Strona główna > Uchwały > 2009 |
Uchwała nr XXVI/227/09 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 29 października 2009zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])
Uchwała nr XXVI/227/09
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 października 2009
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1.
W uchwale Nr XX/171/08 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2008r. w
sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009r. z późn.zm., wprowadzić
następujące zmiany:
- przyjąć dotację ze środków funduszu celowego w dziale 900 –Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 1 240 zł
- zmniejszyć środki dotacji rozwojowej w dziale 600- Transport i łączność o kwotę 1 298 360 zł
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych
- zwiększeń na kwotę 171 671 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 1a do niniejszej uchwały, - dokonać
zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 172 911 zł
- zmniejszeń o kwotę 1 768 637 zł
- przeniesień na kwotę 66
547 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Po dokonanych zmianach:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2009 w wysokości 22 395 189,35 zł, w tym:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2009 w wysokości 22 395 189,35 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie, w tym: 20 911 576,35 zł
- dochody własne 11 309 869,00 zł
- subwencja 5 724 866,00 zł
- dotacje celowe 3 876 841,35 zł
- dochody majątkowe w kwocie 1 483 613,00 zł
- dotacje i środki otrzymane na inwestycje 1 280 379,00 zł
- dochody ze sprzedaży majątku 202 000,00 zł
- dochody z tyt. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 1 234,00 zł
b) § 2 pkt 1 i 2 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości 25 047 481,35 zł
Wydatki budżetu gminy w wysokości 25 047 481,35 zł
- wydatki bieżące w kwocie 20 621 831,35 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne 9 892 945,68 zł
- dotacje 851 215,00 zł
- obsługa długu 242 437,00 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 4 425 650,00 zł,
- wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne
4 425 650,00 zł
c) § 3 pkt 1
otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 652 292,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 652 292,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- zaciąganych kredytów w kwocie 846 504,00 zł
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 805 788,00 zł
d) załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2009-2012”
otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 6 241 483 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 4 425 650 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a
do niniejszej uchwały,
f) załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
g) załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu na 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
h) załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
i) załącznik Nr 7 „Dochody związane z realizacją zadań zleconych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
j) załącznik Nr 8 „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 6 241 483 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2009r.” na kwotę 4 425 650 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3a
do niniejszej uchwały,
f) załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
g) załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu na 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
h) załącznik Nr 6 „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2009r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
i) załącznik Nr 7 „Dochody związane z realizacją zadań zleconych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
j) załącznik Nr 8 „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (132kB)
Załącznik nr 1a (40kB)
Załącznik nr 2 (174kB)
Załącznik nr 3 (36kB)
Załącznik nr 3a (34kB)
Załącznik nr 4 (42kB)
Załącznik nr 5 (41kB)
Załącznik nr 6 (35kB)
Załącznik nr 7 (32kB)
Załącznik nr 8 (32kB)
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458 oraz z 2009r. Nr 52, poz.420.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984, z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXVI/227/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 października 2009r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok
do uchwały Nr XXVI/227/09
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 października 2009r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2009 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów
budżetowych:
- zmniejszenia planu dochodów:
- w dziale 600 Transport i łączność o kwotę 1 298 360 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255” finansowanego z EFRR na rok 2010, zgodnie z przedstawionym przez wykonawcę harmonogramem rzeczowo-finansowym,
- zwiększenia planu dochodów:
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa na kwotę 10 349 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych,
- w dziale 750
Administracja publiczna na kwotę 63 627
zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu lokowania
środków na lokatach,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem na kwotę 93 190 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych z tytułu podatku od środków transportowych, podatku rolnego, podatku dochodowego od osób prawnych, wpływów z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu oraz odsetek,
- w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 300 zł w związku z otrzymaniem darowizny,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 1 240 zł, w związku z otrzymaniem dofinansowania na zadanie pn. akcja „Sprzątanie Świata” z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Inowrocławiu,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 205 zł w związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych,
- w dziale 926 Obiekty sportowe na kwotę 4 000 zł związku z wyższym niż założono wykonaniem dochodów budżetowych,
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, zwiększenie na kwotę 3 000 zł, w związku z zapewnieniem środków na przekazanie odpisu w wysokości 2% z tytułu podatku rolnego na rzecz izby rolniczej,
- w dziale 600 Transport i łączność, zmniejszenie na kwotę 1 514 987 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255” na rok 2010 oraz przeniesienie na kwotę 40 000 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów, w związku z uzyskaniem niższych nakładów finansowych na zadanie pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej przy ul.Wyszyńskiego w Pakości”,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie na kwotę 20 127 zł, w związku z
zapewnieniem środków na zapłatę ustawowych odsetek za odszkodowanie,
zgodnie z wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 20 000 zł, w związku z zapewnieniem środków na zapłatę składek na ubezpieczenie społeczne od osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych,
- w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, przeniesienie w planie w kwocie 1 zł, w związku z rozliczeniem środków dotacji celowej,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 48 000 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłatę wynagrodzenia dla nauczycieli w Szkole Podstawowej w Pakości oraz Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu, oraz przeniesienie na kwotę 20 746 zł w związku z zapewnieniem środków na wypłaty oraz pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości, Gimnazjum w Pakości oraz Szkoły Podstawowej w Pakości celem zabezpieczenia środków na bieżące utrzymanie jednostek oraz zakupu zestawu komputerowego dla Przedszkola Miejskiego,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie na kwotę 17 044 zł, w związku z wyższą realizacją z tytułu wpływów z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 36 100 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę zasiłków okresowych (85214 kwota 20 000 zł), wypłatę dla prac społecznie użytecznych (85295 kwota 15 800 zł), zakupów w związku z otrzymaną darowizną (85295 kwota 300 zł), przeniesienie na kwotę 5 800 zł w związku z zapewnieniem środków na opłatę czynszu oraz realizację umów specjalistycznych w formie umów zleceń, w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 5 400 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłaty dla nauczycieli w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na łączną kwotę 4 240 zł, w związku z otrzymaniem dofinansowania na zadanie pn. akcja „Sprzątanie Świata” z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Inowrocławiu oraz w związku z zapewnieniem środków na dozór nad placem zabaw,w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 19 000 zł w związku z zabezpieczeniem środków na przystosowanie świetlic wiejskich do punktów przedszkolnych, zmniejszenie na kwotę 253 650 zł w związku z przeniesieniem realizacji części zakresu rzeczowego zadania inwestycyjnego „Utworzenie Parku Kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” na rok 2010.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (2 listopada 2009, 08:19:20)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1192