Uchwała nr XXIV/210/09RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 18 czerwca 2009w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2010 r.Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) w związku z art. 1 ust. 1 i art. 6 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz.U. Nr 52, poz. 420)

Uchwała nr XXIV/210/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 18 czerwca 2009


w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2010 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) w związku z art. 1 ust. 1 i art. 6 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz.U. Nr 52, poz. 420)


uchwala się, co następuje:

§ 1. Wyraża się zgodę na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2010 rok. 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.  

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa 

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz.1218, z 2008r. Nr 180, poz.1111 i Nr 223, poz.1458 oraz z 2009r. Nr 52, poz.420.


UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXIV/210/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 18 czerwca 2009 r.

w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2010 r.

Dnia 1 kwietnia 2009r. weszła w życie ustawa o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420), która zobowiązuje radę gminy do podjęcia uchwały, w której wyraża zgodę, albo nie wyraża zgody na wyodrębnienie w/w funduszu w danym roku budżetowym.

Fundusz sołecki jest funduszem celowym, przeznaczonym na realizację przedsięwzięć, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. Środki funduszu mogą być przeznaczone także na pokrycie wydatków zmierzających do usunięcia skutków klęski żywiołowej. Warunkiem przyznania w danym roku budżetowym środków funduszu jest złożenie do dnia 30 września poprzedzającego rok budżetowy do wójta (burmistrza) wniosku uchwalonego przez zabranie wiejskie danego sołectwa. Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach określonych środków wraz z oszacowanie ich kosztów i uzasadnieniem. Uchwalając budżet rada gminy może odrzucić wniosek sołectwa, w przypadku gdy zamierzone zadania nie spełniają określonych w ustawie wymogów. Środki funduszu nie wykorzystane w roku budżetowym wygasają z upływem roku. Wydatki wykonane w ramach funduszu podlegają zwrotowi z budżetu państwa.

Kierując się zasadą wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród mieszkańców gminy oraz tworzenia warunku do działania i rozwoju jednostek pomocniczych, jakimi są sołectwa, podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni zasadne. Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 1 ust. 1 i art. 6 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz.U. Nr 52, poz. 420), zgodnie z którymi rada gminy rozstrzyga o wyodrębnieniu w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki, do dnia 31 marca roku poprzedzającego rok budżetowy, podejmując uchwałę, w której wyraża zgodę albo nie wyraża zgody na wyodrębnienie funduszu w roku budżetowym. W 2009 r. rada gminy podejmuje uchwałę, o której mowa, do dnia 30 czerwca.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (23 czerwca 2009, 08:44:37)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1376