Strona główna > Uchwały > 2016 |
Uchwała nr XI/107/2016RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 stycznia 2016w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Pakość do partnerskiego projektu pn.: „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego” Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 2 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn. zm.[1]) w związku z art. 28a ust. 1-3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649 z późn. zm.2)
Uchwała nr XI/107/2016
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 stycznia 2016
w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Pakość do partnerskiego projektu pn.: „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego”
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 2 i 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn. zm.[1]) w związku z art. 28a ust. 1-3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649 z późn. zm.2)
uchwala
się, co następuje:
§ 1. 1. Wyraża się zgodę na przystąpienie Gminy Pakość do partnerskiego projektu pn.: „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, który zostanie złożony na ogłoszony w dniu 14 grudnia 2015r. konkurs nr POWR.02.18.00-IP.01-00-005/15 przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie z siedzibą: ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa.
2. Środki Unii Europejskiej pozyskane zostaną w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, II oś priorytetowa – Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne. Maksymalna wartość kosztów ogółem projektu stanowi iloczyn liczby JST objętych wsparciem w ramach jednego projektu i kwoty: 200 tys. zł dla każdej JST.
3. Projekt składany będzie przez Euro Innowacje Sp. z o.o., dla potrzeb wsparcia 10 Partnerów: Gmina Barcin, Gmina Gąsawa, Gmina Janowiec Wielkopolski, Gmina Łabiszyn, Gmina Rogowo, Gmina Żnin, Gmina Janikowo, Gmina Dąbrowa, Gmina Pakość i Gmina Szubin.
4. Projekt finansowany będzie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków krajowych do 84,28 % wartości projektu. Pozostałe 15,72% finansowania stanowić będzie wkład własny wniesiony solidarnie przez Partnerów projektu w postaci kosztów wynagrodzenia pracowników samorządowych uczestniczących w szkoleniach w ramach projektu.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Jerzy Joachimiak
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2015r. poz. 1045 i 1890
[2] Zmiany tekstu jednolitego zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015r. poz. 349, 1240, 1358 i 1890.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XI/107/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 stycznia 2016 r.
w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Pakość do partnerskiego projektu pn.: „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego”
do uchwały Nr XI/107/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 stycznia 2016 r.
w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Pakość do partnerskiego projektu pn.: „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego”
Projekt pn. „Elektronizacja procesów obsługi przedsiębiorców w 10 JST woj. kujawsko-pomorskiego” zostanie złożony w odpowiedzi na ogłoszony w dniu 14 grudnia 2015 r. konkurs nr POWR.02.18.00-IP.01-00-005/15 przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie.
Termin złożenia wniosku o dofinansowanie projektu upływa w dniu 29 lutego 2016 r.
Projekt ma na celu przyczynienie się w jak najwyższym stopniu do osiągnięcia w ramach Priorytetu Inwestycyjnego 11 i celu szczegółowego nr 4: Doskonalenie jakości oraz monitorowanie procesu świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014 – 2020.
Cel ten będzie realizowany w ramach II osi priorytetowej – Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, działanie 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne poprzez wdrażanie rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w następujących obszarach:
a) podatki i opłaty lokalne poprzez:Na etapie podpisania umowy o dofinansowanie projektu, Instytucja Ogłaszająca Konkurs wymaga od podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie złożenia odpowiednich załączników (m.in. umowy partnerskiej, której podpisanie musi być poprzedzone podjęciem niniejszej uchwały).
- elektronizację procesu obsługi podatkowej w urzędach jednostek samorządu terytorialnego, automatyzację rozliczeń oraz poprawę dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy;
- doskonalenie kompetencji kadr JST w zakresie m.in. obsługi podatkowej, stosowania narzędzi elektronicznych, obsługi klienta, zarządzania satysfakcją, orzecznictwa;
- wdrażanie rozwiązań zarządczych w urzędach JST poprawiających jakość obsługi przedsiębiorców w szczególności w zakresie: zarządzania satysfakcją klienta, zarządzania jakością, zarządzania procesowego, dostępem do informacji publicznej.
b) zarządzanie nieruchomościami, w szczególności w zakresie gospodarowania lokalami użytkowymi poprzez:
- wdrażanie rozwiązań w JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych oraz informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje, poprawa obsługi klienta z wykorzystaniem m.in. narzędzi zarządzania satysfakcją;
- doskonalenie kompetencji kadr samorządowych m.in. w zakresie zarządzania samorządowym zasobem nieruchomości, zasobem nieruchomości Skarbu Państwa, obsługi klienta, zarządzania satysfakcją, orzecznictwa;
- wsparcie administracji samorządowej w zakresie opracowania planów wykorzystania zasobu nieruchomości, zagospodarowania pustostanów, skutecznej realizacji umów najmu i dzierżawy, elektronizacji procesu świadczenia usług i ewidencji nieruchomości oraz usprawnienia procesu współpracy i kontroli zarządców zasobów nieruchomości.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art.18 ust.1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z 2015r., poz.1515 z późn.zm.) oraz art. 28a ust. 1-3 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2014 r. poz. 1649 z późn. zm.), zgodnie z którym w szczególności w celu wspólnej realizacji projektów, o których mowa w art. 28 ust. 1 ustawy, w zakresie określonym przez instytucję zarządzającą, mogą być tworzone partnerstwa, przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, realizujące wspólnie projekt, zwany dalej "projektem partnerskim", na warunkach określonych w porozumieniu lub umowie partnerskiej lub na podstawie odrębnych przepisów.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (1 lutego 2016, 13:42:20)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 215