Uchwała nr XXXIII/298/2010Rady Miejskiej w Pakościz dnia 23 września 2010zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])

Uchwała nr XXXIII/298/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 września 2010


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XXVIII/247/09 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2010 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna, w kwocie 10 000,00 zł 
  • przyjąć dofinansowanie ze środków europejskich w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w kwocie 36 553,12 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w kwocie 6 450,55 zł 
  • dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 239 006,00 zł 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 292 009,67 zł 
    • zmniejszeń na kwotę 761 930,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 1 747 102,00 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 29 176 139,04 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 23 399 598,04 zł,
    a) dochody własne 14 404 264,00 zł
    b) subwencje 5 025 784,00 zł
    c) dotacje celowe 3 969 550,04 zł 
  2. dochody majątkowe w kwocie 5 776 541,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 5 335 725,00 zł w tym:
    • na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 4 912 725,00 zł 
    b) dochody ze sprzedaży majątku 440 816,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr  1 i 1a do niniejszej uchwały,
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2010 rok w wysokości 36 806 875,04 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 22 000 441,04 zł, 
    a) wydatki jednostek budżetowych 16 690 170,65 zł
    • wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 821 988,14 zł 
    • wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 868 182,51 zł 
    b) dotacje na zadania bieżące 926 966,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 071 876,72 zł
    d) obsługa długu 113 637,00 zł
    e) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 197 790,67 zł   
  2. wydatki majątkowe w wysokości 14 806 434,00 zł,
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 14 806 434,00 zł w tym na:
    • programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, 9 021 212,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
    c) Deficyt budżetu w kwocie 7 630 736,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
    • kredytów w kwocie  4 759 048,00 zł    
    • pożyczek w kwocie 392 000,00 zł      
    • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2 479 688,00 zł  
    d) załącznik  „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 15 593 128,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 14 806 434,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
    e) załącznik  „Planowane inwestycje na lata 2010 - 2013” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
    f) załącznik „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
    g) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
    h) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
    i) załącznik „Prognoza  kwoty  długu  i  spłat  na  rok 2010  i  lata  następne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
    j)  § 11 otrzymuje brzmienie:
    „§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 5 751 048 zł,  w tym na:
    • pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł, 
    • finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 5 151 048 zł” 
k) pkt 1b w § 14 otrzymuje brzmienie:
„1 b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 5 151 048 zł”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
 
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
 
Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Pakości  
Bernard Błaszak
 
Załącznik nr 1 (132kB) pdf
Załącznik nr 1a (147kB) pdf
Załącznik nr 2 (179kB) pdf
Załącznik nr 3 (145kB) pdf
Załącznik nr 4 (108kB) pdf
Załącznik nr 5 (180kB) pdf
Załącznik nr 6 (135kB) pdf
Załącznik nr 7 (125kB) pdf
Załącznik nr 8 (176kB) pdf
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230 oraz Nr 106, poz. 675.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146 oraz Nr 96, poz. 620.
[3] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666, Nr 157,  poz. 1244 i Nr 161, poz. 1277.
[4] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona  w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620 i Nr 108 poz. 685.
 
