Strona główna > Uchwały > 2021 |
Uchwała nr XXII/208/2020RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 25 lutego 2021zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2020r. poz. 713 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019r. poz. 869 z późn.zm.2))
Uchwała nr XXII/208/2020
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 25 lutego 2021
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2020r. poz. 713 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019r. poz. 869 z późn.zm.2))
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXI/198/2020 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2020r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2021 rok, wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- zmniejszenie w dziale 758 Różne rozliczenia części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 57 252,00 zł,
- zwiększenie pozostałych dochodów o kwotę 3 021,50 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- zmniejszenie w dziale 758 Różne rozliczenia części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 57 252,00 zł,
- zwiększenie pozostałych dochodów o kwotę 3 021,50 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
- zwiększenia na kwotę 24 581,62 zł,
- zmniejszenia o kwotę 54 230,50 zł,
- przeniesienie na kwotę 244 350,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
- zwiększenia na kwotę 24 581,62 zł,
- zmniejszenia o kwotę 54 230,50 zł,
- przeniesienie na kwotę 244 350,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 45 383 224,41 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 44 132 250,24 zł, w tym:
a) dochody własne 22 697 397,50 zł,
b) subwencje 8 294 899,00 zł,
c) dotacje celowe 13 139 953,74 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 32 623,75 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 1 250 974,17 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 1 164 500,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 35 000,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 51 474,17 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 51 474,17 zł,”;
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 45 383 224,41 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 44 132 250,24 zł, w tym:
a) dochody własne 22 697 397,50 zł,
b) subwencje 8 294 899,00 zł,
c) dotacje celowe 13 139 953,74 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 32 623,75 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 1 250 974,17 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 1 164 500,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 35 000,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 51 474,17 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 51 474,17 zł,”;
4) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 50 001 996,63 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 43 661 809,86 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 28 187 524,85 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 17 772 453,25 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 10 415 071,60 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 843 593,60 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 13 233 487,79 zł,
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2021 rok w wysokości 50 001 996,63 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 43 661 809,86 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 28 187 524,85 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 17 772 453,25 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 10 415 071,60 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 843 593,60 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 13 233 487,79 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 49 103,62 zł,
e) obsługa długu 348 100,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 6 340 186,77 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 228 784,75 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 920 557,83 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 111 402,02 zł,”;
2) wydatki majątkowe w wysokości 6 340 186,77 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 228 784,75 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 920 557,83 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 111 402,02 zł,”;
5) Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 4 618 772,22 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji papierów wartościowych w wysokości 3 300 881,56 zł, z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 828 823,00 zł, z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 12 081,62 zł oraz wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 6 ustawy o finansach publicznych w wysokości 476 986,04 zł,
6) załącznik „Przychody i rozchody” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
7) § 8 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 8. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 55 000,00 zł oraz rezerwę celową w wysokości 127 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego,”;
„§ 8. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 55 000,00 zł oraz rezerwę celową w wysokości 127 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego,”;
8) § 13 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł.”;
„§ 13. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł.”;
9) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł,”.
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3 300 881,56 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 699 118,44 zł,”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady
Miejskiej
Michał Siembab
Michał Siembab
UZASADNIENIE
1. Przedmiot regulacji:Uchwalenie zmian w budżecie Gminy Pakość na 2021 rok.
2. Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020r. poz. 713 z późn.zm.), zgodnie z którymi do wyłącznej właściwości rady gminy należy: ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu, podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym, określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019r. poz. 869 z późn.zm.).
Uchwała nie stanowi aktu prawa miejscowego zgodnie z art.40 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020r. poz. 713 z późn.zm.), jednakże zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. z 2019r. poz. 1461, z późn.zm.) podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku wojewódzkim.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
Przyjęcie niniejszej uchwały uzasadnia konieczność wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zmniejszenie o kwotę 57 252,00 zł, zgodnie z pismem Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej nr ST3.4750.2.2021 z dnia 9 lutego 2021r.
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie na kwotę 1 421,50 zł, w związku z przeniesieniem zdeponowanego zabezpieczenia należytego wykonania umowy z sum depozytowych do planu finansowego Przedszkola na usunięcie usterek centrali wentylacyjnej,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 1 600,00 zł, w związku z rozliczeniem środków przeznaczonych na przygotowanie posiłków w szkole finansowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości,
- w dziale 926 Kultura fizyczna, przeniesienie na kwotę 27 785,00 zł, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
oraz wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, przeniesienie na kwotę 41 100,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 750 Administracja publiczna, przeniesienie do działu 758 kwoty 2 000,00 zł, w związku z ustaleniem prawidłowej kwoty rezerw, przeniesienie kwoty 190 000,00 zł do działu 900 w związku ze zmiana koncepcji finansowania utrzymania czystości na terenie gminy, planuje się zlecić wykonanie usługi,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zmniejszenie o kwotę 57 252,00 zł, w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej, zwiększenie o kwotę 12 081,62 zł, w związku z kontynuacją zadania z 2020r. „Podnoszenie osiągnięć edukacyjnych uczniów szkoły podstawowej w Kościelcu w gminie Pakość poprzez indywidualizowanie procesu nauczania i wychowania”, zwiększenie o kwotę 1 421,50 zł w związku z koniecznością usunięcia usterek centrali wentylacyjnej w Przedszkolu, przeniesienie w ramach działu kwoty 4 700,00 zł oraz do działu 854 kwoty 6 550,00 zł w związku z przeliczeniem dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o kwotę 12 500,00 zł, w związku z kontynuacją zadania z 2020r. „Twórczość Osób Niepełnosprawnych – TON”, zwiększenie o kwotę 1 600,00 zł w związku ze zwrotem do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zwrotu za posiłki w szkole,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, przeniesienie z działu 801 kwoty 6 500,00 zł w związku z realizacją zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Przedszkolu Miejskim w Pakości,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 190 000,00 zł, w celu zabezpieczenia środków na utrzymanie czystości na terenie gminy,
- z uwagi na niewykorzystanie środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów otrzymanych w 2020r., tj. środków unijnych z EFS oraz PZU i wydatków nimi finansowanych na realizację projektów realizowanych przez Zespół Placówek Oświatowych w Kościelcu oraz Ośrodek Pomocy Społecznej w Pakości, wprowadzono, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, do przychodów budżetu kwotę 24 581,62 zł, która zabezpieczy kontynuację zadań w 2021r. Powyższe powoduje zwiększenie planowanego deficytu o ww. kwotę,
- skorygowano do właściwej wielkości, wynikającej z art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym, rezerwę celową przeznaczoną na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego o kwotę 2 000,00 zł.
5. Ocena skutków prawnych
Uchwała wywołuje skutki finansowe, wprowadzone zmiany mają wpływ na zmianę wyniku budżetu.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (2 marca 2021, 13:24:19)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 82