Uchwała nr XIX/214/2017 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 28 lutego 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z póżn.zm.2))

Uchwała nr XIX/214/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 28 lutego 2017


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z póżn.zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 400 024,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 17 400,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 400 024,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 17 400,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 242 884,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 35 085 227,39 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 34 221 588,39 zł, w tym:
a) dochody własne 17 695 190,03 zł,
b) subwencje 6 483 791,00 zł,
c) dotacje celowe 10 042 607,36 zł, w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 52 122,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 863 639,00 zł
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dotacje celowe na inwestycje 227 504,00 zł, w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 227 504,00 zł."
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 40 003 590,39 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 32 627 958,11 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 20 519 338,75 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 215 599,00 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 303 739,75 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 513 013,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 290 484,36 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 52 122,00 zł,
e) obsługa długu 253 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 375 632,28 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 995 632,28 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 380 000,00 zł."
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 4 918 363,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 3 501 464,50 zł i pożyczek w wysokości 1 416 898,50 zł,

6) załącznik „Przychody i rozchody budżetu" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 4 918 363,00 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 766 208,44 zł.”;

11) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 4 918 363,00 zł,
c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 766 208,44 zł.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak


1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1579 i 1948.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984, 2260 i z 2017r. 60 i 191.

Załączniki (782kB) pdf


UZASADNIENIE
do uchwały nr XIX/214/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 lutego 2017r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok


Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 600 Drogi publiczne gminne zwiększenie na kwotę 227 504,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznej płatności z rozliczenia projektu "Przebudowa drogi gminnej nr 150449C relacji Sójkowo-Figura w miejscowości Rycerzewko gmina Pakość" dofinansowanego ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 27 073,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji decyzją WFB. I.3120.39.2017/19 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 31 stycznia 2017r. oraz otrzymaną refundacją robót publicznych dotyczącą roku poprzedniego,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 75 670,00 zł oraz zmniejszenie o kwotę 17 400,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji decyzją WFB. I.3120.39.2017/19 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 31 stycznia 2017r. oraz w związku z otrzymanymi zwrotami nienależnie pobranych świadczeń od świadczeniobiorców,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 17 727,00 zł w związku z otrzymanym zwrotem nadpłaconych środków z roku poprzedniego na realizację programu pn. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób najuboższych i niepełnosprawnych",
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 52 050,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji decyzją WFB. I.3120.39.2017/19 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 31 stycznia 2017r., wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 13 000,00 zł w związku z aktualizacją
dokumentacji projektowej zadania "Budowa ścieżki rowerowej na odcinku Pakość-Aleksandrowo, gm. Barcin", przeniesienie na kwotę 180 000,00 zł z działu 900 w związku z wprowadzeniem zadania "Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo-rowerowej Rybitwy-Wielowieś", dokonano korekty wartości zadania poprzez zmianę źródeł finansowania, zwiększono o kwotę 12 000,00 zł finansowanie z dochodów bieżących a zmniejszono o kwotę 57 000,00 zł finansowanie ze środków kredytu,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 32 400,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 360,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji z budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego oraz zabezpieczeniem środków na podwyższenie diet radnym Rady Miejskiej w Pakości,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 12 400,00 zł, w związku aktualizacją
dokumentacji kosztorysowo-projektowej na realizację zadania "Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości" oraz w związku z koniecznością opłacenia zakupu mleka dla uczniów w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 75 670,00 zł, zmniejszenie o kwotę 17 400,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 11,00 zł, w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji z budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, zabezpieczeniem planu na zwrot do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego otrzymanych od świadczeniobiorców zwrotów nienależnie pobranych świadczeń, a także zwrotem dotacji do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego wynikającej ze złożonego sprawozdania dotyczącego realizacji ustawy z dnia 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 17 513,00 zł, w związku z planowanym podpisaniem umowy dotacyjnej w celu zabezpieczenia realizacji programu pn. "Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób najuboższych i niepełnosprawnych" i zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji wydatków na realizacje tego programu,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 52 050,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji z budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 214 504,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 45 000,00 zł. W związku z możliwością pozyskania dofinansowania ze środków PROW na operacje typu „Gospodarka wodno – ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” wprowadzono zmianę nazwy zadania "Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Giebnia i Łącko" na "Budowa rozdzielczej sieci wodociągowej na terenie działek nr 9, 284/7 oraz części działek 1/22, 23, 111 obręb Łącko, gm. Pakość" oraz zwiększono wartość planu o 259 504,00 zł,
- w związku z koniecznością wprowadzenia zmian w źródłach finansowania planowanych zadań inwestycyjnych, dokonano korekty pomiędzy planowanymi do zaciągnięcia kredytami i pożyczkami.
Powyższe działania nie mają wpływu na wynik budżetu Gminy.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn.zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (10 marca 2017, 08:28:32)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 159