Uchwała nr XX/224/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 marca 2017w sprawie w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i RycerzewoNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016r. poz. 446, z późn. zm.1)), oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.2)) w związku z uchwałą nr VI/52/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 czerwca 2015r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo

Uchwała nr XX/224/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 marca 2017


w sprawie w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. 2016r. poz. 446, z późn. zm.1)), oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.2)) w związku z uchwałą nr VI/52/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 czerwca 2015r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo


uchwala się, co następuje:
 
§ 1. 1. Stwierdza  się,  że  plan  nie narusza  ustaleń  „Studium  uwarunkowań  i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość” uchwalonego uchwałą nr XVI/188/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 25 października 2016 r. w sprawie uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość
 
2. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i  Rycerzewo,  zwany  dalej  planem,  w granicach  określonych  uchwałą  nr  VI/52/2015  z dnia 23 czerwca 2015r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo.
 
§ 2. Załączniki do uchwały stanowią:  
1) Załącznik   nr   1 –   rysunek   planu   w skali   1:2000,   składający   się   z trzech   arkuszy ponumerowanych 1a, 1b i 1c, będący integralną częścią planu;  
2) Załącznik nr 2 – rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu;  
3) Załącznik  nr  3 –  rozstrzygnięcie  o sposobie  realizacji,  zapisanych  w planie,  inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania.
 
§ 3. 1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:  
1) linii 400 kV – należy przez to rozumieć dwutorową napowietrzną linię elektroenergetyczną o napięciu znamionowym 400 kV Jasiniec-Pątnów, składającą się z konstrukcji wsporczych i podwieszonych na nich przewodów;  
2) pasie  technologicznym  linii  elektroenergetycznej  –  należy  przez  to  rozumieć  obszar wyznaczony na rysunku planu, przeznaczony pod realizację inwestycji celu publicznego związanego  z budową,  rozbudową,  przebudową,  nadbudową,  odbudową  i remontem  lub utrzymaniem linii elektroenergetycznej, z ograniczeniami w zabudowie i zagospodarowaniu terenu, wynikającymi z przepisów planu oraz przepisów odrębnych;  
3) linii 220 kV – należy przez to rozumieć napowietrzną linię elektroenergetyczną o napięciu znamionowym 220 kV,  składającą się  z konstrukcji wsporczych i podwieszonych na  nich przewodów;
4) linii 110 kV – należy przez to rozumieć linię elektroenergetyczną o napięciu znamionowym 110 kV składającą się z konstrukcji wsporczych i podwieszonych na nich przewodów lub linię elektroenergetyczną o napięciu znamionowym 110 kV kablową;  
5) osi  linii  elektroenergetycznej  –  należy  przez  to  rozumieć  linię  wyznaczającą  środek konstrukcji wsporczych linii;  
6) zieleni  wysokiej  –  należy  przez  to  rozumieć  zadrzewienia,  zakrzewienia  i roślinność o wysokości powyżej 4,0 m n.p.t.
 
2. Pojęcia i określenia użyte w planie, a nie zdefiniowane powyżej, należy rozumieć zgodnie z obowiązującymi   przepisami   prawa,   a w   przypadku   ich   braku   zgodnie   z ich   ogólnym rozumieniem słownikowym.
 
§ 4. Ustala się następujące przeznaczenia terenów:  
1) tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetyka, oznaczone na rysunku planu symbolem E;  
2) tereny infrastruktury technicznej - gazownictwo, oznaczone na rysunku planu symbolem G;
3) tereny rolnicze, oznaczone na rysunku planu symbolem R; 
4) tereny  zabudowy  zagrodowej  w gospodarstwach  rolnych,  hodowlanych  i ogrodniczych, oznaczone na rysunku planu symbolem RM;  
5) tereny zamknięte – tereny kolejowe, oznaczone na rysunku planu symbolem TZ;  
6) tereny kolejowe, oznaczone na rysunku planu symbolem Tk;  
7) tereny wód powierzchniowych śródlądowych, oznaczone na rysunku planu symbolem WS;  
8) tereny dróg publicznych klasy zbiorczej, oznaczone na rysunku planu symbolem KDZ;  
9) tereny dróg publicznych klasy lokalnej, oznaczone na rysunku planu symbolem KDL;  
10) tereny dróg publicznych klasy dojazdowej, oznaczone na rysunku planu symbolem KDD;  
11) tereny dróg wewnętrznych, oznaczone na rysunku planu symbolem KDW;
 
§ 5. 1. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są obowiązującymi ustaleniami planu:  
1) granica gminy;  
2) granica obszaru objętego planem;  
3) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;  
4) nieprzekraczalna linia zabudowy;  
5) granica strefy „W” ochrony archeologicznej;  
6) pas technologiczny linii elektroenergetycznej;  
7) symbole literowe i barwne oznaczenia graficzne określające przeznaczenie terenów oraz ich numery porządkowe.
 
2. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są obowiązującymi ustaleniami planu oznaczonymi na podstawie przepisów odrębnych:  
1) granica obszaru szczególnego zagrożenia powodzią – o prawdopodobieństwie występowania
równym 1%;  
2) granica obszaru szczególnego zagrożenia powodzią – o prawdopodobieństwie występowania
równym 10%;  
3) granica obszaru zagrożenia powodzią – o prawdopodobieństwie występowania równym 0,2%.

3. Oznaczenia graficzne znajdujące się na rysunku planu, niewymienione w ust. 1 i 2, mają charakter informacyjny.
 
4. Oznaczenia  granic  obszaru  objętego  planem,  biegnące  wzdłuż  linii  rozgraniczających, należy traktować jako biegnące w osi tych linii rozgraniczających.
 
