Uchwała nr XXVI/262/2021RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 września 2021w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla terenów obejmujących część wsi Dziarnowo i KościelecNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.1))

Uchwała nr XXVI/262/2021
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 września 2021


w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla terenów obejmujących część wsi Dziarnowo i Kościelec

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.1))


uchwala się, co następuje:
Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Po stwierdzeniu, że plan miejscowy nie narusza ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość przyjętego w formie ujednoliconej uchwałą nr XVII/158/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 9 lipca 2020 r., uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla terenów obejmujących część wsi Dziarnowo i Kościelec, zwany dalej planem.
2. Załącznikami do uchwały są:
1) rysunek planu w skali 1:1000 stanowiący integralną część uchwały, stanowiący załączniki nr 1a i 1b do uchwały;
2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, stanowiące załącznik nr 2 do uchwały;
3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, stanowiące załącznik nr 3 do uchwały;
4) dane przestrzenne GML tworzone dla miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stanowiące załącznik nr 4 do uchwały.

§ 2. 1. Uchwała ustanawia obowiązujące na terenach objętym planem przepisy prawa miejscowego dotyczące przeznaczenia i sposobu zagospodarowania poszczególnych terenów oraz określa konieczne dla osiągnięcia zamierzonych celów – nakazy i zakazy.
2. Przepisy prawne niniejszej uchwały nie mogą być stosowane wybiórczo oraz w oderwaniu od ustaleń rysunku stanowiącego załącznik do uchwały.

§ 3. W realizacji miejscowego planu, oprócz ustaleń zawartych w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy szczególne wraz z aktami wykonawczymi i odrębnymi.

§ 4. Każdy teren wydzielony liniami rozgraniczającymi tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania określony jest symbolem, w którym litery oznaczają przeznaczenie poszczególnych terenów według oznaczeń rysunku planu.

Rozdział 2.
Ogólne ustalenia planu
§ 5. 1. Ustalenia ogólne obowiązują dla terenów w granicach obszaru objętego planem, o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej. Obowiązuje zakaz lokalizacji funkcji i obiektów niezwiązanych z podstawowym przeznaczeniem terenu i jego obsługą z wyłączeniem infrastruktury technicznej oraz inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej, zgodnych z przepisami odrębnymi.
2. Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: obowiązuje lokalizacja zabudowy zgodnie z zasadami określonymi w ustaleniach szczegółowych.
3. Zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu: obowiązuje zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania i ochrony wartości przyrodniczych i różnorodności form krajobrazowych, w tym:
1) zachowanie istniejących form ukształtowania terenu z wyłączeniem zmian wynikających z realizacji obiektów budowlanych;
2) zakaz dokonywania zmian stosunków wodnych.
4. Zasady kształtowania krajobrazu: zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.
5. Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej:
1) w części obszaru objętego planem na załączniku 1a i 1b, zgodnie z rysunkiem planu, obowiązuje strefa konserwatorska „W” ochrony archeologicznej; wszelką działalność inwestycyjną na obszarze strefy należy prowadzić zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
2) w przypadku natrafienia podczas robót ziemnych lub budowlanych na przedmiot, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem należy zastosować się do przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
6. Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych: nie wyznacza się terenów publicznych.
7. Zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu:
1) obowiązuje lokalizacja zabudowy zgodnie z zasadami określonymi w ustaleniach szczegółowych;
2) wskaźniki zagospodarowania terenów - zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.
8. Granice i sposoby zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa: w części obszaru objętego planem na załączniku 1b, zgodnie z rysunkiem planu, występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią na których prawdopodobieństwo występowania powodzi jest wysokie oraz średnie i wynosi odpowiednio 10% i 1%, dla których obowiązują zakazy i nakazy wynikające z przepisów odrębnych Prawo wodne.
9. Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości: nie ustala się.
10. Szczególne warunki zagospodarowania terenu oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: odległość posadowienia obiektów budowlanych od istniejącej infrastruktury technicznej zgodnie z przepisami odrębnymi.
11. Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej:
1) obsługa komunikacyjna z istniejących i projektowanych dróg;
2) dopuszcza się budowę i przebudowę sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi;
3) w wyznaczonej strefie ograniczonego użytkowania od istniejącej linii elektroenergetycznej 110 kV dopuszcza się przebudowę istniejącej linii elektroenergetycznej wraz ze zmianą posadowienia konstrukcji wsporczych linii elektroenergetycznej;
4) zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w wodę: nie dotyczy;
5) zasady obsługi w zakresie kanalizacji sanitarnej: nie dotyczy;
6) odprowadzenie wód opadowych na grunt zgodnie z przepisami odrębnymi;
7) zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w gaz: nie dotyczy;
8) zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną: nie dotyczy;
9) zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną: zgodnie z przepisami odrębnymi;
10) zasady obsługi w zakresie telekomunikacji: nie dotyczy;
11) zasady obsługi w zakresie odpadów komunalnych: gromadzenie odpadów komunalnych
w zamykanych, przenośnych pojemnikach – wywóz odpadów z pojemników w sposób zorganizowany
zgodnie z przepisami odrębnymi.
12. Sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenu: do czasu realizacji ustaleń planu dopuszcza się użytkowanie terenu na dotychczas obowiązujących zasadach.
13. Wysokości stawek procentowych służących naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości: na terenach przeznaczonych do realizacji celów niepublicznych – 30%.

