Uchwała nr XXVI/242/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 24 października 2013w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych Na podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.[1])

Uchwała nr XXVI/242/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 24 października 2013


w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych

Na podstawie art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.[1])


uchwala się, co następuje: 
 
§ 1. Przyjąć informacje o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia oraz działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych, złożone przez podmioty dokonujące analizy oświadczeń majątkowych, stanowiące załącznik nr 1, nr 2, i nr 3 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej  
Tadeusz Grupa
 

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 645   
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały nr XXVI/242/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 24 października 2013 r.
 
w sprawie przyjęcia informacji o oświadczeniach majątkowych  
 
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 z późn. zm.) radny, wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjne w imieniu wójta są obowiązani do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym.
 
Przedmiotowe oświadczenia składane są:
  1. wojewodzie - przez wójta i przewodniczącego rady gminy,
  2. przewodniczącemu rady - przez radnych,
  3. wójtowi - przez pozostałe w/w osoby. 
Konieczność podjęcia przedmiotowej uchwały wynika z art. 24h ust. 12 w/w ustawy, który stanowi, iż podmiot dokonujący analizy oświadczenia majątkowego w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:  
  1. osobach które złożyły oświadczenia majątkowe lub złożyły je po terminie,
  2. nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z  ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia, 
  3. działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych. 
Przewodniczący
Rady Miejskiej  
Tadeusz Grupa

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 listopada 2013, 09:06:02)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 829