Strona główna > Uchwały > 2008 |
Uchwała nr XVII/132/08RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 18 września 2008zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rokNa podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)
Uchwała nr XVII/132/08
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 18 września 2008
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XI/84/07 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 20 grudnia 2007r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008r. z późn.zm., wprowadzić następujące zmiany:
- przyjąć środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego na kwotę 10 298 zł
-
dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
-
zwiększeń na kwotę 609 486 zł
-
zmniejszeń na kwotę 49 010 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i Nr 2 do niniejszej uchwały,
-
-
dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
-
zwiększeń na kwotę 370 774 zł
-
zmniejszeń na kwotę 1 788 200 zł
-
przeniesień na kwotę 152 932 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.
-
2. Po dokonanych zmianach:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
Dochody budżetu gminy na rok 2008 w wysokości 21 349 355,62 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie, w tym: 20 131 765,62 zł
- dochody własne 11 331 472,00 zł
- subwencje 4 882 210,00 zł
- dotacje 3 918 083,62 zł
- dochody majątkowe w kwocie 1 217 590,00 zł
b) § 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Wydatki budżetu gminy w wysokości 22 348 510,62 zł
- wydatki bieżące w kwocie 19 154 245,62 zł, w tym na:
- wynagrodzenia i pochodne 9 063 234,42 zł
- dotacje 748 308,00 zł
- obsługa długu 176 709,00 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 3 194 265,00 zł,
c) § 3 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
Deficyt budżetu gminy w wysokości 999 155 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciągniętych kredytów.
d) załącznik Nr 3 „Planowane inwestycje na lata 2008-2011” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
e) załącznik Nr 3a „Zadania inwestycyjne w 2008r.” na kwotę 4 957 965 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2008r.” na kwotę 3 194 265 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5
do niniejszej uchwały,
f) załącznik Nr 4 „Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i funduszu spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
g) załącznik Nr 5 „Przychody i rozchody budżetu w 2008r.”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
h) załącznik Nr 9 „Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość na 2008 rok” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
i) załącznik Nr 12 „Dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań realizowanych w drodze porozumień” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
j) załącznik Nr 13 „Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały,
k) załącznik Nr 14 „Prognoza kwoty długu i spłaty na rok 2008 i lata następne”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 11 do niniejszej uchwały.
2. § 10 uchwały Nr XI/84/07 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 20 grudnia 2007 roku w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 r. z późn. zmianami „Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 987 355 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 64 891 zł
otrzymuje nowe brzmienie:
„Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 999 155 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 64 891 zł.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w PakościTadeusz Grupa
Załącznik Nr 1 (133kB)
Załącznik Nr 2,4,5,6,10 (112kB)
Załącznik Nr 3 (163kB)
Załącznik Nr 7 (41kB)
Załącznik Nr 8 (44kB)
Załącznik Nr 9 (33kB)
Załącznik Nr 11 (42kB)
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XVII/132/08
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 18 września 2008r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2008 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
-
dokonania zmian w planie dochodów budżetowych, w związku z wyższym niż zakładano ich wykonaniem oraz skorygowaniem planu dochodów, które nie zostaną zrealizowane; przyjęciem środków stanowiących zwrot poniesionych wydatków w 2007 r. w związku z remontem budynku świetlicy w Radłowie.
-
zmiany w planie wydatków budżetowych, poprzez:
-
zmniejszenie planu wydatków majątkowych w związku z tym, iż nie będą realizowane w bieżącym roku zadania - „Przebudowa drogi Rybitwy-Janikowo wraz z obiektami mostowymi”, „Przebudowa chodnika w m. Radłowo 1-8a”; zmniejszenie planu dla zadania „Budowa obwodnicy m.Pakości – Przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja, Mogileńska łączących drogi wojew. Nr 251 i 255” w związku z planowaną realizacją zadania w latach 2009-2010; wprowadzenie zmiany źródła finansowania z kredytu na dochody własne gminy dla zadania „Przebudowa ulicy Mieleńskiej”,
-
zwiększenie w planie wydatków, celem zabezpieczenia środków na przyszłe wydatki w związku z otrzymanym pismem od Kierownika Referatu KIO, Kierownika OPS, Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości oraz Gimnazjum, m.in. na zakup znaków drogowych, spowalniaczy ruchu na drogi gminne, remonty ulic, remonty w budynkach stanowiących gminny zasób nieruchomości, zakup drzewek, paliwa do kosiarek, zasilenie planu Szkoły Podstawowej w Pakości w związku z utworzeniem oddziału przedszkolnego przy szkole, zabezpieczenie środków na remont klatek schodowych oraz zakup drzwi wewn. w Gimnazjum, wprowadzenie plan na remont schodów w ZPO w Kościelcu,
-
-
zmian w planie finansowym Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, poprzez wprowadzenie zwiększenia planu dla zadań:
-
Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Rybitwy
-
Budowa odcinka sieci wodociągowej w ul. Mieleńskiej,
-
-
dokonania urealnienia wpływów na rachunek dochodów własnych jednostek budżetowych,
-
wprowadzenie środków tytułem zabezpieczenia wkładu własnego w związku z podpisaną umową partnerską w dniu 20 lipca 2008r. z Województwem Kujawsko-Pomorskim, na realizację wspólnego projektu wdrażanego w ramach PO Kapitał Ludzki „Wdrożenie i certyfikacja systemu zarządzania w jst z terenu Województwa Kujawsko-Pomorskiego”
-
w związku ze zmniejszeniem planowanego deficytu budżetu gminy wprowadzono zmiany w planowanych przychodach na 2008 rok oraz w prognozie kwoty długu i spłat na rok 2008.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 184 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2005r. Nr 249, poz. 2104 z późn.zm.). Zgodnie z powołanymi przepisami dokonywanie zmian w budżecie gminy należy do kompetencji Rady Miejskiej w Pakości.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (19 września 2008, 10:49:49)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1164