Uchwała nr XXXIV/308/2010Rady Miejskiej w Pakościz dnia 28 października 2010zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. ) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.)

Uchwała nr XXXIV/308/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 października 2010


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. ) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.)


uchwala się,  co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XXVIII/247/09 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2010 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, w kwocie 14 379,00 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 801 Oświata i wychowanie, w kwocie 660,00 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna, w kwocie 30 006,00 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 22 537,00 zł
  • przyjąć wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jst na dofinansowanie własnych zadań bieżących, w kwocie 3 000,00 zł 
  • przyjąć środki z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 98 000,00 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowej z budżetu państwa na realizację inwestycji na kwotę 326 000,00 zł 
  • dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 73 158,00 zł 
  • dokonać zmniejszenia planu dochodów budżetowych na kwotę 280 190,00 zł 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 241 740,00 zł 
    • zmniejszeń na kwotę 280 190,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 274 619,00 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 29 598 806,04 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 23 496 265,04 zł,
    a) dochody własne 14 298 232,00 zł
    b) subwencje 5 025 784,00 zł
    c) dotacje celowe 4 172 249,04 zł 
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 102 541,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 5 661 725,00 zł
    w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 4 912 725,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 440 816,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2010 rok w wysokości 36 903 542,04 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 22 056 936,04 zł,
    a) wydatki jednostek budżetowych 16 507 589,29 zł
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 455 611,78 zł            
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 051 977,51 zł
    b) dotacje na zadania bieżące 926 966,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 310 953,08 zł
    d) obsługa długu 113 637,00 zł
    e) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 197 790,67 zł   
  2. wydatki majątkowe w wysokości 14 846 606,00 zł,
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 14 846 606,00 zł                 
    w tym na:
    programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, 9 021 212,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
c) Deficyt budżetu w kwocie 7 304 736,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • kredytów w kwocie 4 759 048,00 zł   
  • pożyczek w kwocie 392 000,00 zł       
  • nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2 153 688,00 zł   
d) załącznik  „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 14 806 434,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 14 846 606,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik „Planowane inwestycje na lata 2010-2013” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2010r.” zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
g) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
h) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
 
i) załącznik „Prognoza  kwoty  długu  i  spłat  na  rok 2010  i  lata  następne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
 
j) załącznik „Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
 
k) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
   
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa
 
 
Załącznik nr 1 (151kB) pdf
Załącznik nr 1a (149kB) pdf
Załącznik nr 2 (248kB) pdf
Załącznik nr 3 (147kB) pdf
Załącznik nr 4 (110kB) pdf
Załącznik nr 5 (170kB) pdf
Załącznik nr 6 (128kB) pdf
Załącznik nr 7 (99kB) pdf
Załącznik nr 8 (113kB) pdf
Załącznik nr 9 (164kB) pdf
Załącznik nr 10 (137kB) pdf
 
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620 i Nr 123, poz. 835.
[3] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984,  z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666, Nr 157, poz. 1244 i Nr 161, poz. 1277.
[4] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona  w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620 i Nr 108 poz. 685.
 

 
UZASADNIENIE
do uchwały XXXIV/308/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 października 2010r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:

  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 521,00 zł oraz zmniejszenie na kwotę 30 000,00 zł w związku niższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 1 401,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu wynagrodzenia płatnika, 
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie na kwotę 14 379,00 zł, zgodnie  z otrzymaną decyzją Krajowego Biura Wyborczego Nr BDB-3101-30/10 z dnia 1 października 2010r.z przeznaczeniem na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w 2010r. oraz zgodnie  z otrzymaną decyzją Krajowego Biura Wyborczego Nr BDB-3101-32/10 z dnia 12 października 2010r. z przeznaczeniem na organizację i przeprowadzenie wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r. (I i II tura głosowania), 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 70 552,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu podatku od środków transportowych, spadków i darowizn, czynności cywilnoprawnych, wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, podatku dochodowego od osób prawnych, zmniejszenie na kwotę 229 490,00 zł w związku z niższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 660,00 zł, zgodnie z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-109/10/19 z dnia 6 października 2010r. z przeznaczeniem na sfinansowanie – w ramach podnoszenia jakości oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego – rezerwa celowa cz. 83, poz. 10 ustawy budżetowej na 2010r., 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę  30 006,00 zł, zgodnie  z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-111/10 z dnia 8 października 2010r. z przeznaczeniem dla ośrodków pomocy społecznej na wypłacenie rodzinom rolniczym poszkodowanym w wyniku tegorocznej powodzi, huraganu, obsunięcia się ziemi, zasiłków celowych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2010r. (Dz.U. Nr 132, poz. 889) – rezerwa celowa cz.83, poz. 36 ustawy budżetowej na 2010r. oraz decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-115/10 z dnia 13 października 2010r. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków stałych, o których mowa w art.17 ust.1 pkt 19 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn.zm.) – rezerwa celowa cz.83, poz. 25 ustawy budżetowej na 2010r., 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie na kwotę 20 700,00 zł, w związku z niższym wykonaniem dochodu z tytułu opłat za półkolonie, zwiększenie na kwotę 22 537,00 zł decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-115/10 z dnia 13 października 2010r. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – rezerwa celowa cz. 83, poz. 26 ustawy budżetowej na 2010r., 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o kwotę 101 000,00 zł, zgodnie z umową Nr 155/2010 zawartą z powiatem Inowrocławskim na dofinansowanie zadania pn. akcja „Sprzątanie Świata” oraz w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 684,00 zł, zgodnie z zasądzoną karą grzywny na rzecz Urzędu Miejskiego wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu, w związku z uszkodzeniem cudzego mienia w budynku świetlicy wiejskiej, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport zwiększenie na kwotę 326 000,00 zł, zgodnie z umową z Ministrem Sportu i Turystyki na dofinansowaniem zadania „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje boisko - ORLIK 2012”. 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:

