Uchwała nr XXII/195/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 27 marca 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2]) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXII/195/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 marca 2013


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2]) uchwala się, co następuje:


§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • zmniejszyć środki części oświatowej subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia o kwotę 5 162,00 zł, 
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 25 300,00 zł, 
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 5 800,00 zł,
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 25 300,00 zł, 
    • zmniejszeń na kwotę 10 962,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 1 713 600,06 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 30 507 423,71 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 27 233 978,71 zł
    a) dochody własne 17 473 800,00 zł;
    b) subwencje 5 723 259,00 zł;
    c) dotacje celowe 4 036 919,71 zł, w tym na:    
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł;    
  2. dochody majątkowe w kwocie 3 273 445,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 973 445,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 973 445,00 zł     
    b) dochody ze sprzedaży majątku 2 000 000,00 zł    
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 300 000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały.
2)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2013 rok w wysokości 33 244 446,71 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 26 807 289,71 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 20 298 858,00 zł;     
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 836 918,00 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 461 940,00 zł;     
    b) dotacje na zadania bieżące 1 122 500,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 371 984,94 zł;
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  277 882,77 zł;
    e) obsługa długu 736 064,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości  6 437 157,00 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 437 157,00 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 552 179,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
3) Deficyt budżetu w kwocie 2 737 023,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 2 120 881,00 zł;
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;     
  • wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł;
4) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2013r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 482 157,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 437 157,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

6) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych  oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa

 
Załącznik nr 1 (106kB) pdf
Załącznik nr 1a (117kB) pdf
Załącznik nr 2 (157kB) pdf
Załącznik nr 3 (107kB) pdf
Załącznik nr 4 (135kB) pdf
Załącznik nr 5 (114kB) pdf

[1] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002 r., Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271,  Nr 214, poz. 1806, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, z 2003 r., Nr 162, poz. 1568, Nr 80, poz. 717, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r., Nr 173, poz. 1218, Nr 48, poz. 327, z 2008 r., Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r., Nr 157, poz. 1241, Nr 52, poz. 420, z 2010 r., Nr 106, poz. 675, Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, z 2011 r., Nr 117, poz. 679, z 2011 r., Nr 134, poz. 777, z 2011 r., Nr 149, poz. 887, z 2011 r., Nr 21, poz. 113, z 2011 r., Nr 217, poz. 1281, z 2012 r., poz. 567 oraz z 2013r. poz. 153.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456,  1530 i  1548.  
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXII/195/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 marca 2013r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych: 
  • w dziale 758 Różne rozliczenia zmniejszenie o kwotę 5 162,00 zł środków części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z pismem Ministra Finansów ST3/4820/2/2013//RD-5859 z dnia 14 lutego 2013r.,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 28 500,00 zł oraz zmniejszenie o kwotę 5 800,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120. 6.1.2013/19 z dnia 21 lutego 2013r. w sprawie ustalenia ostatecznych wielkości dotacji na 2013 rok oraz wykonania dochodów z tytułu zwrotów nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych i zasiłków stałych, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 91 413,00 zł w związku z korektą klasyfikacji paragrafów dla projektu „Po zdrowie do parku” – impreza sportowo-rekreacyjna  Nordic Walking 2013” i „Wiosna w parku – otwarcie sezonu w parku kulturowym” do wydatków bieżących oraz opłaceniem składki członkowskiej dla Kujawsko-Pomorskiego Samorządowego Stowarzyszenia Salutaris”, którego celem jest udzielanie pomocy w likwidowaniu skutków nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof i awarii, korektę wartości zadania „Infostrada Kujaw i Pomorza – usługi w zakresie e-Administracji i Informacji Przestrzennej”, korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, 
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 5 500,00 zł, w celu zabezpieczenia środków dotacji dla  Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości z przeznaczeniem na zakup specjalistycznego sprzętu ratownictwa medycznego i ochrony dróg oddechowych, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie na kwotę 5 162,00 zł i przeniesienie na kwotę 15 000,00 zł, (do działu 750 kwoty 2 705,00 zł, do działu 754 kwoty 5 500,00 zł,  do działu 901 kwoty 22 276,00 zł) przeniesienia zostały dokonane w związku z przeliczeniem odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zwiększenie wartości zadania „Opracowanie dokumentacji na wymianę źródła ciepła w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu”, zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości na szkolenia BHP dla 41 nauczycieli i 7 pracowników administracyjno-obsługowych, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna dokonać zwiększeń na kwotę 28 500,00 zł oraz zmniejszeń na kwotę 5 800,00 zł w związku z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przeniesienia na kwotę 13 655,06 zł w związku z koniecznością zatrudnienia pracownika na umowę zlecenie w celu świadczenia usług opiekuńczych, pokrycie kosztów egzekucyjnych, wypłatę zasiłków celowych w ramach projektu EFS,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 1 588 032,00 zł, w związku z koniecznością zakupu programu do ewidencji opłaty z tytułu gospodarowania odpadami oraz zastosowanie prawidłowej klasyfikacji dla zadania „Przebudowa stałego targowiska miejskiego – Mój Rynek w Pakości ul. Św.Jana”, 
  • w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2013 roku” przeniesienie w przychodach kwoty 568 096,00 zł z pozycji kredyty do pozycji pożyczki. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).
   
Burmistrz Pakości  
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (8 kwietnia 2013, 13:20:50)

Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (8 kwietnia 2013, 13:26:17)
Zmieniono: Poprawa błędu pisarskiego

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 690