Uchwała nr XXVI/260/2021RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 września 2021zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.1))

Uchwała nr XXVI/260/2021
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 września 2021


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.1))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXI/198/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2020r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok, zmienionej uchwałą Nr XXII/208/2021 z dnia 25 lutego 2021r., uchwałą Nr XIII/219/2021 z dnia 25 marca 2021r., Nr XXIV/227/2021 z dnia 20 maja 2021r. oraz uchwałą Nr XXV/238/2021 z dnia 29 czerwca 2021r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- przyjęcie środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 17 850,00 zł,
- przyjęcie dotacji celowej w dziale 758 Różne rozliczenia w kwocie 56 478,84 zł,
- przyjęcie środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w dziale 851 Ochrona zdrowia w kwocie 18 900,00 zł,
- przyjęcie dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 18 000,00 zł,
- przyjęcie dotacji celowej w ramach programów finansowych z udziałem środków europejskich w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 216 605,00 zł,
- zwiększenie pozostałych dochodów na kwotę 49 324,83 zł,
- zmniejszenie pozostałych dochodów 170 000,00 zł,
- przeniesienie w planie dochodów na kwotę 108 795,09 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
- zwiększenia na kwotę 207 158,67 zł,
- przeniesienie na kwotę 862 943,21 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Dochody budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 47 659 444,67 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 44 982 745,42 zł, w tym:
a) dochody własne 22 700 051,90 zł,
b) subwencje 8 312 749,00 zł,
c) dotacje celowe 13 969 944,52 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 45 332,15 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 2 676 699,25 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 1 164 500,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 35 000,00 zł,
c) dochody ze sprzedaży składników majątkowych 525,00 zł,
d) dotacje celowe na inwestycje 1 476 674,25 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 1 347 390,54 zł,”

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wydatki budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 55 212 946,77 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 44 686 458,82 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 29 476 194,50 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 17 677 701,98 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 11 798 492,52 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 867 093,60 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 13 109 945,70 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 65 125,02 zł,
e) obsługa długu 168 100,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 10 526 487,95 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 10 355 085,93 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 490 741,27 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 171 402,02 zł.”;

5) Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 7 553 502,10 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji papierów wartościowych w wysokości 3 300 881,56 zł, z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 2 847 922,88 zł, z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 12 081,62 zł oraz wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 6 ustawy o finansach publicznych w wysokości 1 392 616,04 zł,

6) załącznik „Zadania inwestycyjne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Fundusz sołecki” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do
niniejszej uchwały,

9) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

11) § 13 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł.”;

12) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł,”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załączniki (14361kB) pdf

Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Siembab


UZASADNIENIE
1. Przedmiot regulacji:
Uchwalenie zmian w budżecie Gminy Pakość na 2021 rok.
2. Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), zgodnie z którymi do wyłącznej właściwości rady gminy należy: ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu, podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym, określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 305 późn.zm.).
Uchwała nie stanowi aktu prawa miejscowego zgodnie z art.40 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021r. poz. 1372), jednakże zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2019r. poz. 1461) podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
Przyjęcie niniejszej uchwały uzasadnia konieczność wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, przeniesienie na kwotę 50 384,69 zł, w związku z wyodrębnieniem dofinansowania z budżetu państwa dla zadania „Zagospodarowanie Rynku Miejskiego w Pakości”, zgodnie z umową nr UM_WR.431.1.314.2021 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji projektu RPKP.06.02.00-04-0017/20 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie na kwotę 3 645,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan wpływów z opłat za użytkowanie wieczyste, odsetek, zmniejszenie o kwotę 130 000,00 zł, w związku z mniejszym niż zakładano wykonaniem dochodu z najmu i dzierżawy składników majątkowych gminy,
- w dziale 710 Działalność usługowa, zwiększenie o kwotę 2 240,00 zł, w związku z uzyskaniem zwrotu poniesionych przez gminę kosztów przy tworzeniu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie o kwotę 4 018,00 zł, w związku z otrzymaniem kary umownej z tyt. niewykonania umowy, odsetek za nieterminowe wpłaty oraz zwrotu korekty faktury dot. ubiegłego roku,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie o kwotę 36 710,83 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem ponad plan wpływów z podatku od czynności cywilnoprawnych, kosztów egzekucyjnych, odsetek za nieterminowe wpłaty podatków, rekompensaty utraconych dochodów, opłaty prolongacyjnej oraz opłaty skarbowej, wprowadzenie planu w związku z otrzymaniem opłaty od sprzedaży napojów alkoholowych o objętości nieprzekraczającej 300 ml, opłata pobierana jest przez urzędy skarbowe od przedsiębiorców prowadzących obrót hurtowy napojami alkoholowymi i przekazywana jest w wysokości 50% do gminy, na terenie której prowadzona sprzedaż napojów alkoholowych,
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie o kwotę 74 328,84 zł, zgodnie decyzją Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej Nr ST5.4751.101.2021.6g z dnia 16 września 2021r. przyznano środki rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na finansowanie zajęć wspomagających uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego oraz z zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.3.53.2021 z dnia 13 sierpnia 2021r. przyznano środki z przeznaczeniem na zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2020r.,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, przeniesienie na kwotę 1 500,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej do opłat za obiady,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie na kwotę 18 900,00 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WNK.IV.967.5.2021 z dnia 12 stycznia 2021r., z przeznaczeniem na zorganizowanie transportu osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2, w tym osób niepełnosprawnych oraz przeniesienie kwoty 28 316,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o kwotę 750,00 zł, w związku z otrzymaniem zwrotu korekty faktury dot. ubiegłego roku, przeniesienie na kwotę 26 094,40 zł w związku z wyodrębnieniem dofinansowania z budżetu państwa dla zadania „Adaptacja budynku po Przedszkolu Publicznym w Pakości na potrzeby seniorów”, zgodnie z umową nr UM_WR.431.1.299.2021 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu nr RPKP.06.0200-04-0016/20 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie na kwotę 500,00 zł, w związku ze zwrotem świadczenia wychowawczego wraz z odsetkami i koniecznością przekazania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 18 840,00 zł, w związku z zawartą umową z Powiatem Inowrocławskim Nr 281/2021 z dnia 29 lipca 2021r. na dofinansowanie zadania pn.: akcja „Sprzątanie Świata”, otrzymaniem dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na realizację przedsięwzięcia „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Pakość” zgodnie z umową dotacji Programu priorytetowego „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest” Nr DB21111/OZ-az, wykonaniem ponad plan opłaty prolongacyjnej, odsetek za nieterminowe wpłaty opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwrot podatku VAT za 2020 rok, zmniejszenie o kwotę 40 000,00 zł w związku z mniejszym niż zakładano zwrotem wydatków za usługi wodne, przeniesienie na kwotę 2 500,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej dla odsetek od nieterminowych wpłat opłaty za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych oraz kosztów upomnień z tego tytułu,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 525,00 zł, w związku z otrzymanym zwrotem podatku VAT za 2020 rok,
- w dziale 926 Kultura fizyczna, zwiększenie o 216 701,00 zł, w związku z otrzymaną refundacją z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego poniesionych w 2020 roku wydatków na zadanie „Zagospodarowanie zdegradowanej przestrzeni wiejskiej poprzez budowę boiska sportowego w m. Dziarnowo dz. nr 34/92 i 34/93” oraz zwrotem podatku VAT za 2020 rok, oraz wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie na kwotę 48 000,00 zł, z przeznaczeniem na wykonanie dokumentacji projektowej dla realizacji zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 150447C relacji Rycerzewko - Smyrnia” oraz „Przebudowa drogi gminnej nr 150424C relacji Kościelec Kujawski – Mimowola”, zadania zgłoszono do dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, przeniesienie z dz. 900 kwoty 5 000,00 zł w ramach funduszu sołeckiego Łącko, na podstawie podjętej uchwały na zebraniu, sołectwo złożyło wniosek o zmianę zakresu przedsięwzięć,
