Strona główna > Zarządzenia > 2022 |
Zarządzenie nr 400/2022BURMISTRZA PAKOŚCIz dnia 14 listopada 2022w sprawie przyjęcia projektu budżetu Gminy Pakość na 2023 rok oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pakość na lata 2023 – 2034
Zarządzenie nr 400/2022
BURMISTRZA PAKOŚCI
z dnia 14 listopada 2022
w sprawie przyjęcia projektu budżetu Gminy Pakość na 2023 rok oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pakość na lata 2023 – 2034
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.1 ),
oraz art. 230 ust. 1, ust. 2 i art. 238 ust. 1, ust. 2 ustawy z dnia 27
sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz.
1634 z późn. zm.2 ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Przyjąć projekt budżetu Gminy Pakość na 2023 rok:
1. Dochody budżetu gminy na 2023 rok w wysokości 61 169 481,84 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 40 865 981,84 zł, w tym:
a) dochody własne 26 600 774,63 zł,
b) subwencje 9 151 715,00 zł,
c) dotacje celowe 5 113 492,21 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych w kwocie 2 773,21 zł,
a) dochody własne 26 600 774,63 zł,
b) subwencje 9 151 715,00 zł,
c) dotacje celowe 5 113 492,21 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych w kwocie 2 773,21 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 20 303 500,00 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 800 000,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 30 000,00 zł,
c) dochody z tytułu dotacji celowych na inwestycje 19 473 500,00 zł,
2. Wydatki budżetu gminy na 2023 rok w wysokości 68 394 147,88 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 43 252 688,00 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 34 033 402,99 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 20 823 266,35 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 13 210 136,64 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 2 440 200,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 468 264,00 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych 109 821,01 zł,
e) obsługa długu 1 201 000,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 25 141 459,88 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 25 073 459,88 zł, w tym z tytułu dotacji i środków
na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2022r. o finansach publicznych w kwocie 77 490,00 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 68 000,00 zł.
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 30 000,00 zł,
c) dochody z tytułu dotacji celowych na inwestycje 19 473 500,00 zł,
2. Wydatki budżetu gminy na 2023 rok w wysokości 68 394 147,88 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 43 252 688,00 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 34 033 402,99 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 20 823 266,35 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 13 210 136,64 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 2 440 200,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 468 264,00 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych 109 821,01 zł,
e) obsługa długu 1 201 000,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 25 141 459,88 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 25 073 459,88 zł, w tym z tytułu dotacji i środków
na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2022r. o finansach publicznych w kwocie 77 490,00 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 68 000,00 zł.
3. Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 7 224 666,04 zł, który
zostanie sfinansowany przychodami z tytułu niewykorzystanych środków
pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia
dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi
zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w
wysokości 794 000,00 zł, wolnymi środkami, o których mowa w art. 217
ust.2 pkt 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych w
wysokości 4 670 666,04 zł oraz przychodami z zaciągniętych pożyczek i
kredytów na rynku krajowym w wysokości 1 760 000,00 zł.
§ 2. Przyjąć Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Pakość na lata 2023 – 2034.
§ 3. Przedłożyć Radzie Miejskiej w Pakości oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Bydgoszczy celem zaopiniowania, projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2023 rok oraz projekt uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pakość na lata 2023–2034.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
UZASADNIENIE
1.Przedmiot regulacji: Uchwalenie budżetu Gminy Pakość na 2023 rok oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2023 – 2034.
2.Omówienie podstawy prawnej:
Zgodnie z art.30 ust.2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o
samorządzie gminnym gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn.
zm.) do zadań burmistrza należy w szczególności przygotowywanie
projektów uchwał rady miejskiej. Zgodnie z art. 230 ust. 1 ust. 2 ustawy
z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z
2022r. poz. 1634 z późn. zm.) inicjatywa w sprawie sporządzenia projektu
uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i jej zmiany należy
wyłącznie do zarządu jednostki samorządu terytorialnego. Projekt uchwały
w sprawie wieloletniej prognozy finansowej lub jej zmiany zarząd
jednostki samorządu terytorialnego przedstawia wraz z projektem uchwały
budżetowej regionalnej izbie obrachunkowej celem zaopiniowania
oraz organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego. Natomiast
zgodnie z art. 238 ww. ustawy zarząd jednostki samorządu terytorialnego
sporządza i przedkłada projekt uchwały budżetowej organowi stanowiącemu
jednostki samorządu terytorialnego oraz regionalnej izbie obrachunkowej
celem zaopiniowania do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok
budżetowy. Wraz z projektem uchwały budżetowej zarząd jednostki
samorządu terytorialnego przedkłada organowi stanowiącemu jednostki
samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej uzasadnienie
do projektu uchwały budżetowej oraz inne materiały.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Zarządzenie nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
Burmistrz Pakości do dnia 15 listopada 2022r. przedstawia Radzie
Miejskiej w Pakości oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej projekt uchwały
budżetowej na 2023 rok oraz projekt uchwały w sprawie wieloletniej
prognozy finansowej.
5. Ocena skutków prawnych:
Zarządzenie nie wywołuje skutków finansowych.
Burmistrz Pakości
Zygmunt Groń
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (15 listopada 2022, 13:39:24)
Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (25 listopada 2022, 08:12:31)
Zmieniono: Publikacja opinii RIO Bydgoszcz dotyczących budżetu na rok 2023
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 67