Strona główna > Zarządzenia > 2005 |
Zarządzenie nr 164/05BURMISTRZA PAKOŚCI z dnia 3 października 2005w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Zarządzenie nr 164/05
BURMISTRZA PAKOŚCI
z dnia 3 października 2005
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn.zm.1) w związku z Załącznikiem Nr 3 Instrukcja w sprawie gospodarki majątkiem trwałym gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie do Zarządzenia Nr 42/03 Burmistrza Pakości z dnia 29 grudnia 2003r. w sprawie instrukcji regulujących gospodarkę finansową gminy, postanawia się, co następuje:
§ 1. Zarządzam przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji składników majątkowych w:
- Urzędzie Miejskim w Pakości
- Szkole Podstawowej w Pakości
- Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu
- Gimnazjum w Pakości
- Ośrodku Pomocy Społecznej w Pakości
- Przedszkolu Miejskim w Pakości
- Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości
w terminie od dnia 5 października 2005r. do dnia 15 grudnia 2005r.
Inwentaryzację należy przeprowadzić metodą spisu z natury według stanu na dzień 3 października 2005r.
§ 2. Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
- środki trwałe oraz maszyny i urządzenia wchodzące w skład środków trwałych w budowie (inwestycji)
- materiały
- pozostałe środki trwałe
- wartości niematerialne i prawne
- zbiory biblioteczne
§ 3. Powołuję P. Elżbietę Szymborską na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 4. Do uprawnień i obowiązków Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej należy:
- stawianie wniosków w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów spisowych oraz w sprawie zmian i uzupełnień w ich składzie,
- wyznaczanie spośród członków komisji zastępcy przewodniczącego i sekretarza oraz ustalenie zakresu czynności dla członków komisji,
- przeprowadzenie szkolenia członków komisji inwentaryzacyjnej oraz zespołów spisowych,
- organizowanie prac przygotowawczych do inwentaryzacji rzeczowych i pieniężnych składników majątku oraz dopilnowanie ich wykonania we właściwym terminie, a w szczególności sprawdzenie czy środki trwałe i wyposażenie w użytkowaniu są oznakowane, a w pomieszczeniach, w których się znajdują wywieszone są aktualne spisy,
- prowadzenie rozliczenia arkuszy spisowych z natury, stanowiących druki ścisłego zarachowania,
- stawianie w uzasadnionych przypadkach wniosków w sprawie:
- zmiany terminu inwentaryzacji,
- inwentaryzacji niektórych składników majątku na podstawie obliczeń technicznych lub szacunku,
- powołanie fachowców lub rzeczoznawców do ustalenia stanów faktycznych składników majątku, inwentaryzacyjnych na podstawie obmiaru lub szacunku,
- przeprowadzenie inwentaryzacji w sposób uproszczony polegający na zastąpieniu:
- spisu z natury – porównaniem danych ewidencyjnych ze stanem faktycznym,
- spisu z natury – porównaniem danych ewidencyjnych z dokumentacją,
- przeprowadzenie spisów uzupełniających lub powtórnych,
- zarządzanie w uzasadnionych przypadkach przyjęcia lub wydania składników majątku w czasie spisu,
- kontrolowanie przygotowań do spisu oraz przebiegu spisów z natury,
- kontrolowanie pod względem formalnym i rachunkowym wypełnionych przez zespoły spisowe arkuszy spisów z natury i innych dokumentów z inwentaryzacji,
- dopilnowanie terminowego złożenia wyjaśnień ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych przez osoby odpowiedzialne za ich powstanie,
- ustalenie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych i powstanie wniosków w sprawie ich rozliczenia,
- przygotowanie wniosków o wszczęcie dochodzenia w przypadku ujawnienia niedoborów i szkód zawinionych,
- stawianie wniosków w sprawie sposobu zagospodarowania ujawnionych w czasie inwentaryzacji zapasów niepełnowartościowych, zbędnych lub nadmiernych oraz w sprawie usprawnienia gospodarki rzeczowymi i pieniężnymi składnikami majątku,
- przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej może część z wymienionych czynności zlecić do wykonania członkom komisji inwentaryzacyjnej oraz przewodniczących zespołów spisowych; nie zwalnia go to jednak od odpowiedzialności za ich prawidłowe i terminowe wykonanie.
§ 5. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej pobierze arkusze spisowe w referacie finansowym w terminie do dnia 7 października 2005r.
§ 6. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 7. Zarządzenie obowiązuje z dniem podjęcia.
Otrzymują do wykonania:
........................................................
(data i podpis Przewodniczącego
Komisji Inwentaryzacyjnej)
UZASADNIENIE
do Zarządzenia Burmistrza Pakości Nr 164/05
z dnia 3 października 2005r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji
Zgodnie z zapisem art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002r. Nr 76, poz. 694 z późn. zm.) jednostki przeprowadzają na ostatni dzień każdego roku obrotowego inwentaryzację składników majątkowych. Celem inwentaryzacji jest ustalenie rzeczywistego stanu aktywów i pasywów i doprowadzenie ksiąg rachunkowych do zgodności ze stanem rzeczywistym. Odpowiedzialność za zarządzenie inwentaryzacji, terminowe i prawidłowe jej przeprowadzenie ponosi kierownik jednostki.
Zgodnie z zapisem § 2 ust. 2 Załącznika Nr 3 Instrukcja w sprawie gospodarki majątkiem trwałym gminy, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie do Zarządzenia Nr 42/03 Burmistrza Pakości z dnia 29 grudnia 2003r. w sprawie instrukcji regulujących gospodarkę finansową gminy, Burmistrz Pakości powołuje Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (27 stycznia 2009, 13:32:24)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2757