Rozdział 3.
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem na załączniku nr 1a
§ 6. Na rysunku planu na załączniku nr 1a obowiązują:
1) granica obszaru objętego planem;
2) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
3) nieprzekraczalne linie zabudowy;
4) granica strefy konserwatorskiej „W” ochrony archeologicznej;
5) strefa ograniczonego użytkowania do istniejącej linii elektroenergetycznej 110 kV;
6) symbole identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania.
§ 7. Przeznaczenie terenów: w granicach planu na załączniku 1a wyznacza się tereny:
1) rolniczy, o symbolu – R;
2) produkcji energii z dopuszczeniem infrastruktury technicznej - elektroenergetyka, o symbolu – Ep/E;
3) wód powierzchniowych śródlądowych, o symbolu – WS.
§ 8. Teren oznaczony symbolem 1R przeznacza się na cel rolniczy.
§ 9. Teren oznaczony symbolem 2Ep/E przeznacza się na cel produkcji energii z dopuszczeniem infrastruktury technicznej - elektroenergetyka; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza się realizację urządzeń produkcji energii z zakresu fotowoltaiki;
2) dopuszcza się realizację infrastruktury technicznej z zakresu elektroenergetyki;
3) maksymalna wysokość zabudowy 3,5 m, nie dotyczy słupów linii elektroenergetycznej;
4) dachy o kącie nachylenia połaci dachowych od 5o do 35o;
5) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 95% powierzchni działki budowlanej;
6) powierzchnia zabudowy do 5% powierzchni działki lub terenu;
7) wskaźnik intensywności zabudowy: minimalny 0,00001, maksymalny 0,08.
§ 10. Teren oznaczony symbolem 3WS przeznacza się na cel wód powierzchniowych śródlądowych.

