Uchwała nr XXXII/289/2010 Rady Miejskiej w Pakościz dnia 30 czerwca 2010zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])

Uchwała nr XXXII/289/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 czerwca 2010


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2]) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. [3]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.[4])


uchwala się,  co następuje: 
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XXVIII/247/09 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2010 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć dofinansowanie ze środków EFRR w dziale 921 –Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 2 281 589,00 zł 
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 308 653,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 2 762 704,95 zł 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 218 653,00 zł 
    • zmniejszeń na kwotę 1 135 894,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 6 435 448,00 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 28 744 191,37 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 23 005 564,37 zł,
a) dochody własne 14 188 172,00 zł
b) subwencje 5 025 784,00 zł
c) dotacje celowe 3 791 608,37 zł
2) dochody majątkowe w kwocie 5 738 627,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 5 335 725,00 zł
   w tym:
   na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3  4 912 725,00 zł
 b) dochody ze sprzedaży majątku 402 902,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr  1 i 1a do niniejszej uchwały,
 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2010 rok w wysokości 37 136 857,37 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 21 543 729,37 zł, 
a) wydatki jednostek budżetowych 16 383 932,00 zł
  • wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 805 700,00 zł    
  • wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 578 232,00  zł
b) dotacje na zadania bieżące 926 966,00 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 3 964 407,37 zł
d) obsługa długu 113 637,00 zł
e) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 154 787,00 zł  
2) wydatki majątkowe w wysokości  15 593 128,00 zł,
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 15 593 128,00 zł  w tym na:
  • programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3,  10 621 212,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
c) Deficyt budżetu w kwocie 8 392 666,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • kredytów w kwocie 5 152 978,00 zł
  • pożyczek w kwocie 760 000,00 zł
  • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2 479 688,00 zł 
d) załącznik  „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 16 397 022,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 15 593 128,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
e) załącznik  „Planowane inwestycje na lata 2010 - 2013” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie  z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
g) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
h) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
 
i) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
 
j) załącznik „Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
 
k) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały,
 
l) załącznik „Prognoza  kwoty  długu  i  spłat  na  rok 2010  i  lata  następne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 11 do niniejszej uchwały,
 
m)  § 11 otrzymuje brzmienie:
„§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 6 512 978 zł,  w tym na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu  w kwocie 5 912 978 zł”
           
n) pkt 1b w § 14 otrzymuje brzmienie:
„1 b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 5 912 978 zł”
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa
 
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1a (147kB) pdf
Załącznik nr 2 (181kB) pdf
Załącznik nr 3 (147kB) pdf
Załącznik nr 4 (106kB) pdf
Załącznik nr 5 (135kB) pdf
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1 (138kB) pdf
 
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230 oraz Nr 106, poz. 675.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146 oraz Nr 96, poz. 620.
[3] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666, Nr 157, poz. 1244 i Nr 161, poz. 1277.
[4] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona  w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706.
   
 
 
