Uchwała nr XX/227/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 marca 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))

Uchwała nr XX/227/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 marca 2017


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r., zmienionej uchwałą Nr XIX/214/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017r., wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 71 790,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 442 162,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 25 948,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 665 871,72 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 442 162,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 49 421,87 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 34 722 258,67 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 33 858 619,67 zł, w tym:
a) dochody własne 17 764 519,03 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 10 050 010,64 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 52 122,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 863 639,00 zł
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dotacje celowe na inwestycje 227 504,00 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 227 504,00 zł."
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 40 234 703,39 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 32 223 516,70 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 20 114 697,34 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 802 699,71 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 311 997,63 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 513 013,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 290 684,36 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 52 122,00 zł,
e) obsługa długu 253 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 8 011 186,69 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 631 186,69 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 380 000,00 zł."
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 5 512 444,72 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 3 270 563,85 zł, pożyczek w wysokości 967 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 274 880,87 zł,
6) załącznik „Przychody i rozchody budżetu" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
7) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
8) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
9) załącznik "Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
10) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 4 237 563,85 zł.”;
11) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 4 237 563,85 zł.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak

Załączniki (785kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1579 i 1948.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017r. poz. 60 i 191.


UZASADNIENIE
do uchwały Nr XX/227/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 marca 2017r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 600 Drogi publiczne gminne zwiększenie na kwotę 3 428,00 zł w związku z otrzymaniem zwrotu kaucji zabezpieczającej bieżące utrzymanie przejazdu kolejowego,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 770,00 zł w związku z wykonaniem dochodów ponad plan,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 1 095,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 13 148,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji dotyczącej zwrotu poniesionych wydatków za rok poprzedni,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 1 943,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej do uzyskanych dochodów z tytułu kosztów upomnień oraz zmniejszenie o kwotę 2 461,00 zł z tytułu udziału gminy w PIT zgodnie z decyzją Ministra Rozwoju i Finansów nr ST3.4750.1.2017 z dnia 27 stycznia 2017r.,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zmniejszenie o kwotę 439 701,00 zł z tytułu część oświatowej subwencji ogólnej zgodnie z decyzją Ministra Rozwoju i Finansów nr ST3.4750.1.2017 z dnia 27 stycznia 2017r.,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 100,00 zł w związku z otrzymaniem zwrotu z tytułu nadpłaconych w roku poprzednim środków na pokrycie kosztów pobytu dzieci z terenu GminyPakość w przedszkolu w Gminie Białe Błota,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 200,00 zł w związku z otrzymanym od świadczeniobiorcy zwrotem nienależnie pobranego świadczenia oraz przeniesienie na kwotę 1 800,00 zł w związku z otrzymanymi z lat ubiegłych zwrotami nienależnie pobranych świadczeń od świadczeniobiorców i zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 28 450,00 zł w związku z wprowadzeniem dochodów z tytułu należnych gminie należności z tytułu funduszu alimentacyjnego oraz przeniesienie na kwotę 6 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 35 259,00 zł w związku z uzyskanymi dochodami z tytułu zwrotu podatku VAT za rok poprzedni oraz kosztami upomnień i odsetkami od opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji do dochodów z tytułu korzystania z przystanków autobusowych,
- w dziale 926 Kultura fizyczna i sport zwiększenie na kwotę 545,00 zł w związku z otrzymaniem zwrotu dotacji wraz z odsetkami pobranej w nadmiernej wysokości przez Stowarzyszenie Rozwoju Sołectwa Wielowieś,

wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 610 458,81 zł z przeznaczeniem na zadanie "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum - Karolewo" w związku z kosztami dokumentacji, nadzorem, robotami budowlanymi, promocją i mapami do celów projektowych, zmiana nazwy zadania "Utwardzenie drogi wewnętrznej przy ul. Mogileńskiej" na "Utwardzenie dróg wewnętrznych przy ul. Mogileńskiej", zadanie będzie realizowane na działkach 325/9, 230/13 i 412/1 Obr. 3 m.Pakość,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 18 205,23 zł oraz przeniesienie na kwotę 6 800,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na bieżące funkcjonowanie urzędu,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 27 802,68 zł, zmniejszenie na kwotę 410 817,53 zł, przeniesienie na kwotę 24 621,87 zł, w związku z koniecznością zakupu wody pitnej w Szkole Podstawowej w Pakości, realizacją zadania "Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości", zmiany w wy rodzeniach, pochodnych i pozostałych paragrafach wynikają ze zmniejszenia części oświatowej subwencji ogólnej,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 200,00 zł w związku z koniecznością przekazania do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego uzyskanego od świadczeniobiorców zwrotu świadczeń,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie o kwotę 31 340,07 zł w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej oraz przeniesienie na kwotę 1 300,00 zł zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 9 200,00 zł, zmniejszenie o kwotę 4,40 zł oraz przeniesienie w ramach działu kwoty 13 100,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na wynagrodzenia,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie o 5,00 zł i przeniesienie na kwotę 3 600,00 zł w ramach funduszu sołeckiego z przeznaczeniem na zadanie "Zakup kuchni polowej dla sołectw gm.Pakość",
- wprowadzono wolne środki w kwocie 2 041 089,31 zł, z czego 1 274 880,87 zł planuje przeznaczyć się narealizację zadań inwestycyjnych, a kwotę 766 208,44 zł planuje się przeznaczyć na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów,
- wprowadzono również środki, które nie zostały wydane w 2016r. z tytułu kar i odszkodowań w wysokości 352 871,88 zł na zadania związane z ochroną środowiska.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.)oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (5 kwietnia 2017, 12:31:54)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 181