatności za żywienie w przedszkolach, przenosząc środki z paragrafu 0830 wpływy z usług na paragraf 0670 wpływy z opłat za korzystanie z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego, jak również skorygowano paragraf dla odpłatności za korzystanie z wychowania przedszkolnego wprowadzając paragraf 0660,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna zwiększenie o kwotę 18 295,00 zł, dochody z tytułu rozliczenia podatku od towarów i usług za IV kwartał 2015r.
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 648 022,00 zł, zwiększenie planu dla zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 150449C Sójkowo figura w m.Rycerzewko gmina Pakość” wprowadzono zadanie pn.: „Modernizacja drogi gminnej w m.Łącko”,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 471 277,00 zł, zwiększono plan dla zadania pn. „Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości”, zabezpieczono środki na żywienie uczniów Gimnazjum oraz dokonano przeniesienia w planie finansowym Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu, w celu zabezpieczenia środków na zadania wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki, wprowadzono środki na koszty żywienia dzieci w ZPO w Kościelcu oraz zmniejszono plan wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne w szkołach w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej.
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie o kwotę 800,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia planu na składki na ubezpieczenia społeczne,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, dokonano korekty poprzez przeniesienie między paragrafami w ramach planu Ośrodka Pomocy Społecznej, dotyczącej rodzaju planowanych wydatków, z wydatków zleconych na wydatki własne.
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o 14 100,00 zł planu na zadanie pn. „Rozbudowa oświetlenia ulicznego w sołectwie Rybitwy.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (31 marca 2016, 10:25:08)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 288