 
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXXIII/298/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 września 2010r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 38 114,00 zł; w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu najmu oraz z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności, 
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 7 594,00 zł,  w związku z naliczeniem kary umownej za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy nr 18/2010, oraz rozliczeniem faktury korygującej za rok poprzedni, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 264,00 zł, w związku wyższym niż zakładano wykonaniem wpłat z tytułu rozliczenia faktur na usługi ogrzewania, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 289,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu wynagrodzenia płatnika, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 192 374,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu: podatku od czynności cywilnoprawnych, odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, wpływów z innych opłat, podatku dochodowego od osób prawnych, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z otrzymaniem dotacji przyznanej Gminie Pakość w konkursie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w ramach programu „Świetlica, Praca i Staż – socjoterapia w środowisku gminnym” na doposażenie Świetlicy Środowiskowej „Słoneczko” zgodnie z umową DPS.IV-14/RP/2010, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 43 003,67 zł, w związku z podpisaniem umowy na dofinansowanie projektu „Właściwa droga – wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem dotkniętych bezrobociem” ze środków EFS w ramach PO Kapitał Ludzki, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o kwotę 371,00 zł, w związku wykonaniem dochodów z tytułu opłat produktowych, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie o kwotę 27 828 zł oraz przeniesienie z rozdz. 90095 kwoty 240 000,00 zł, z przeznaczeniem na realizację I etapu zadania inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu w centrum wsi Kościelec gm.Pakość w celu utworzenia miejsca wypoczynku  i rekreacji dla lokalnej społeczności” polegającym na przebudowie nawierzchni drogi w m.Kościelec, 
  • w dziale 600 Transport i łączność  zwiększenie na kwotę 103 708,00 zł, z przeznaczeniem na zakup materiałów oraz sprzętu niezbędnego do wykonania prac związanych ze zmianą nawierzchni drogi gminnej przy ul.Leszczyńskiego, do wykonania odtworzenia i remontu odwodnienia drogi gminnej położonej w m.Ludkowo, utwardzenie drogi gminnej w m.Węgierce, usługa koparką i równiarką na terenie gminy Pakość, zmniejszenie na łączną kwotę 363 638,00 zł; zgodnie z dokumentacją kosztorysową wartości zadania „Przebudowa drogi Ludwiniec –Jankowo”, a także wartości zadania „Budowa mostu w m.Kościelec”; przeniesienie na kwotę 94 292,00 zł; w rozdz. 60014 w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, w rozdz. 60016 z przeznaczeniem na remont drogi gminnej na odcinku od ul.Cmentarnej do Radłowa, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zmniejszenie na łączną kwotę 30 292,00 zł, zmniejszenie wartości zadania „Adaptacja części budynku po byłej Szkole Podstawowej w Radłowie na lokale mieszkalne” o kwotę 50 000,00 zł, wartości zadania pn.: „Wzmocnienie i naprawa ścian i stropów wraz z dociepleniem elewacji budynków Nr 3 i 5 położonych przy ul.Św.Jana w Pakości” o kwotę 8 492,00 zł, a także wprowadzenie nowego zadania „Budowa pomieszczeń gospodarczych z przeznaczeniem na opał przy ul.Mieleńskiej 5 w Pakości” na kwotę 28 200,00 zł, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 71 500 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na wpłaty na PFRON, wynagrodzenia pracowników prac interwencyjnych i robót publicznych, umowy zlecenia, zakup usług pozostałych oraz wykonanie i montaż gablot szklanych na ulicy Mogileńskiej; przeniesienie na kwotę 2 500,00 zł w celu zabezpieczenia środków na zakup usług w pozostałej działalności, 
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, przeniesienie na kwotę 14 510,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na pokrycie kosztów zakupu paliwa do pojazdów służbowych Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości,  zabezpieczenia środków na realizację zadania pn.: „Przebudowa placu przed budynkiem Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości”, zabezpieczenia środków na zakup zestawu komputerowego  na potrzeby punktu stałego dyżuru przy OSP w Pakości, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 14 399,00 zł  w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych w rozdziale 85214 na kwotę 873 zł oraz w rozdz.85216 na kwotę 3 526 zł; oraz zwiększenie o kwotę 10 000,00 zł w związku z otrzymaną dotacją w ramach programu „Świetlica, Praca i Staż – socjoterapia w środowisku gminnym” na doposażenie Świetlicy Środowiskowej „Słoneczko”, przeniesienie na łączną kwotę 20 800,00 zł w celu zabezpieczenia środków na doposażenie punktów wydawania posiłków oraz usługę transportową za składowanie, przeładunek i rozładunek żywności unijnej, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 43 003,67 zł, w związku z podpisaniem umowy na dofinansowanie projektu „Właściwa droga – wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem dotkniętych bezrobociem”  ze środków EFS w ramach PO Kapitał Ludzki, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na łączną kwotę 31 571,00 zł, w rozdz. 90003, 90004, 90020, 90095 w celu zabezpieczenia środków na utrzymanie porządku i czystości w gminie, utrzymanie zieleni na terenie gminy, jak również zabezpieczenie środków na pokrycie kosztów utrzymania bezdomnych psów w schronisku;  zmniejszenie na kwotę 368 000,00 zł w  rozdz. 90019 w związku uzyskaniem oszczędności przetargowych dla  zadania „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m.Radłowo”, „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Ludwiniec” oraz „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Kościelec” w związku z powyższym uzyskane oszczędności przeznacza się na sfinansowanie zadania „Budowa kanalizacji ściekowej w ulicy Radłowskiej w Pakości” i tym samym zmniejsza się kwotę planowanej pożyczki do 392 000 zł; przeniesienie na kwotę 1 375 000,00 zł; w rozdz. 90015 na kwotę 15 000,00 zł w związku z korektą planu zadania pn.: „Dobudowanie oświetlenia w m.Łącko” oraz „Dobudowanie oświetlenia w m.Rycerzewko” i przeniesieniu planu na zakup usług, w rozdz. 90095 na kwotę 1 360 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej dla zadania „Budowa stanicy żeglarskiej na rzece Noteć jako element rewitalizacji zdegradowanej części miasta” oraz przeniesienie na kwotę na kwotę 240 000,00 zł z rozdz. 90095 do rozdz. 01041. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (29 września 2010, 13:51:01)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1270