Strona główna > Uchwały > 2013 |
Uchwała nr XXIV/221/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 27 czerwca 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
Uchwała nr XXIV/221/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 czerwca 2013
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z
dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się
następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 31 149 176,20 zł, w tym:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 33 642 629,20 zł, w tym:
5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 487 157,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 413 295,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
6) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
7) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (123kB)
Załącznik nr 1a (40kB)
Załącznik nr 2 (125kB)
Załącznik nr 3 (42kB)
Załącznik nr 4 (49kB)
Załącznik nr 5 (40kB)
[1] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 645.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726, z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456, 1530 i 1548.
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal
- przyjąć środki z PROW w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 207 875,00 zł,
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 17 361,00 zł,
- zmniejszeń na kwotę 55 528,00 zł,
- przeniesień na kwotę 7 000,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, - dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zmniejszeń na kwotę 73 862,00 zł,
- przeniesień na kwotę 374 457,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 31 149 176,20 zł, w tym:
- dochody bieżące w
kwocie 27 667 856,20 zł
a) dochody własne 17 475 350,00 zł;
b) subwencje 5 723 259,00 zł;
c) dotacje celowe 4 469 247,20 zł, w tym na:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł; - dochody
majątkowe w kwocie 3 481 320,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 1 181 320,00 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 1 181 320,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 2 000 000,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności
300 000,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 33 642 629,20 zł, w tym:
- wydatki bieżące
w wysokości 27 229 334,20 zł;
a) wydatki jednostek budżetowych 20 582 226,49 zł;
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 827 561,00 zł;
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 754 665,49 zł;
b) dotacje na zadania bieżące 1 059 500,00 zł;
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 573 660,94 zł;
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 277 882,77 zł;
e) obsługa długu 736 064,00 zł; - wydatki majątkowe w wysokości 6 413 295,00 zł;
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 413 295,00 zł, w tym:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 853 468,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
- zaciąganych kredytów w kwocie 1 877 311,00 zł;
- zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;
- wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł;
5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 487 157,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 413 295,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
6) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
7) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:8) § 13 ppkt a uchwały otrzymuje brzmienie:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 445 407,00 zł, w tym na:
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.”
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 2 445 407,00 zł, w tym na:
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 341 106,00 zł.”
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (123kB)
Załącznik nr 1a (40kB)
Załącznik nr 2 (125kB)
Załącznik nr 3 (42kB)
Załącznik nr 4 (49kB)
Załącznik nr 5 (40kB)
[1] Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2013r. poz. 645.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726, z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456, 1530 i 1548.
UZASADNIENIE
do uchwały XXIV/221/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 czerwca 2013r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
do uchwały XXIV/221/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 czerwca 2013r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 750 Administracja
publiczna zmniejszenie o kwotę 55
528,00 zł w związku z mniejszą niż zakładano realizacją dochodu z odsetek od lokowanych środków
pieniężnych oraz pozostałych dochodów,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki wiązane z ich poborem zwiększenie na kwotę 17 060,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej, kosztów upomnienia, podatków od spadków i darowizn, opłaty od posiadania psów oraz odsetek za nieterminowe regulowanie podatków i opłat,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie o kwotę 1,00 zł w związku z realizacją dochodu z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 7 000,00 zł w związku z otrzymaną darowizną na organizację letniego wypoczynku dzieci,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 208 175,00 zł w związku z otrzymanym odszkodowaniem w kwocie 300,00 zł za zbity klosz lampy w Łącku oraz podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr WS-I-W.052.9.2.324.2013 00027-6930-UM0230002/13 w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego PROW na lata 2007-2013 na zadanie „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno- wypoczynkowego”,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 71 000,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji w zakresie pokrycia kosztów uczęszczania dzieci do przedszkoli w innej gminie, w rozdz. 80110 przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości na szkolenia, w rozdz. 80146 przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych z przeznaczeniem na szkolenia i delegacje,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 1 800,00 zł w związku z koniecznością wypłaty umowy o dzieło zawartej z osobą przeprowadzającą postępowanie przetargowe,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 368,00 zł, w związku z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych z przeznaczeniem na dokształcanie nauczycieli,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zmniejszenie na kwotę 39 113,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 301 289,00 zł w związku z niższą niż zakładano ceną zakupu programu do ewidencji opłaty z tytułu gospodarowania odpadami oraz z otrzymanym dofinansowaniem ze środków PROW na zadanie „Zagospodarowanie terenów przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno- wypoczynkowego”,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie na kwotę 34 749,00 zł w związku z odstąpieniem od realizacji zadania „Zagospodarowanie terenu świetlicy wiejskiej w m. Radłowo”,
- zmniejszenie zaciąganych kredytów o kwotę 243 570,00 zł, powyższe powoduje zmniejszenie deficytu budżetu o kwotę 243 570,00 zł.
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (5 lipca 2013, 11:10:05)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 692