Strona główna > Uchwały > 2008 |
Uchwała nr XVIII/142/08RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 23 października 2008w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowychNa podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1])
Uchwała nr XVIII/142/08
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 23 października 2008
w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych
Na podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.[1])
uchwala się, co następuje:
§ 1. Przyjąć informacje o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia oraz działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych, złożone przez podmioty dokonujące analizy oświadczeń majątkowych, stanowiące załącznik nr 1, nr 2, i nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Tadeusz Grupa
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz.1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337 oraz z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218.
UZASADNIENIE
do uchwały nr XVIII/142/08
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 23 października 2008 r.
w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym.
Przedmiotowe oświadczenia składane są:
- wojewodzie - przez wójta i przewodniczącego rady gminy,
- przewodniczącemu rady - przez radnych,
- wójtowi - przez pozostałe w/w osoby.
Konieczność podjęcia przedmiotowej uchwały wynika z art. 24h ust. 12 w/w ustawy, który stanowi, iż podmiot dokonujący analizy oświadczenia majątkowego w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:
- osobach które złożyły oświadczenia majątkowe lub złożyły je po terminie,
- nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,
- działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (17 listopada 2008, 10:15:13)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1796