Uchwała nr XXV/217/09 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 17 września 2009zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.1) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)

Uchwała nr XXV/217/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 17 września 2009


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.1) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XX/171/08 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2008r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:
  • przyjąć dotację ze środków funduszu celowego w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 10 000,00 zł
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych
    • zwiększeń na kwotę 248 752,00 zł
    • zmniejszeń na kwotę 18 000,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 1a do niniejszej uchwały,
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    •  zwiększeń na kwotę 240 752,00 zł
    • przeniesień na kwotę 320 717,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
2. Po dokonanych zmianach:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2009 w wysokości 23 315 825,35 zł, w tym:
  •  dochody bieżące w kwocie, w tym: 20 533 852,35 zł
    • dochody własne 11 138 198,00 zł
    • subwencje 5 724 866,00 zł
    • dotacje 3 670 788,35 zł
  • dochody majątkowe w kwocie 2 781 973,00 zł
b) § 2 pkt 1 i 2 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości 26 438 394,35 zł
  • wydatki bieżące w kwocie 20 196 911,35 zł, w tym na:
    • wynagrodzenia i pochodne 9 815 687,68 zł
    • dotacje 851 215,00 zł
    • obsługa długu 242 437,00 zł
  • wydatki majątkowe w kwocie 6 241 483,00 zł, 
c) § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 3 122 569,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 846 504,00 zł
  • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2 276 065,00 zł
d) załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2009-2012” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 6 151 024 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 6 241 483,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a do niniejszej uchwały,

f) załącznik Nr 8 „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

g) załącznik Nr 11 „Dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom pozarządowym i jednostkom zaliczanym i niezaliczanym do sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
załącznik Nr 13 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa



Załącznik nr 1 (127kB) pdf
Załącznik nr 1a (40kB) pdf
Załącznik nr 2 (178kB) pdf
Załącznik nr 3 (36kB) pdf
Załącznik nr 3a (34kB) pdf
Załącznik nr 4 (31kB) pdf
Załącznik nr 5 (33kB) pdf
Załącznik nr 6 (45kB) pdf


1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175,poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458 oraz z 2009r. Nr 52, poz.420.
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45,poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r.Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984, z 2008r. Nr 180 poz.1112,Nr 209,poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666.