- w dziale 630 Turystyka, przeniesienie z dz. 750 kwoty 9 000,00 zł, z przeznaczeniem na dystrybucję energii w Centrum Informacji Turystycznej,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie na kwotę 11 000,00 zł, z przeznaczeniem na przeprowadzenie remontów w mieszkaniach komunalnych,
- w dziale 720 Informatyka, przeniesienie kwoty 12 317,81 zł z dz. 750, w związku z koniecznością zwiększenia wydatków na zakup infrastruktury technicznej, zarządzaniem projektem Infostrada Kujaw Pomorza 2.0 oraz partycypacją w części wkładu własnego na działanie promocyjne i zarządzenie projektem,
- w dziale 750 Administracja publiczna, przeniesienie na kwotę 35 500,00 zł w ramach działu i kwoty 23 860,07 zł do innych działów, w związku z realizacją projektu „Dostępny urząd – likwidacja barier architektonicznych w Urzędzie Miejskim w Pakości”, w ramach tego zadania zostanie zakupiony schodołaz gąsienicowy, z przeznaczeniem na zabezpieczenie planu na zlecenia dochodzenia należności z tyt. umów najmu,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, zwiększenie na kwotę 35 457,74 zł oraz przeniesienie z dz. 750 kwoty 2 542,26 zł, z przeznaczeniem na akcje ratownicze członków Ochotniczej Straży Pożarnej oraz zakup paliwa i materiałów w celu realizacji zadań ochrony przeciwpożarowej,
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego, zmniejszenie o kwotę 180 000,00 zł, w związku z niższą niż zakładano wysokością odsetek od zaciągniętych kredytów, pożyczek i obligacji,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie o kwotę 49 850,00 zł, w związku z przyznaną rezerwą części oświatowej subwencji ogólnej na finansowanie zajęć wspomagających w uczniów, na zabezpieczenie środków na zakup energii w Przedszkolu Miejskim w Pakości, przeniesienie kwoty 6 250,00 zł z działu 854 w planie Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu z przeznaczeniem na remont świetlicy, przeniesie w ramach działu kwoty 3 120,00 zł przeznaczeniem na zakup pomocy naukowych do realizacji zadań edukacji specjalnej w Przedszkolu Miejskim w Pakości oraz w Szkole Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Pakości z przeznaczeniem na zakup podręczników i ćwiczeń,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie o kwotę 40 795,93 zł, na działania mające na celu realizację lokalnej międzysektorowej polityki przeciwdziałania negatywnym skutkom spożywania alkoholu z otrzymanej opłaty związanej ze sprzedażą napojów alkoholowych, na zorganizowanie transportu osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktu szczepień przeciwko wirusowi SARS-CoV-2 oraz podjęcie działań promocyjnych mających na celu zwiększenie liczby mieszkańców (w szczególności 60+) poddających się szczepieniu przeciw COVID-19 ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 oraz na wydatki związane z przystąpieniem gminy we współpracy z Województwem Kujawsko-Pomorskim do realizacji programu polityki zdrowotnej pn.: „Program zapobiegania upadkom dla seniorów w województwie kujawsko-pomorskim”,
- w dziale Pomoc społeczna, przeniesienie na kwotę 1 786,00 zł, w związku z realizacją Projektu „Kujawsko-Pomorska Teleopieka” finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, przeniesienie na kwotę 1 050,00 zł, w związku z realizacją półkolonii w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu oraz kwoty 6 250,00 zł do dz. 801,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie o kwotę 500,00 zł, w związku ze zwrotem świadczenia wychowawczego i koniecznością przekazania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przeniesienie na kwotę 1 074,00 zł w związku z rozliczeniem dotacji na zadania zlecone,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 173 355,00 zł, w związku otrzymanym dofinansowaniem z Powiatu Inowrocławskiego na akcję „Sprzątanie Świata”, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu na przedsięwzięcie „Unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Pakość”, zwiększenie wartości zadania „Przebudowa oświetlenia w gminie Pakość” w związku z opracowaniem projektu budowlanego dla budowy nowego oświetlenia ulicznego w Wielowsi, Jankowo oraz budową linii kablowej w celu zasilenia projektowanych do montażu na istniejących słupach oświetleniowych opraw oświetleniowych LED w Łącku, przeniesienie w ramach działu na kwotę 10 048,30 zł, kwoty 1 000,00 zł z dz. 921, w ramach funduszu sołeckiego Kościelca, Rybitwy i Gorzany-Giebnia-Węgierce, przeniesienie kwoty 5 000,00 zł do dz. 600 w ramach f.sołeckiego Łącka,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, zwiększenie na kwotę 25 100,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na opłacenie energii i dystrybucji energii w świetlicach wiejskich, z przeznaczeniem na dotację dla Biblioteki Publicznej w Pakości na zakup niezbędnego sprzętu komputerowego oraz wypłatę nagrody jubileuszowej, przeniesienie na kwotę 2 000,00 zł i kwoty 1 000,00 zł do dz. 900 w ramach funduszu sołeckiego Kościelca,
- w dziale 926 Kultura fizyczna, zwiększenie o kwotę 3 100,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na dystrybucję energii, przeniesienie na kwotę 772 254,84 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej zadania „Zagospodarowanie zdegradowanej przestrzeni wiejskiej Dziarnowie”.
5. Ocena skutków prawnych
Uchwała wywołuje skutki finansowe, jednakże wprowadzone zmiany nie mają wpływu na zmianę wyniku budżetu.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (11 października 2021, 12:11:05)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 77