 
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXXII/289/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 czerwca 2010r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 250,00 zł; zwiększenie na 90 000,00 zł w związku z otrzymaniem dofinansowania ze środków terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych z przeznaczeniem na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi Ludwiniec – Jankowo”; przeniesienie na kwotę 2 631 136,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 3 476,00 zł,  w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego oraz wpływów z usług, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 126 943,00 zł, w związku z otrzymaniem nadpłaconych środków za lata 2007-2009 z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnyc, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnje oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 76 924,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu: podatku od spadków i darowizn, odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat, rekompesaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych, 
  • w dziale 758 Różne rozliczenia przeniesienie na kwotę 131 568,95 zł do działu 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 11 060,00 zł, w związku ze zwrotem nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, wypłacanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości i dokonanych po roku budżetowym, w którym została przyznana dotacja, zwroty te są przekazywane na rachunek Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 2 281 589,00 zł, w związku z podpisaniem umowy na dofinansowanie zadania „Utworzenie Parku Kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” wprowadzono środki EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność  zwiększenie na kwotę 50 000,00 zł, z przeznaczeniem na dotację dla Powiatu Inowrocławskiego na realizację zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 2509C Jaksice – Wielowieś na odcinku Pławin – Wielowieś”; zmniejszenie na łączną kwotę 617 060,00 zł; zmniejszenie na kwotę 727 060,00 zł zgodnie z dokumentacją kosztorysową oraz zwiększenie o kwotę 90 000,00 zł ze środków FOGR wartości zadania „Przebudowa drogi Ludwiniec –Jankowo”, zwiększenie na kwotę 20 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 150416C relacji Rybitwy – Gorzany”, przeniesienie na kwotę 2 631 136,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 100 000,00 zł, w związku z opracowaną branżową dokumentacją kosztorysową dla zadania „Adaptacja części budynku po byłej Szkole Podstawowej w Radłowie na lokale mieszkalne” konieczne jest zapewnienie środków na realizację ww. zadania; zmniejszenie na kwotę 20 000 zł w  rozdz. 70095 i przeznaczenia środków na powyższe zadania, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 10 000 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na wykonanie materiałów promocyjnych; przeniesienie na kwotę 42 512,00 zł w celu zabezpieczenia środków na opłacenie składek na ubezpieczenie społeczne oraz realizację zadań z zakresu administracji rządowej, 
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na pokrycie kosztów zakupu paliwa do pojazdów służbowych wykorzystywanych przez funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Pakości w ramach dodatkowych służb prewencyjnych; przeniesienie na kwotę 7 950,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na zakup paliwa, części zamiennych do pojazdów gaśniczych oraz środków na szkolenia członków Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości,  
  • w dziale 758 Różne rozliczenia  zwiększenie na kwotę 90,00 zł, na podstawie wyroku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy I Wydział Cywilny zasądzono od Gminy Pakość należność wobec Getin Noble Bank S.A. w Warszawie, wynikającą z nabytego spadku po P. Mariuszu Głowackim, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie w rozdz. 80101 na kwotę 4 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup wykładziny podłogowej oraz materiałów wykorzystywanych przy pracach wykończeniowych w pomieszczeniu po byłym lokalu mieszkalnym przeznaczonych na salę rekreacyjną w programie „Radosna szkoła” w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu; w rozdz. 80104 przeniesienie na kwotę 5 580,00 zł w związku z zamiarem wymiany wyposażenia na placu zabaw w Przedszkolu Miejskim w Pakości;
  • w rozdz. 80110 zwiększenie na kwotę 5 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów niezbędnych do malowania ścian korytarza na II piętrze budynku i klatek schodowych między I piętrem a II w Gimnazjum w Pakości; przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł w związku z koniecznością zakupu licencji oprogramowania dla Gimnazjum w Pakości; przeniesienie w rozdz. 80146 na kwotę 1 000,00 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie kursów i szkoleń nauczycieli w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 3 213,00 zł, zgodnie z pismem Starosty Inowrocławskiego dotyczącego projektu partnerskiego pn. „Program szczepień 12-latek z terenu powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego”, szczepienia dla dziewczynek z rocznika 1998 zostaną zakończone do końca 2010 roku, a nie jak pierwotnie planowano w 2011 roku, w związku z tym należy zabezpieczyć środki wkładu własnego gminy; przeniesienie na kwotę 191,00 zł w związku z podpisaniem porozumienia z Marszałkiem Województwa Kujawsko-Pomorskiego na dofinansowanie „niebieskiej linii” finansowanej ze środków z tytułu koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 11 000,00 zł w związku ze zwrotami nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych wypłacanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości oraz odsetek ustawowych od tych świadczeń, które są przekazywane na rachunek Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, w rozdz. 85214 i 85216 zwiększenie na kwotę 32 350,00 zł w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych; przeniesienie w rozdz. 85228 na kwotę 2 490,00 zł w związku z realizacją specjalistycznych usług opiekuńczych w Świetlicy Środowiskowej „Przystań” przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego w rozdz. 90019 przeniesienie na kwotę 162 000,00 zł, w związku z przeprowadzonym szacowaniem cen konieczne jest zabezpieczenie środków w celu rozpoczęcia procedur przetargowych na realizację zadań „Rozbudowa sieci wodociągowej przy ul. Barcińskiej”, „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Ludwiniec” oraz „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Kościelec”; przeniesienie w rozdz. 90095 na kwotę 1 300 000,00 zł w związku zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie na kwotę 2 281 589,00 zł w związku zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport zmniejszenie na kwotę 498 834,00 zł, w związku z rozstrzygniętym przetargiem na zadanie „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje boisko - ORLIK 2012”, uzyskano niższą cenę za wykonanie ww. zadania. 
wprowadzenia zmian w planie dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych:
  •  na podstawie pisma Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości zwiększenie planu dochodów wykonanych ponad plan na kwotę 2 253,00 zł i przeznaczenie ww. środków na zakup usług pozostałych, 
  • na podstawie pisma Dyrektora Gimnazjum w Pakości przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł z przeznaczeniem na zabezpieczenie środków na zakup materiałów budowlanych niezbędnych przy odnowie korytarza szkolnego, 
  • na podstawie pisma Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Pakości przeniesienie niewykorzystanych środków w wysokości 0,02 zł na dochody jednostki budżetowej. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 
Uchwała nie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (7 lipca 2010, 11:27:01)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1089