Uchwała nr XXIX/288/2021RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 grudnia 2021zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.2))

Uchwała nr XXIX/288/2021
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 grudnia 2021


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXI/198/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2020r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok, zmienionej uchwałą Nr XXII/208/2021 z dnia 25 lutego 2021r., uchwałą Nr XIII/219/2021 z dnia 25 marca 2021r., Nr XXIV/227/2021 z dnia 20 maja 2021r., uchwałą Nr XXV/238/2021 z dnia 29 czerwca 2021r., uchwałą Nr XXVI/260/2021 z dnia 30 września 2021r., uchwałą Nr XXVII/268/2021 z dnia 28 października 2021r. oraz Nr XXVIII/275/2021 z dnia 26 listopada 2021r., wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- przyjęcie środków na uzupełnienie subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 1 431 958,00 zł,
- przyjęcie środków na uzupełnienie subwencji ogólnej na dofinansowanie inwestycji w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 1 388 168,00 zł,
- przyjęcie środków z Funduszu Pracy w dziale 855 Rodzina w kwocie 2 000,00 zł,
- zmniejszenie środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w dziale 851 Ochrona zdrowia o kwotę 9 769,44 zł,
- przeniesienie na kwotę 17 320,93 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
- zmniejszenie o kwotę 861 847,36 zł,
- przeniesienie na kwotę 858 218,96 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"1. Dochody budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 53 331 746,98 zł w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 49 219 844,73 zł w tym:
a) dochody własne 22 733 644,16 zł,
b) subwencje 9 813 439,00 zł,
c) dotacje celowe 16 672 761,57 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 41 736,21 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 4 111 902,25 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 1 164 500,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 35 000,00 zł,
c) dochody ze sprzedaży składników majątkowych 525,00 zł,
d) dotacje celowe na inwestycje 2 911 877,25 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 1 389 525,54 zł,"

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Wydatki budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 57 211 045,16 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 47 481 153,13 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 29 923 885,21 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 17 586 632,50 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 12 337 252,71 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 925 104,60 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 15 400 344,24 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 63 719,08 zł,
e) obsługa długu 168 100,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 9 729 892,03 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 9 558 490,01 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 490 741,27 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 171 402,02 zł."

5) Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 3 879 298,18 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji papierów wartościowych w wysokości 3 300 881,56 zł, z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 566 335,00 zł, z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 12 081,62 zł,

6) załącznik „Przychody i rozchody budżetu” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Zadania inwestycyjne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) załącznik „Plan finansowy dochodów i wydatków realizowanych w ramach Funduszu Przeciwdziałania COVID-19” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

11) § 13 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł.”;

12) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł,”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załączniki (2113kB) pdf

Przewodniczący Rady Miejskiej
Tomasz Oset

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021r. poz. 1834.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2021r. poz. 1535 oraz 1773.

UZASADNIENIE
1. Przedmiot regulacji:
Uchwalenie zmian w budżecie Gminy Pakość na 2021 rok.
2. Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372 z późn.zm.), zgodnie z którymi do wyłącznej właściwości rady gminy należy: ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu, podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym, określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.).
Uchwała nie stanowi aktu prawa miejscowego zgodnie z art.40 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372 z późn.zm.), jednakże zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2019r. poz. 1461) podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
Przyjęcie niniejszej uchwały uzasadnia konieczność wprowadzenia zmian:
w planie dochodów budżetowych:
- w dziale Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, przeniesienie na kwotę 17 320,93 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie o kwotę 1 431 958,00 zł, zgodnie z decyzją Ministra Finansów ST3.4751.5.2021 z dnia 9 października 2021r., z tytułu uzupełnia subwencji ogólnej w 2021r., o przeznaczeniu otrzymanych środków decyduje organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego,
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie o kwotę 1 388 168,00 zł, zgodnie z decyzją Ministra Finansów ST3.4751.6.2021.K z dnia 15 listopada 2021r., z tytułu uzupełnia subwencji ogólnej z przeznaczeniem na wsparcie finansowe inwestycji w zakresie kanalizacji,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, zmniejszenie o kwotę 9 769,44 zł, w związku z realizacją zadania „Transport osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, w tym osób niepełnosprawnych”,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie o kwotę 2 000,00 zł, zgodnie z podpisaną w dniu 8 grudnia 2021r. umową nr 85/2021 o wsparcie realizacji zadania publicznego realizowanego w ramach „Programu asystent rodziny na rok 2021”,
w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zmniejszenie wartości zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 150452C Wielowieś – Wiatrak” o kwotę 104 635,84 zł, w związku z poniesionymi niższymi kosztami na zadanie, są to środki RFIL,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zmniejszenie wartości zadania „Budowa budynku komunalnego w gminie Pakość” o kwotę 1 592 658,04 zł, w związku z rozstrzygniętą procedurą na wyłonienie wykonawcy i kontynuacją zadania w 2022r., skorygowano wartość zadania o środki RFIL, które ujęto w planie wydatków następnego roku,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, przeniesienie do dz. 854 kwoty 3,00 zł, przeniesienie z dz. 854 kwoty 3,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia zmniejszenie o kwotę 9 769,44 zł, w związku z rozliczeniem zadania „Transport osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, w tym osób niepełnosprawnych”,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, przeniesienie do dz. 855 kwoty 15 000,00 zł,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, przeniesienie z dz. 801 kwoty 3,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie o kwotę 2 000,00 zł, z przeznaczeniem na „Program asystent rodziny na rok 2021”, przeniesienie z dz. 852 kwoty 15 000,00 zł, z przeznaczeniem na refundację kosztów poniesionych na utrzymanie dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz rodzinach zastępczych,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 1 371 958,00 zł wartości zadania „Budowa sieci kanalizacji deszczowej, sanitarnej i wodociągowej na terenie miasta i gminy Pakość”, zmniejszenie wartości zadania „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Pakości” o kwotę 28 607,04 zł, zmniejszenie wartości zadania „Zagospodarowanie terenu osiedla ul. Działyńskich w Pakości oraz ulic przyległych” o kwotę 500 135,00 zł, w związku ze zmianą źródła finansowania zadań inwestycyjnych, wprowadzono środki na dofinansowanie inwestycji otrzymane w ramach uzupełnienia subwencji ogólnej,
- w załączniku przychody i rozchody, zmniejszenie planu przychodów na łączną kwotę 3 674 203,92 zł, z tego: z tytułu przychodów jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach o kwotę 2 281 587,88 zł, są to środki Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i niewykorzystane środki z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz z tytułu niewykorzystanych wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy o kwotę 1 392 616,04 zł.
5. Ocena skutków prawnych
Uchwała wywołuje skutki finansowe, jednakże wprowadzone zmiany nie mają wpływu na zmianę wyniku budżetu.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (11 stycznia 2022, 09:44:08)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 97