UZASADNIENIE

do uchwały Nr XXV/217/09 
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 17 września 2009r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
  • wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych w związku:
    •  z otrzymaniem dotacji w rozdziale 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach na kwotę 10 000 zł zgodnie z umową Nr DB09061/OP-zz podpisaną z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu, z przeznaczeniem na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie miasta i gminy Pakość”,
    • ze zwiększeniem planu dochodów na kwotę 248 752,00 zł, w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych,
    • zmniejszeniem planu dochodów o kwotę 18 000 zł w związku z niższym wykonaniem dochodu z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych,
  • wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych, poprzez:
    dokonania zwiększenia na łączna kwotę 240 752 zł:
    • w rozdziale 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, na kwotę 8 500 zł w związku ze zleceniem ekspertyzy ścian i stropów budynków mieszkalnych położonych w Pakości przy ul. Św.Jana 3 i 5 oraz na kwotę 44 000 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na wykup nieruchomości w celu uregulowania spraw własności nieruchomości,
    •  w rozdziale 70095 Pozostała działalność, na kwotę 52 000 zł w związku z koniecznością zapewnienia środków na remont lokalu mieszkalnego stanowiącego gminny zasób nieruchomości położonego przy ul. Barcińskiej 22 oraz na pokrycie kosztów zarządzania i eksploatacyjnych w budynkach komunalnych i opłat na części wspólne w budynkach stanowiących współwłasność Gminy i osób fizycznych,
    • w rozdziale 75023 Urzędy gmin, na kwotę 300 zł w celu zabezpieczenia wydatków na wypłatę ekwiwalentu za odzież,
    • w rozdziale 75095 Pozostała działalność, na kwotę 51 200 zł w związku z zapewnieniem środków na pokrycie wynagrodzeń i pochodnych zatrudnionych osób w ramach prac interwencyjnych,
    • w rozdziale 75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, na kwotę 6 942 zł, w celu zabezpieczenia środków na wypłatę inkasa sołtysom, w rozdziale 80104 Przedszkola, na kwotę 15 000 zł w związku z zabezpieczeniem środków na dotację do niepublicznego przedszkola w związku z uczęszczaniem dzieci niebędących mieszkańcami gminy dotującej to przedszkole,
    • w rozdziale 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, na kwotę 25 000 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłatę zasiłków celowych,
    • w rozdziale 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód, na kwotę 4 000 zł z przeznaczeniem na zakup papy niezbędnej do remontu dachów stacji uzdatniania wody,
    • w dziale 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach, na kwotę 10 000 zł w związku z otrzymaniem środków dotacji na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Zadrzewienie i zakrzewienie na terenie miasta i gminy Pakość”,
    • zwiększenie w rozdziale 90020 Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych, na kwotę 310 zł w związku ze zgromadzeniem dochodu z tytułu opłaty produktowej,
    • w rozdziale 92601 Obiekty sportowe, na kwotę 3 500 zł w związku z zabezpieczeniem środków na zakup energii oraz na kwotę 20 000 zł z przeznaczeniem na opracowanie dokumentacji, w związku z realizacją w 2010r. zadania inwestycyjnego pn. „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje boisko - ORLIK 2012”,
dokonania przeniesień na łączną kwotę 320 717 zł:
    • w rozdziale 01041 Program obszarów Wiejskich 2007-2013, na kwotę 130 000 zł z zadania „Rewitalizacja i zagospodarowanie terenu w centrum wsi Kościelec gm. Pakość w celu utworzenia miejsca wypoczynku i rekreacji dla lokalnej społeczności” do rozdziału 60016 Drogi publiczne gminne w związku z planowaną realizacją nowego zadania inwestycyjnego pn. „Budowa mostu w m. Kościelec” oraz planowanym remontem drogi w m. Kościelec,
    • w rozdziale 70095 Pozostała działalność, na kwotę 49 000 zł w związku z koniecznością zapewnienia środków na remont lokalu mieszkalnego stanowiącego gminny zasób nieruchomości położonego przy ul. Barcińskiej 22 oraz na pokrycie kosztów zarządzania i eksploatacyjnych w budynkach komunalnych i opłat na części wspólne w budynkach stanowiących współwłasność Gminy i osób fizycznych,
    • w rozdziale 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego, na kwotę 11 500 zł, w związku z zapotrzebowaniem środków na sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i projektów decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego,
    • w rozdziale 75023 Urzędy gmin na kwotę 6 000 zł, w związku z koniecznością zakupu zestawów komputerowych,
    • z rozdziału 75405 Komendy Powiatowe Policji, na kwotę 100 zł, 90095 Pozostała działalność, na kwotę 1 004 zł do rozdziału 75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, oraz w rozdziale 75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych na kwotę 6 954 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę inkasa dla sołtysów,
    • w rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne, na kwotę 18 500 zł w związku z koniecznością przeszkolenia specjalistycznego i medycznego oraz wyszkolenia podstawowego nowych członków Ochotniczej Straży Pożarnej,
    • z rozdziału 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst,na kwotę 58 029 zł na zadanie inwestycyjne „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255”, w rozdziale 80104 Przedszkola, na kwotę 7 430 zł w związku z koniecznością zakupu kotła gazowego do centralnego ogrzewania,
    • w rozdziale 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi, na kwotę 3 000 zł,
    • w rozdziale 85295 Pozostała działalność, na kwotę 200 zł w celu zapewnienia środków na składki Funduszu Pracy,
    • w rozdziale 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód oraz 90003 Oczyszczanie miast i wsi, na kwotę 10 000 zł z przeznaczeniem na zakup papy niezbędnej do remontu dachów stacji uzdatniania wody,
    • w rozdziale 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby, na kwotę 15 000 zł zabezpieczono środki na remont dachu na budynku Ośrodka Kultury i Turystyki w Pakości”, które zostały przeniesione z rozdziału 60016 Drogi publiczne gminne z zadania „Modernizacja nawierzchni drogi gminnej Radłowo-Piechcin” w związku z uzyskaniem niższej kwoty w procedurze przetargowej,
    • w rozdziale 92195 Pozostała działalność, na kwotę 4 000 zł do rozdziału 70095 Pozostała działalność, par. 4270 z przeznaczeniem na remont lokalu mieszkalnego stanowiącego gminny zasób nieruchomości położonego przy ul. Barcińskiej 22, 
  • zmiany w planie przychodów i wydatków GFOŚiGW w związku z wprowadzeniem zadania „Modernizacja stacji uzdatniania wody – etap I, stacja uzdatniania przy ul. Inowrocławskiej” na kwotę 70 000 zł, zwiększeniem środków o kwotę 43 000 zł na zadanie „Uzupełnienie sieci wodociągowej w ul. Cmentarnej w Pakości – spinka pod torami kolejowymi”, oraz zmniejszeniem środków o kwotę 1 310 709 zł w zadaniu „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255”, w związku z uzyskaniem niższej wartości zadania w procedurze przetargowej.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (23 września 2009, 07:51:45)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1196