Strona główna > Uchwały > 2015 |
Uchwała nr VII/58/2015RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 17 września 2015zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))
Uchwała nr VII/58/2015
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 17 września 2015
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość 2015 rok, z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
- przyjąć dotację celową w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 58 353,37 zł,
- przyjąć dotację celową w dziale 852 Pomoc społeczna w kwocie 22 000,00 zł,
- przyjąć dotację celową w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 3 000,00 zł
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez zwiększenie o kwotę 32 546,63 zł,
- dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
a) zwiększeń o kwotę 115 900,00 zł,
b) przeniesień na kwotę 342 936,00 zł, oraz: - § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 32 027 939,75 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 28 381 649,14 zł
a) dochody własne 17 426 496,51 zł,
b) subwencje 6 048 956,00 zł,
c) dotacje celowe 4 906 196,63 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 – 33 227,44 zł;
2) dochody majątkowe w kwocie 3 646 290,61 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 2 815 556,61 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 2 651 757,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 769 601,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 61 133,00 zł,”;
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, - § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 32 877 237,89 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 28 032 675,33 zł,
a) wydatki jednostek budżetowych 21 615 764,76 zł,
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 668 935,63 zł,
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 946 829,13 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 175 748,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 829 162,33 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 0,24 zł,
e) obsługa długu 412 000,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 4 844 562,56 zł,
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 4 446 562,56 zł, w tym: programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 2 512 940,00 zł,dotacje na zadania majątkowe – 398 000,00 zł.”;
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, - wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 849 298,14 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji obligacji,
- załącznik „Przychody i rozchody w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Zadania inwestycyjne w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego w 2015 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
- załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
- § 5 uchwały otrzymuje brzmienie: „§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu 849 298,14 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”; - § 13 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
1) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
2) na sfinansowanie planowanego deficytu 849 298,14 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak
Załączniki od 1 do 6 (320kB)
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013 r. poz. 645 i 1318, z 2014 r. poz. 379 i 1072 oraz z 2015r. poz. 1045
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015r. poz. 238,1117, 1130 i 1190.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr VII/58/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 17 września 2015r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok
do uchwały Nr VII/58/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 17 września 2015r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie o kwotę 58 353,37 zł, w związku z otrzymanym zwrotem wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2014 r., w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o kwotę 22 000,00 zł, w związku z podpisanym porozumieniem o wsparcie realizacji zadania publicznego w ramach Programu Osłonowego „Wspieranie Jednostek Samorządu Terytorialnego w Tworzeniu Systemu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie”, w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 3 000,00 zł, w związku z podpisaną umową Nr 119/2015 na dofinansowanie zadania pn.: akcja „Sprzątanie Świata”,
- w związku z wykonaniem planu dochodów ponad przyjęty plan wprowadzono zwiększenie planu w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo o kwotę 137,00 zł, wpłynęły środki za sporządzenie spisu uprawnionych do udziału w wyborach do rady Izby Rolniczej,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 100,00 zł,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 14 279,63 zł w związku ze spłatą zaległości w opłacie użytkowania wieczystego oraz przekształcenia prawa użytkowania wieczystego,
- w dziale 750 Administracja publiczna przyjęto odszkodowanie za zbitą szybę w kwocie 240,00 zł,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększeń o kwotę 1 012,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan wpływów z tyt. kosztów upomnienia oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 5 794,00 zł, w związku z wykonaniem ponad przyjęty plan odpłatności za uczęszczanie dzieci do Przedszkola w Kościelcu, odszkodowanie od ubezpieczyciela za szkodę w budynku Przedszkola w Pakości,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zwiększenie o kwotę 1 500,00 zł, w związku z otrzymaną darowizną na wypoczynek dzieci organizowany przez Szkołę Podstawową w Pakości,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna zwiększenie o kwotę 9 384,00 zł, w związku z uiszczaniem kosztów za wysłane upomnienia dotyczące zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz w związku z otrzymaniem darowizny dla sołectwa Łącko,
- w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 15 700,00 zł, wprowadzono nowe zadanie pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150449C Sójkowo figura w m.Rycerzewko gm.Pakość” na kwotę 12 300,00 zł oraz zmniejszono plan o 30 000 zł dla zadania pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150422C w m.Kościelec gm.Pakość” w związku z uzyskanymi oszczędnościami w procedurze przetargowej, zabezpieczono środki na wynagrodzenie,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, zwiększono plan o 30 000,00 zł, środki przeniesiono z zadania pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150422C w m.Kościelec gm.Pakość”, ponadto przeniesiono między paragrafami środki na kwotę 218 000 zł w celu zabezpieczenia planu wydatków w związku z udzieleniem Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości dotacji na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie o kwotę 18 000,00 zł, w związku z uzyskaniem oszczędności realizacji zadania „Przebudowa kotłowni w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu” przeniesiono tę kwotę do rozdziału 90015; wprowadzono właściwy paragraf dla zakupu komputerów w Szkole Podstawowej, gdyż zakup ten stanowić będzie zakup pomocy dydaktycznych, w związku z likwidacją stołówki w Gimnazjum przeniesiono plan wydatków z rozdziału 80148 Stołówki szkolne i przedszkolne do rozdziału 80110 Gimnazja i 80195 Pozostała działalność, gdzie zabezpieczono środki na świadczenie usługi cateringu;
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie o 25 100,00 zł, zabezpieczono środki w celu zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem oraz przeniesiono środki na 10 000 zł w celu zakupu serwera dla Ośrodka pomocy Społecznej, wprowadzono środki dotacji na realizację zadania przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie 1 500,00 zł w związku z otrzymaną darowizną na zorganizowany wypoczynek letni przez Szkołę Podstawową w Pakości,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o 94 500,00 zł, zwiększono plan dla zadania pn. „Budowa sieci wodociągowej w Pakości” o 70 000 zł w celu wykonania odcinka sieci w ul.Szkolna-Błonie oraz w m.Jankowo oraz zwiększenie planu zadania pn. „Przebudowa oświetlenia w gminie Pakość” o kwotę 18 000 zł w celu przebudowy oświetlenia przy ul.Działyńskich oraz ul.Ks.W.Kęsickiego; w związku z otrzymaną darowizną wprowadzono plan na wydatki dla sołectwa Łącko; dokonano zmian w ramach przedsięwzięć funduszu sołeckiego dla sołectwa Łącko oraz Dziarnowo;
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie o kwotę 1 500,00 zł, przeniesiono plan w ramach funduszu sołeckiego sołectwa Łącko;
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (23 września 2015, 12:39:01)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 382