Uchwała nr XIII/107/08Rady Miejskiej w Pakościz dnia 17 kwietnia 2008zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rokNa podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.1) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)

Uchwała nr XIII/107/08
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 17 kwietnia 2008


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rok

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.1) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.2)


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XI/84/07 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:

  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa na kwotę 120 zł
  • przyjąć środki części oświatowej subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia
    na kwotę 470 223 zł
  • przyjąć środki bezzwrotne Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na kwotę 716 157 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
  • dokonać zmian w planie wydatków:
    zwiększeń na kwotę 1 136 500 zł
    zmniejszeń na kwotę 400 000 zł
    przeniesień na kwotę 102 162 zł
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Po dokonanych zmianach:

a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2008 w wysokości 19 062 862 zł, w tym:

  • dochody bieżące w kwocie, w tym: 18 735 972 zł
    dochody własne 10 495 056 zł
    subwencje 4 882 210 zł
    dotacje 3 358 706 zł
  • dochody majątkowe w kwocie 326 890 zł

b) § 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

Wydatki budżetu gminy w wysokości 22 050 217 zł

  • wydatki bieżące w kwocie 18 180 137 zł, w tym na:
    wynagrodzenia i pochodne 8 989 677 zł
    dotacje 768 834 zł
    obsługa długu 176 709 zł
  • wydatki majątkowe w kwocie 3 870 080 zł,

c) § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 987 355 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

  • zaciągniętych kredytów w kwocie 2 987 355 zł

d) załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2008-2011”, w tym w 2008r. na kwotę
na kwotę 3 337 355 zł, otrzymuje brzmienie:

„Planowane inwestycje na lata 2008-2011”, w tym w 2008r. na kwotę 2 980 795 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2008r.” na kwotę 3 715 555 zł
otrzymuje brzmienie:

„Zadania inwestycyjne w 2008r.” na kwotę 3 870 080 zł , zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

f) załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

g) załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu w 2008r.”, w tym:

Przychody 4 806 155 zł
Rozchody 1 368 800 zł
otrzymuje brzmienie:

„Przychody i rozchody budżetu w 2008r.”, w tym:
Przychody 4 144 773 zł
Rozchody 1 157 418 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

h) załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2008r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

i) załącznik Nr 9 „Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2008r.” otrzymuje brzmienie:

„Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2008r.”
stan środków pieniężnych na początek roku 10 997 zł
dochody na kwotę 208 059 zł
wydatki na kwotę 219 056 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,

j) załącznik Nr 13 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”, w tym:

Stan środków na początek roku 851 295 zł
Przychody 500 000 zł
Wydatki 396 000 zł
Stan środków na koniec roku 955 295 zł

otrzymuje brzmienie:

„Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”, w tym:

Stan środków na początek roku 851 295 zł
Przychody 500 000 zł
Wydatki 411 000 zł
Stan środków na koniec roku 940 295 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały

k) załącznik Nr 14 „Prognoza kwoty długu i spłat na rok 2008 i lata następne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały,

3. § 10 uchwały Nr XI/84/07 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r. z późn.zm. „Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 3 237 355 zł”,

otrzymuje nowe brzmienie:

„Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 987 355 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 64 891 zł”,

§ 11 pkt 3 uchwały Nr XI/84/07 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r. z późn.zm „Upoważnia się Burmistrza do spłaty długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów w kwocie 1 368 800 zł”,

otrzymuje nowe brzmienie:
„Upoważnia się Burmistrza do spłaty długu z tytułu zaplanowanych w rozchodach rat pożyczek i kredytów w kwocie 1 157 418 zł.”

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości

Tadeusz Grupa

Załącznik 1-10 (182kB) pdf

UZASADNIENIE
do uchwały Nr XIII/107/08
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 17 kwietnia 2008r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

  • zwiększenia w planie dochodów: o kwotę 470 223 zł w związku z otrzymaniem ostatecznej wielkości części oświatowej subwencji ogólnej z przeznaczeniem na podwyżki dla nauczycieli; o kwotę 120 zł związku z otrzymaniem dotacji celowej z Krajowego Biura Wyborczego z przeznaczeniem, zgodnie z decyzją Nr 6/08 Dyrektora Delegatury KBW w Bydgoszczy, na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej i przygotowanie dokumentacji archiwalnej z wyborów do Sejmu i Senatu RP w 2007r.; o kwotę 716 157 zł w związku z otrzymaniem środków z MechanizmuFinansowegoEuropejskiegoObszaru Gospodarczego,               
  • przeniesienia środków w planie wydatków budżetowych między działami, rozdziałami i paragrafami, w celu skorygowania odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zabezpieczenia środków na przyszłe wydatki: opracowanie dokumentacji dla zadania „Przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja,  Mogileńska łączących drogi wojew. nr 251 i 255”, wykonanie docieplenia i elewacji na budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości, wykonanie prac remontowych na pomniku przy mogile zbiorowej Powstańców Wielkopolskich na cmentarzu w Pakości, przeprowadzenie szkolenia przez Fundację Lokalna Grupa Działania Czarnoziem na Soli, zakup licencji dla Ośrodka Pomocy Społecznej, zakup zestawu komputerowego dla ewidencji ludności;
  • zabezpieczenia środków na realizację zadania pn. „Budowa kompleksu sportowego
    w ramach programu  Moje boisko - ORLIK 2012”, które zastąpi zadanie pn. „Budowa boiska ze sztuczną nawierzchnią w ramach programu Blisko Boisko” oraz wprowadzenie do planu wydatków inwestycyjnych zadania pn. „Budowa drogi wraz z odwodnieniem na ul. Wyszyńskiego”,
  • zwiększenia planu wydatków w załączniku Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w związku z wyższymi niż zakładano kosztami realizacji zadania pn. „Wymiana odcinka wodociągu w m.Kościelec gm.Pakość”, 
  • w związku ze sporządzeniem sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2007r. skorygowania wartości wolnych środków i źródła spłaty zaciągniętych pożyczek i kredytów,
  • zwiększenia w planie dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych stanu środków pieniężnych w związku z otrzymaniem przez Ochotniczą Straż Pożarną w Pakości darowizny pieniężnej, z przeznaczeniem na wykonanie docieplenia i elewacji na budynku OSP w Pakości.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (30 maja 2008, 08:32:42)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 971