Uchwała nr II/5/2018RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 6 grudnia 2018zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077, z późn. zm.2))

Uchwała nr II/5/2018
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 6 grudnia 2018


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077, z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXVII/286/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2017r. w sprawie
uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 r., zmienionej uchwałą Nr XXVIII/295/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 6 lutego 2018r., uchwałą Nr XXIX/306/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 marca 2018r. uchwałą Nr XXX/318/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 26 kwietnia 2018r., uchwałą Nr XXXI/331/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 26 czerwca 2018r. oraz uchwałą Nr XXXIII/348/2018 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 września 2018r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- przyjęcie środków dotacji celowej w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 710 „Działalność usługowa” w kwocie 25 169,85 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 855 „Rodzina” w kwocie 143 634,00 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” w kwocie 5 524,99 zł,
- przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 900 „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” na kwotę 3 000,00 zł,
- zmniejszenie dochodów majątkowych z tytułu sprzedaży majątku o kwotę 162 235,11 zł,
- zmniejszenie dotacji celowych w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 600 „Transport i łączność” o kwotę 282 544,00 zł,
- zmniejszenie środków dotacji celowych w dziale 852 „Pomoc społeczna” o kwotę 3 918,00 zł,
- zmniejszenie pozostałych dochodów na kwotę 26 394,84 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
- zmniejszenie o kwotę 135 528,00 zł
- przeniesienie na kwotę 873 089,17 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 42 324 876,49 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 38 585 221,38 zł, w tym:
a) dochody własne 19 206 195,53 zł,
b) subwencje 6 321 341,00 zł,
c) dotacje celowe 13 057 684,85 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 126 322,35 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 739 655,11 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 437 764,89 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 20 000,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 3 281 890,22 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 3 053 975,99 zł,”;

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 47 066 382,66 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 37 541 609,73 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 23 621 899,60 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 14 928 106,10 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 8 693 793,50 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 475 900,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 12 055 695,43 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 120 914,70 zł,
e) obsługa długu 267 200,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 9 524 772,93 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 9 405 772,93 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 5 603 307,17 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 119 000,00 zł,”;

5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 4 741 506,17 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 3 413 496,44 zł, pożyczek w wysokości 300 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 028 009,73 zł,

6) załącznik „Przychody i rozchody budżetu” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2018r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

11) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 3 713 496,44 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 1 927 610,11 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 162 235,11 zł.”;

12) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1) Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 3 713 496,44 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 1 927 610,11 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 162 235,11 zł,
2) Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na wynagrodzenia ze stosunku pracy, dokonywania zmian w planie wydatków majątkowych,
3) Przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym nie wymienionym w Wieloletniej Prognozie Finansowej do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
4) Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Siembab

Załączniki (1255kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2018r. poz. 1000, 1349 i 1432.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2018r. poz. 62, 1000, 1366, 1669 i 1693.




UZASADNIENIE
do uchwały nr II/5/2018
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 6 grudnia 2018r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2018 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 6 336,10 zł w związku z otrzymaniem opłaty za wydanie zezwolenia na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym oraz otrzymanym odszkodowaniem za zniszczoną lampę drogową, zmniejszenie o kwotę 282 544,00 zł, z uwagi na nabycie części nieruchomości pod inwestycję w drodze zasiedzenia przez osobę fizyczną oraz pomimo podjętych starań i braku możliwości uzyskania przez Gminę tytułu prawnego do ww. nieruchomości, rozwiązano umowę o przyznanie pomocy finansowej ze środków PROW na dofinansowanie zadania „Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo rowerowej relacji Rybitwy-Wielowieś, gmina Pakość”,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 4 330,00 zł w związku ze zwrotem odszkodowania oraz wpłat z lat ubiegłych, zmniejszenie o kwotę 164 035,11 zł w związku niższym niż zakładano wykonaniem odsetek oraz dochodów ze sprzedaży majątku,
- w dziale 700 Działalność usługowa zwiększenie na kwotę 25 169,85 zł, w związku z otrzymaniem dotacji ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020, na refundację poniesionych wydatków na opracowanie w ubiegłym roku Gminnego Programu Rewitalizacji przy współfinansowaniu
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 12,00 zł w związku z wyższym wykonaniem dochodów gminy stanowiących 5% opłat za udostępnianie danych osobowych oraz zryczałtowanego wynagrodzenia płatnika, zmniejszenie na kwotę 28 387,00 zł w związku z niższym niż zaplanowano wykonaniem dochodu z tytułu odsetek od środków pieniężnych na lokacie over-night i wpływów z lat ubiegłych,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie na kwotę 25 680,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych, opłaty skarbowej i opłat za koncesje, zmniejszenie o kwotę 32 987,90 zł w związku z niższym niż planowano wykonaniem podatku dochodowego od osób prawnych,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 3 530,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu usług opiekuńczych oraz należnych gminie 5% wpłat od specjalistycznych usług opiekuńczych, zmniejszenie o kwotę 3 918,00 zł zgodnie z decyzją WFB.I.3120.3.74.2018 z dnia 16 listopada 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w związku ze sprawozdaniem pn. „Rozliczenie budżetu 2018 – G (zlecone(g))” oraz decyzją WFB.I.3120.3.73.2018 z dnia 16 listopada 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na podstawie sprawozdania pn. „Rozl. budż. 2018–G (zlecone (g)), z przeznaczeniem na organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z art. 18 ust. 1 pkt.3 oraz ust.2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 152 934,00 zł w związku z decyzją WFB.I.3120.3.71.2018 z dnia 16 listopada 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w związku ze sprawozdaniem pn. „Rozliczenie budżetu 2018 – G (zlecone (g))” z przeznaczeniem na realizację ustawy z dnia 11 lutego 2016r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz w związku ze sprawozdaniem pn. „Rozliczenie budżetu 2018 – G (zlecone (g))” z przeznaczeniem na wypłacanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego oraz na wypłatę jednorazowego świadczenia w wysokości 4 000 zł wraz z kosztami obsługi, zgodnie z ustawą z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, decyzją WFB.I.3120.3.74.2018 z dnia 16 listopada 2018r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na podstawie sprawozdania pn. Świadczenie „Dobry Start” w okresie od 1.07.2018r. do 12.11.2018r. włącznie z przeznaczeniem na realizację zadań w ramach Programu „Dobry Start”, wykonanie ponad plan z tytułu odsetek od nienależnie pobranych świadczeń oraz należnych gminie 5% funduszu alimentacyjnego,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 63 719,99 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem zgodnie z podpisaną umową Nr 111/2018 z Powiatem Inowrocławskim na zadania pn. akcja „Sprzątanie Świata”, wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu zwrotu podatku VAT za rok poprzedni, wpłat za korzystanie z przystanków autobusowych, refundacji wydatków poniesionych w roku poprzednim na zadanie „Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciągu drogi DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji w ul. Różanej w Pakości", zmniejszenie na kwotę 67 603,04 zł w związku z niższym niż zakładano wykonaniem wpływów z różnych dochodów i odsetek od nieterminowych wpłat za korzystanie z przystanków autobusowych,

wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zmniejszenie o kwotę 282 544,00 zł oraz przeniesienie w ramach działu kwot 405 855,17 zł w związku z korektą dofinansowania ze środków PROW dla zadania „Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo rowerowej relacji Rybitwy-Wielowieś, gmina Pakość”, przeniesienie na kwotę 360,00 zł w ramach funduszu sołeckiego na zadanie „Wymiana nawierzchni chodnika w sołectwie Rycerzewo”,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 4 300,00 zł, przeniesienie na kwotę 105 139,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 402,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia bieżącego funkcjonowania Centrum Usług Wspólnych, Urzędu Miejskiego oraz zabezpieczenia środków na wynagrodzenie dla pracowników organizowanych przez gminę robót publicznych,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 7 600,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na akcje ratownicze ochotników Ochotniczej Straży Pożarnej,
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie na kwotę 3 250,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na prowizją od planowanego do zaciągnięcia kredytu,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, przeniesienie w ramach działu na kwotę 287 722,00 zł oraz do innych działów kwoty 79 840,00 zł w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚŚ oraz wynagrodzeń i pochodnych nauczycieli i pracowników obsługi szkół, zabezpieczeniem środków na dotację dla Niepublicznego Przedszkola, w Przedszkolu Miejskim w Pakości z przeznaczeniem na bieżące opłaty, w Szkole Podstawowej im. E. Estkowskiego z przeznaczeniem na serwis pieca CO, kosztów obsługi ABI,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zmniejszenie o kwotę 3 918,00 zł w związku ze zmniejszeniem dotacji celowej, przeniesienie z działu 855 kwoty 400,00 zł oraz w ramach działu 54 750,00 zł w związku z organizacją Akcji Świątecznej oraz funkcjonowaniem Ośrodka Pomocy Społecznej,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, przeniesienie w ramach działu kwoty 180,00 zł oraz do innych działów kwoty 26 099,00 zł w związku z przeliczeniem wynagrodzeń pracowników świetlicy szkolnej oraz odpisu na ZFŚS,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 143 634,00 zł w związku z otrzymaną dotacją celową, przeniesienie z działu 852 kwoty 400,00 zł oraz w ramach działu kwoty 3 590,00 zł w związku z koniecznością zwrotu do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nienależnie pobranych świadczeń oraz organizacją Akcji Świątecznej,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem na akcję „Sprzątanie Świata”, przeniesienie na kwotę 680,00 zł oraz w ramach działu kwoty 720,00 zł w ramach funduszu sołeckiego dla sołectw Kościelec, Rybitwy i Rycerzewo, w związku ze zmianą szacunkową wartości przedsięwzięć,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, przeniesienie w ramach działu na kwotę 2 041,00 zł oraz do innych działów kwoty 1 040,00 zł w ramach funduszu sołeckiego sołectw Kościelec, Rybitwy i Wielowieś, w związku ze zmianą szacunkową wartości przedsięwzięć.
Zmniejszenie planu dochodów ze sprzedaży majątku, które przeznaczone były na finansowanie wydatków majątkowych powoduje zmianę wyniku budżetu, deficyt zostaje zwiększony o kwotę 162 235,11 zł i zostanie sfinansowany wolnymi środkami. Z uwagi na zmianę źródła finansowania rozchodów z tytułu spłaty zaciągniętych w latach ubiegłych kredytów, pochodzących z wolnych środków na kwotę 162 235,11 zł, w celu zbilansowania budżetu konieczne jest zaciągnięcie kredytu w ww. kwocie. Zmiany te przedstawiono w załączniku „Przychody i rozchody budżetu”.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2018r. poz. 994 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017r. poz. 2077 z późn.zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (12 grudnia 2018, 18:38:30)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 264