Strona główna > Uchwały > 2017 |
Uchwała nr XXVI/271/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 listopada 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077)
Uchwała nr XXVI/271/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 listopada 2017
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077)
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r., zmienionej uchwałą Nr XIX/214/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017r., uchwałą Nr XX/227/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017r., uchwałą Nr XXII/232/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 maja 2017r., uchwałą XXIII/239/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 czerwca 2017r., uchwałą Nr XXIV/248/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 21 września 2017r. i uchwałą Nr XXV/264/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 26 października 2017r., wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
zwiększenie o kwotę 48 274,08 zł,
zmniejszenie o kwotę 52 467,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
zwiększenie o kwotę 48 274,08 zł,
zmniejszenie o kwotę 52 467,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
zwiększenie o kwotę 48 274,08 zł,
zmniejszenie o kwotę 52 467,00 zł,
przeniesienie na kwotę 523 472,24 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
zwiększenie o kwotę 48 274,08 zł,
zmniejszenie o kwotę 52 467,00 zł,
przeniesienie na kwotę 523 472,24 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 39 440 140,44 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 36 397 462,48 zł, w tym:
a) dochody własne 17 848 322,25 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 12 505 050,23 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 38 977,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 042 677,96 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 20 570,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 2 385 972,96 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 39 440 140,44 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 36 397 462,48 zł, w tym:
a) dochody własne 17 848 322,25 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 12 505 050,23 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 38 977,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 042 677,96 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 20 570,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 2 385 972,96 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."
4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 42 211 954,31 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 35 146 682,80 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 21 428 241,77 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 573 880,06 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 854 361,71 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 534 440,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 11 869 962,03 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 64 039,00 zł,
e) obsługa długu 250 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 065 271,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 039 576,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.”
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 42 211 954,31 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 35 146 682,80 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 21 428 241,77 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 573 880,06 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 854 361,71 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 534 440,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 11 869 962,03 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 64 039,00 zł,
e) obsługa długu 250 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 065 271,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 039 576,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.”
5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 2 771 813,87 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 836 933,00 zł, pożyczek w wysokości 660 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 274 880,87 zł,
6) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
7) załącznik "Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
8) załącznik "Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
9) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
10) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;
11) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak
Jerzy Joachimiak
Załączniki (1306kB)
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXVI/271/2017
do uchwały Nr XXVI/271/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 listopada 2017r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 103,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 16 963,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności, kosztów egzekucyjnych, zwrot odszkodowania za lokal,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 8 530,00 zł, w związku wykonaniem dochodu ponad plan z tytułu odsetek, rozliczenia podatku VAT,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 12 100,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu podatku od działalności od osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej, podatku leśnego, opłaty skarbowej, kosztów upomnień,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 1 900,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu wychowania przedszkolnego, zmniejszenie na kwotę 42 233,00 zł, w związku z końcowym rozliczeniem programu ERASMUS+,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie na kwotę 10 234,00 zł w związku z rozliczeniem kolonii i obozów,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 8 678,08 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu opłaty produktowej, kosztów egzekucyjnych, odsetek a także odszkodowania za uszkodzone mienie,
