Uchwała nr VII/47/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 16 czerwca 2011zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2])

Uchwała nr VII/47/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 16 czerwca 2011


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr III/11/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2011 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 6 600,00 zł 
  • przyjąć środki dotacji celowych w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej na kwotę 153 524,72 zł 
  • przyjąć wpływy z dywidendy w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem na kwotę 162 421,00 zł 
  • dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 1 702,00 zł 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 324 247,72 zł 
    • przeniesień na kwotę 69 667,28 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 30 792 914,72 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 23 369 144,72 zł
    a) dochody własne 14 197 143,00 zł
    b) subwencje 5 350 970,00 zł
    c) dotacje celowe 3 821 031,72 zł    
    w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 153 524,72 zł 
  2. dochody majątkowe w kwocie 7 423 770,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, w tym: 6 801 154,00 zł  
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 6 672 604,00 zł         
    b) dochody ze sprzedaży majątku 620 834,00 zł     
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 1 782,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2011 rok w wysokości 36 329 801,72 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 22 643 190,72 zł
    a) wydatki jednostek budżetowych 17 007 073,00 zł                      
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 909 550,92 zł
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 097 522,08 zł                        
    b) dotacje na zadania bieżące 933 505,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 082 416,72 zł 
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3  171 536,00 zł        
    e) obsługa długu 448 660,00 zł 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 13 686 611,00 zł
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w tym: 13 686 611,00 zł
    programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3” 10 220 166,00 zł
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
c) Deficyt budżetu w kwocie 5 536 887,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • kredytów w kwocie 3 364 442,00 zł    
  • pożyczek w kwocie 417 413,00 zł      
  • wolnych środków w kwocie 1 755 032,00 zł   
d) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 13 599 459,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 13 686 611,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik „Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

f)  załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

h) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

i) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu,  3 781 855,00 zł
    w tym na:
    • kredyty 3 364 442,00 zł                                                          
    • pożyczki, 417 413,00 zł”
j) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu,  w tym na: 3 781 855,00 zł
    • kredyty 3 364 442,00 zł
    • pożyczki, 417 413,00 zł”        
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (116kB) pdf
Załącznik nr 1a (149kB) pdf
Załącznik nr 2 (171kB) pdf
Załącznik nr 3 (129kB) pdf
Załącznik nr 4 (139kB) pdf
Załącznik nr 5 (140kB) pdf
Załącznik nr 6 (101kB) pdf
Załącznik nr 7 (145kB) pdf

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726.


 
  
UZASADNIENIE
do uchwały VII/47/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 16 czerwca 2011r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 147,00 zł, w związku z otrzymaniem środków z Kujawsko-Pomorskiej Izby Rolniczej na sporządzenie spisu osób uprawnionych do głosowania w wyborach do izb rolniczych, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 1 213,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz odsetek, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 162 421,00 zł, w związku z otrzymaniem dywidendy od Przedsiębiorstwa Usług Gminnych Sp. z o.o., w którym gmina Pakość posiada 100% udziałów, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 6 600,00 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr WFB.I.3120.21.2011 z dnia 23 maja 2011r. z przeznaczeniem na składki zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania  zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę153 524,72 zł, w związku z otrzymaniem środków z przeznaczeniem na realizację Projektu systemowego „Daj sobie szansę – aktywizacja społeczno-zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i podpisaniem aneksu do umowy nr UDA-POKL.07.01.01-04-016/08-00, 
  • w dziale 921 Kultura fizyczna i sport zwiększenie na kwotę 342,00 zł, zgodnie z zasądzoną karą grzywny wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu na rzecz gminy, w związku z uszkodzeniem cudzego mienia w budynku świetlicy wiejskiej, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie na kwotę 473,00 zł w ramach funduszu sołeckiego, w związku z organizacją festynu sportowo-rekreacyjnego w sołectwie Wielowieś, 
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 85 300,00 zł w związku z realizacją nowych zadań pn.:
    • „Utwardzenie parkingu przy ul. Mogileńskiej 29 w Pakości” – zadanie polegać będzie na utwardzeniu kostką brukową parkingu przy ul.Mogilenskiej 29 o powierzchni 280m2,
    • „Wymiana nawierzchni chodnika przy ul.Szkolnej w Pakości” – zadanie polegać będzie na utwardzeniu kostką brukową chodnika o powierzchni 150m2, 
    • „Przebudowa dróg dojazdowych i placów parkingowych przy ul.Inowrocławskiej w Pakości” – zadanie polegać będzie na ułożenie kostki typu „Polbruk” gr. 6cm typu K4 na podbudowie betonowej wraz z ułożeniem krawężników oraz wykonaniem odpływów wód deszczowych, a także przeniesienie w ramach paragrafu kwoty 11 738,00 zł z zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul. Radłowskiej na odcinku od ul. Jankowskiej do ul. Cmentarnej w Pakości” na opracowanie dokumentacji projektowej, studium wykonalności i wniosku aplikacyjnego do przedsięwzięcia pn. „Uporządkowanie terenów po zakładach lniarskich”; zmiana nazwy zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 150415C w m. Giebnia, gm. Pakość” na „Rekultywacja drogi gminnej nr 150415C o długości 817 mb położonej na działce nr 4/74; 4/78; 4/80; 4/77 w miejscowości Giebnia gmina Pakość”, w związku ze złożeniem wniosku o przyznanie dotacji z Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych, 
  • w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie na kwotę 20 000,00 zł, w związku ze zmianą sposobu rozliczania zleconych usług, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 5 500,00 zł, zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości oraz pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu z przeznaczeniem na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 4 802,00 zł, w związku z koniecznością przeprowadzenia remontu Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień w Pakości oraz zakupu zestawu komputerowego na potrzeby punktu konsultacyjnego, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 33 525,00 zł, w związku z otrzymaną dotacją na składki zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz zapewnienie wkładu własnego gminy stanowiącego 20% kosztów realizacji zadania, na które otrzymywana jest dotacja, zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych; przeniesienie na kwotę 38 611,28 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wynagrodzenie dla pracownika świetlicy środowiskowej „Przystań”, pokrycie kosztów podróży służbowych, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 153 524,72 zł, związku z otrzymaniem  środków na realizację przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości Projektu systemowego „Daj sobie szansę – aktywizacja społeczno-zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 9 287,00 zł, w związku z zapewnieniem przez gminę wkładu własnego stanowiącego 20% kosztów realizacji zadania, na które otrzymywana jest dotacja, zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych; przeniesienie na kwotę 281,00 zł zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 35 909,00 zł w związku z zamiarem zakupu koszy ulicznych, donic i ławek, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna i sport na kwotę 6 702,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na zakupy na boisko Orlik oraz stadion miejski. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (20 czerwca 2011, 11:11:31)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1058