  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie na kwotę 27 828,00 zł do rozdz. 70095,
  • w dziale 600 Transport i łączność  przeniesienie z rozdz. 71004 kwoty 15 000,00 zł oraz 40 000,00 zł z działu 801, z przeznaczeniem na usługi w ramach „Akcji Zima 2010/2011”, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie  z rozdz. 01041 kwoty 27 828,00 zł oraz kwoty 6 970,00 zł,  z przeznaczeniem na wydatki związane z wpłatami na części wspólne obejmujące fundusz remontowy, eksploatację oraz wynagrodzenie zarządcy uiszczane na rzecz wspólnot mieszkaniowych z udziałem Gminy Pakość, 
  • w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie kwoty 15 000,00 zł do rozdz. 60016 na usługi w ramach Akcji Zima 2010/2011, w rozdz. 71035 na kwotę 2 000,00 zł przeniesienie z rozdz. 85195 w związku z realizacją zlecenia dotyczącego wykonania symbolu Polski Walczącej,   
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 8 806,00 zł, przeniesienie kwoty 52 309,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na wynagrodzenia pracowników prac interwencyjnych i robót publicznych, umowy zlecenia, zakup usług pozostałych, w rozdz. 75075 przeniesienie na kwotę 500,00 zł w związku z koniecznością zakupu książek dla celów promocyjnych, 
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie na kwotę 14 379,00 zł, z przeznaczeniem na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w 2010r. oraz organizację i przeprowadzenie wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r., 
  • w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie na kwotę 891,00 zł w związku z koniecznością zapłaty prowizji od zaciąganych kredytów, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 660,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych, zmniejszenie na łączną kwotę 280 190,00 zł w związku z korektą wypłat wynagrodzeń nauczycieli, przeniesienie na łączną kwotę 160 943,00 zł, z czego 82 402,00 zł do innych działów, w ramach działu zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości w związku z przyznaniem nagród przez Dyrektora dla nauczycieli za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości w związku z racjonalniejszym wykorzystaniem środków budżetowych oraz dokończeniem wymiany stolarki okiennej, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie o kwotę 22 043,00 zł w rozdz. 85153 i 85154, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu  wpływów  z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu i przeznaczenie tych środków na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy Pakość, w rozdz. 85195 przeniesienie kwoty 2 000,00 zł do rozdz. 71035, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 66 680,00 zł, w rozdz. 85215o kwotę 18 510,00 zł celem zabezpieczenia środków na wypłatę dodatków mieszkaniowych, w rozdz. 85216 o kwotę 37 258,00 zł w związku z otrzymana dotacją oraz w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, w rozdz. 85295 o kwotę 9 600,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenie dla pracowników prac społecznie-użytecznych i o kwotę 1 312,00 zgodnie z otrzymana dotacją z przeznaczeniem dla ośrodków pomocy społecznej na wypłacenie rodzinom rolniczym poszkodowanym w wyniku tegorocznej powodzi, huraganu, obsunięcia się ziemi, zasiłków celowych, przeniesienie na kwotę 34 080,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej, wypłatę dodatków mieszkaniowych oraz wypłaty sześciomiesięcznej odprawy dla pracownika przechodzącego na świadczenia rentowe, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 28 172,00 zł w związku z otrzymaną dotacją oraz w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, przeniesienie kwoty 20 700,00 zł, w związku z korektą dochodu z tytułu opłat za organizację wypoczynku letniego oraz przeniesienie kwoty 5 707,00 zł w związkuz korektą wypłat wynagrodzeń nauczycieli, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na łączną kwotę 101 000,00 zł, w rozdz. 90019 na kwotę 98 000,00 zł w związku realizacją nowego zadania inwestycyjnego „Oświetlenie solarne w m.Łącko i m.Kościelec” zabezpieczeniem środków na usługi pozostałe, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, 
  • w rozdz. 90095 na kwotę 3 000,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem zadania pn. akcja „Sprzątanie Świata”,  
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na energię elektryczną w świetlicach wiejskich, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na energię elektryczną na stadionie miejskim. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (10 listopada 2010, 08:24:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1258