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 103,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 16 963,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności, kosztów egzekucyjnych, zwrot odszkodowania za lokal,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 8 530,00 zł, w związku wykonaniem dochodu ponad plan z tytułu odsetek, rozliczenia podatku VAT,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 12 100,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu podatku od działalności od osób fizycznych opłacanego w formie karty podatkowej, podatku leśnego, opłaty skarbowej, kosztów upomnień,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 1 900,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu wychowania przedszkolnego, zmniejszenie na kwotę 42 233,00 zł, w związku z końcowym rozliczeniem programu ERASMUS+,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie na kwotę 10 234,00 zł w związku z rozliczeniem kolonii i obozów,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 8 678,08 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu opłaty produktowej, kosztów egzekucyjnych, odsetek a także odszkodowania za uszkodzone mienie,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 630 Turystyka przeniesienie w ramach działu kwoty 1 000,00 zł z przeznaczeniem na
bieżące funkcjonowanie Centrum Informacji Turystycznej,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie do innych działów kwoty 57 900,00 zł,
- w dziale 720 Informatyka przeniesienie do innych działów 801 kwoty 6 000,00 zł
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 8 000,00 zł oraz w ramach działu
na kwotę 11 790,44 zł w związku z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego i Centrum Usług Wspólnych – zmiana klasyfikacji budżetowej zakupu komputerów dla nowej jednostki,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na akcje ratownicze członków Ochotniczej Straży Pożarnej,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 43 739,00 zł oraz przeniesienie z innych działów na kwotę 80 221,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń nauczycieli i pracowników obsługi, zabezpieczenie środków na dotację dla Niepublicznego Przedszkola w związku ze zwiększeniem liczby dzieci oraz ze wzrostem wydatków na przedszkole gminne, zmniejszenie na kwotę 42 233,00 zł w związku z rozliczeniem programu ERASMUS+ a także przeniesienie w ramach działu na kwotę 334 823,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie do innych działów kwoty 5 000,00 zł,
- w dziale 852 Pomoc społeczna przeniesienie do inny działów kwoty 89 000,00 zł,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie do innych działów kwoty 4 073,00 zł,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 4 457,00 zł w celu zapewnienia, zgodnie z art. 128 ustawy o finansach publicznych, wkładu własnego gminy w wysokości 20% w finansowanie stypendiów socjalnych, zmniejszenie na kwotę 10 234,00 zł w związku z rozliczeniem wypoczynku letniego w szkołach, przeniesienie na kwotę 24 152,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 1 441,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń nauczycielom i pochodnych od wynagrodzeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 78,08 zł w związku z uzyskaniem dochodu z tytułu opłaty produktowej i przeznaczenie tych środków na dofinansowanie zakupu kosza ulicznego, przeniesienie z innych działów kwoty 44 600,00 zł i w ramach działu na kwotę 8 444,80 zł, w ramach funduszu sołeckiego sołectwa Łącko, a także z przeznaczeniem na remont oświetlenia ulicznego zlokalizowanego przy ul. Błonie w Pakości i zabezpieczenie planu na energię elektryczną,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 4 000,00 zł z przeznaczeniem na bieżące funkcjonowanie Centrum Komunikacji Społecznej w Kościelcu.
Wprowadzenie powyższych zmian w planie dochodów i wydatków nie ma wpływu na wynik budżetu.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077).
- w dziale 630 Turystyka przeniesienie w ramach działu kwoty 1 000,00 zł z przeznaczeniem na
bieżące funkcjonowanie Centrum Informacji Turystycznej,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie do innych działów kwoty 57 900,00 zł,
- w dziale 720 Informatyka przeniesienie do innych działów 801 kwoty 6 000,00 zł
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 8 000,00 zł oraz w ramach działu
na kwotę 11 790,44 zł w związku z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego i Centrum Usług Wspólnych – zmiana klasyfikacji budżetowej zakupu komputerów dla nowej jednostki,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na akcje ratownicze członków Ochotniczej Straży Pożarnej,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 43 739,00 zł oraz przeniesienie z innych działów na kwotę 80 221,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń nauczycieli i pracowników obsługi, zabezpieczenie środków na dotację dla Niepublicznego Przedszkola w związku ze zwiększeniem liczby dzieci oraz ze wzrostem wydatków na przedszkole gminne, zmniejszenie na kwotę 42 233,00 zł w związku z rozliczeniem programu ERASMUS+ a także przeniesienie w ramach działu na kwotę 334 823,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie do innych działów kwoty 5 000,00 zł,
- w dziale 852 Pomoc społeczna przeniesienie do inny działów kwoty 89 000,00 zł,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie do innych działów kwoty 4 073,00 zł,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 4 457,00 zł w celu zapewnienia, zgodnie z art. 128 ustawy o finansach publicznych, wkładu własnego gminy w wysokości 20% w finansowanie stypendiów socjalnych, zmniejszenie na kwotę 10 234,00 zł w związku z rozliczeniem wypoczynku letniego w szkołach, przeniesienie na kwotę 24 152,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 1 441,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę wynagrodzeń nauczycielom i pochodnych od wynagrodzeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 78,08 zł w związku z uzyskaniem dochodu z tytułu opłaty produktowej i przeznaczenie tych środków na dofinansowanie zakupu kosza ulicznego, przeniesienie z innych działów kwoty 44 600,00 zł i w ramach działu na kwotę 8 444,80 zł, w ramach funduszu sołeckiego sołectwa Łącko, a także z przeznaczeniem na remont oświetlenia ulicznego zlokalizowanego przy ul. Błonie w Pakości i zabezpieczenie planu na energię elektryczną,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 4 000,00 zł z przeznaczeniem na bieżące funkcjonowanie Centrum Komunikacji Społecznej w Kościelcu.
Wprowadzenie powyższych zmian w planie dochodów i wydatków nie ma wpływu na wynik budżetu.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077).
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (6 grudnia 2017, 07:37:33)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 279