Rozdział 4.
Ustalenia szczegółowe - zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem na załączniku nr 1b
§ 11. Na rysunku planu na załączniku nr 1b obowiązują:
1) granica gminy;
2) granica obszaru objętego planem;
3) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;
4) granica strefy konserwatorskiej „W” ochrony archeologicznej;
5) granica obszaru szczególnego zagrożenia powodzią o prawdopodobieństwie występowania równym
1%;
6) granica obszaru szczególnego zagrożenia powodzią o prawdopodobieństwie występowania równym
10%;
7) granica obszaru zagrożenia powodzią o prawdopodobieństwie występowania równym 0,2%;
8) strefa ograniczonego użytkowania do istniejącej linii elektroenergetycznej 110 kV;
9) symbole identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania.
§ 12. Przeznaczenie terenów: w granicach planu na załączniku 1b wyznacza się tereny:
1) rolnicze, o symbolu – R;
2) drogi wewnętrznej, o symbolu – KDW.
§ 13. Tereny oznaczone symbolami 4R i 5R przeznacza się na cel rolniczy; obowiązują następujące ustalenia:
1) w części terenu, zgodnie z rysunkiem planu, występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią, na których prawdopodobieństwo występowania powodzi jest wysokie oraz średnie i wynosi odpowiednio 10% i 1%, dla których obowiązują zakazy i nakazy wynikające z przepisów odrębnych Prawo wodne;
2) w części terenu, zgodnie z rysunkiem planu, występuje obszar narażony na niebezpieczeństwo powodzi, na którym prawdopodobieństwo występowania powodzi jest niskie i wynosi 0,2%.
§ 14. Teren oznaczony symbolem KDW przeznacza się na cel drogi wewnętrznej; obowiązują następujące ustalenia:
1) dopuszcza się lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z podstawową funkcją drogi;
2) parametry i wskaźniki kształtowania zagospodarowania terenu: szerokość w liniach rozgraniczających – jak na rysunku planu;
3) w części terenu, zgodnie z rysunkiem planu, występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią, na których prawdopodobieństwo występowania powodzi jest wysokie oraz średnie i wynosi odpowiednio 10% i 1%, dla których obowiązują zakazy i nakazy wynikające z przepisów odrębnych Prawo wodne;
4) w części terenu, zgodnie z rysunkiem planu, występuje obszar narażony na niebezpieczeństwo powodzi, na którym prawdopodobieństwo występowania powodzi jest niskie i wynosi 0,2%.

Rozdział 5.
Przepisy końcowe
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 16. Uchwała podlega publikacji na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Pakość oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Załączniki (2311kB) pdf

Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Siembab


UZASADNIENIE

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego został opracowany na podstawie uchwały nr V/49/2019 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla terenów obejmujących część wsi Dziarnowo i Kościelec.
Wymieniona uchwała rozpoczęła tryb formalnoprawny sporządzenia planu miejscowego określony w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 z późn. zm.).
1. Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2–4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym Przy opracowywaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wzięto pod uwagę:
1) wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury: w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w § 5 ust. 2 zawarto ustalenia dotyczące zasad realizacji inwestycji z zakresu odnawialnych źródeł energii;
2) walory architektoniczne i krajobrazowe: w planie miejscowym obowiązuje zagospodarowanie terenu prowadzące do maksymalnego zachowania istniejącego ukształtowania krajobrazu z jednoczesnym umożliwieniem realizacji projektowanej inwestycji;
3) wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych: plan miejscowy w § 5 ust. 3 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu. Obszar objęty planem położony jest poza granicami obszarów chronionych w myśl ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. Na obszarze objętym planem miejscowym nie wystąpiła konieczność uzyskania zgody, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne;
4) wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej: plan miejscowy w § 5 ust. 5 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, w tym krajobrazów kulturowych, oraz dóbr kultury współczesnej. W części obszaru objętego planem, zgodnie z rysunkiem planu, obowiązuje strefa konserwatorska „W” ochrony archeologicznej; wszelką działalność inwestycyjną na obszarze strefy należy prowadzić zgodnie z przepisami o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uzyskał pozytywne uzgodnienie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków;
5) wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn. zm.): plan miejscowy w § 5 ust. 10 zawiera szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, a w § 5 ust. 8 ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, na podstawie odrębnych przepisów, terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa. W części obszaru objętego planem na załączniku 1b, zgodnie z rysunkiem planu, występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią, na których prawdopodobieństwo występowania powodzi jest wysokie oraz średnie i wynosi odpowiednio 10% i 1%, dla których obowiązują zakazy i nakazy wynikające z przepisów odrębnych Prawo wodne.
6) walory ekonomiczne przestrzeni: plan miejscowy poprzez ustalenie przeznaczenia terenów oraz optymalnych wskaźników zagospodarowania terenu i kształtowania zabudowy uwzględnia walory ekonomiczne przestrzeni. Wyznaczone funkcje związane są z dopuszczeniem na obszarze objętym planem realizacji inwestycji z zakresu odnawialnych źródeł energii i zachowaniem użytkowania rolnego terenów rolnych. Dla przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego;
7) prawo własności: ustalenia planu oraz sposób wyznaczenia terenów wydzielonych liniami rozgraniczającymi określono mając na uwadze poszanowanie prawa własności;
8) potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa: na obszarze objętym planem nie występują tereny, obiekty i urządzenia służące obronności i bezpieczeństwu państwa, (projekt planu został uzgodniony z właściwymi organami wojskowymi, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa);
9) potrzeby interesu publicznego: plan miejscowy w § 5 ust. 11 zawiera ustalenia dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy infrastruktury technicznej, stanowiących inwestycje celu publicznego;
10) potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych:
w ustaleniach planu dopuszcza się budowę i przebudowę istniejącej sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi. Plan nie ogranicza możliwości realizacji infrastruktury sieci szerokopasmowej;
11) zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: w celu zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania planu zgodnie z art. 17 pkt 1 oraz pkt 9 ustawy o  planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz zgodnie z art. 39, art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Burmistrz Pakości kolejno dopełnił czynności określone w w/w ustawach. Ogłosił w prasie miejscowej, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków do planu, nie krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia. W okresie przewidzianym na składnie wniosków nie wpłynęły żadne wnioski. Następnie ogłosił w prasie miejscowej, a także w sposób zwyczajowo przyjęty w danej miejscowości, o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu na co najmniej 7 dni przed dniem wyłożenia i wyłożono ten projekt wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu na okres co najmniej 21 dni oraz zorganizowano w tym czasie dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. W ogłoszeniu o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu poinformowano o możliwości składania uwag do projektu planu oraz wyznaczono termin, w którym osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu. Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbyła się w dniu 08 czerwca 2021 r. W ustawowym terminie, tj. do dnia 30 czerwca 2021 r. nie wniesiono uwag do projektu planu;
12) zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych: Burmistrz Pakości na każdym etapie procedury planistycznej dotyczącej planu miejscowego zapewnił jawność i przejrzystość ww. procedury. W szczególności dotyczy to etapów związanych z udziałem społeczeństwa. W całości wypełniono art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Ponadto organ sporządzający projekt planu zapewnił stałą możliwość udzielenia wszelkich informacji związanych z etapem i trybem sporządzania przedmiotowego planu miejscowego;
13) potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności: nie dotyczy;
14) ustalając przeznaczenie terenu lub określając potencjalny sposób zagospodarowania i korzystania z terenu, organ waży interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne: w ramach procedury planistycznej w odpowiedzi na ogłoszenie Burmistrza Pakości o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego, nie wpłynęły wnioski od osób prywatnych. Na etapie wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu nie wpłynęła żadna uwaga do przedmiotowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jednoznacznie świadczy to, że istniejący i planowany sposób użytkowania i zagospodarowania omawianego terenu zachowuje równowagę między interesem publicznym a interesami prywatnymi;
15) wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni:
- kształtowanie struktur przestrzennych przy uwzględnieniu dążenia do minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego: istniejąca sieć komunikacyjna pozwala na właściwe prowadzenie transportu indywidualnego jak i zbiorowego;
- lokalizowanie nowej zabudowy mieszkaniowej w sposób umożliwiający mieszkańcom maksymalne wykorzystanie publicznego transportu zbiorowego jako podstawowego środka transportu: nie dotyczy;
- zapewnianie rozwiązań przestrzennych, ułatwiających przemieszczanie się pieszych i rowerzystów:
zapewniono obsługę komunikacyjną z istniejących dróg.
- dążenie do planowania i lokalizowania nowej zabudowy w szczególności poprzez uzupełnianie istniejącej zabudowy: celem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego jest dopuszczenie realizacji inwestycji z zakresu odnawiaonych źródeł energii.
2. zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1, wraz z datą uchwały rady gminy, o której mowa w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz sposób uwzględnienia uniwersalnego projektowania Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest zgodny z uchwałą nr XIX/213/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Pakość.
Ustalenia planu są zgodne z polityką przestrzenną gminy określoną w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość przyjętym w formie ujednoliconej uchwałą nr XVII/158/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 9 lipca 2020 r.
3. wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy Dla przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego.
W tej sytuacji wywołanie uchwały jest uzasadnione. Inicjatorem wywołania uchwały jest Burmistrz Pakości.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (11 października 2021, 12:30:20)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 94