§ 6. Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:  
1) nakaz    kształtowania   zabudowy    zgodnie    z ustalonymi   w planie    liniami  zabudowy i wskaźnikami oraz parametrami;  
2) w granicach obszaru objętego planem zasady kształtowania ładu przestrzennego - zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.  

§ 7. Zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:  
1) dopuszczalne  poziomy  natężenia  pola  elektrycznego,  pola  magnetycznego  oraz wartość progowa poziomu hałasu – zgodnie z przepisami odrębnymi;  
2) projektowane    użytkowanie    i zagospodarowanie    terenu    nie może    stanowić    źródła zanieczyszczeń dla środowiska wodno-gruntowego;  
3) realizacja inwestycji polegającej na budowie linii 400 kV stanowi przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego wymagane jest przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko na podstawie przepisów odrębnych;  
4) przy realizacji ustaleń planu miejscowego należy uwzględnić wymogi dotyczące ochrony gatunkowej roślin, zwierząt i grzybów, zgodnie z przepisami odrębnymi;  
5) w  granicach  obszaru  objętego  planem  dopuszcza  się  usuwanie  zadrzewień  i zakrzewień w zakresie   niezbędnym   dla   realizacji   oraz   prawidłowego   funkcjonowania obiektów infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi.
 
§ 8. Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:  
1) na części obszaru objętego planem, zgodnie z rysunkiem planu, wyznacza się strefę „W” ochrony archeologicznej, na obszarze strefy wszelką działalność inwestycyjną należy prowadzić zgodnie z przepisami odrębnymi;  
2) w przypadku natrafienia podczas robót ziemnych lub budowlanych na obiekt, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem należy zastosować się do przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.  

§ 9. Zasady  kształtowania  zabudowy  oraz  wskaźniki  zagospodarowania  terenu:  zgodnie z ustaleniami szczegółowymi.  

§ 10. Granice i sposoby  zagospodarowania terenów lub  obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów, w tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych:  
1) granice  i sposoby  zagospodarowania  terenów  lub  obiektów  podlegających  ochronie  na podstawie przepisów o ochronie przyrody nie występują;
2) granice i sposoby zagospodarowania terenów wód powierzchniowych podlegających ochronie na  podstawie  przepisów  odrębnych  dotyczących  ochrony  wód,  określono  w ustaleniach szczegółowych dotyczących terenów oznaczonych symbolem WS;  
3) w granicach planu nie występują tereny górnicze;  
4) w granicach planu, zgodnie z rysunkiem planu, występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią, obowiązują przepisy odrębne;  
5) w granicach planu nie występują obszary osuwania się mas ziemnych,
6) w granicach planu zlokalizowany jest fragment zbiornika wód podziemnych - subzbiornik Inowrocław-Gniezno, który jest chroniony na mocy przepisów prawa wodnego.
 
§ 11. Szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy są następujące:  
1) ustala się przebieg pasa technologicznego linii elektroenergetycznej o szerokościach:  
a) 70,0 m, po 35,0 m po obu stronach osi linii 400 kV,
b) 50,0 m, po 25,0 m po obu stronach osi linii 220 kV,
c) 40,0 m, po 20,0 m po obu stronach osi linii 110 kV,
d) 6,0 m, po 3,0 m po obu stronach osi linii średniego napięcia;
 
2) w pasie technologicznym linii elektroenergetycznej; z wyłączeniem § 23 uchwały, obowiązują następujące zasady:  
a) zakaz  budowy,   rozbudowy   i przebudowy  obiektów  budowlanych  z pomieszczeniami przeznaczonymi na stały pobyt ludzi,  
b) zakaz  lokalizowania  budowli  z wyłączeniem  sieci,  przyłączy  i urządzeń  infrastruktury technicznej,  
c) zakaz lokalizowania miejsc postojowych,  
d) zakaz tworzenia hałd i nasypów, za wyjątkiem terenów kolejowych oznaczonych symbolem Tk,  
e) zakaz nasadzeń i utrzymywania zieleni wysokiej.
 
§ 12. Zasady   modernizacji,   rozbudowy   i budowy   systemów   komunikacji   zawarte   są w ustaleniach szczegółowych.
 
§ 13. Zasady  modernizacji,  rozbudowy  i budowy  systemów  infrastruktury  technicznej  są następujące:  
1) w  granicach  obszaru  objętego  planem  dopuszcza  się  budowę,  rozbudowę,  przebudowę i remont  infrastruktury technicznej  z zachowaniem przepisów  odrębnych,  w szczególności dotyczących ochrony gruntów rolnych i leśnych;  
2) dopuszcza się budowę, rozbudowę, przebudowę i remont urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z linią 400 kV, w celu usunięcia kolizji z linią 400 kV.  
§ 14. W granicach obszaru objętego planem nie występują tereny, dla których jest potrzeba określenia  sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów. Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości: nie ustala się.
 
§ 15. 1. Ustala  się  opłatę,  o której  mowa  w art. 36 ust. 4 ustawy  z dnia  27 marca  2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:  
1) na terenach przeznaczonych do realizacji celów publicznych – 0 %;  
2) na terenach przeznaczonych do realizacji celów niepublicznych – 30%.
 
§ 16. W  granicach  obszaru  objętego  planem  określono  liniami  rozgraniczającymi granice terenów zamkniętych tj. granice terenu oznaczonego symbolem 55TZ, nie określa się granic stref ochronnych terenów zamkniętych.
 
§ 17. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 01E, 02E, 03E, 04E, 05E, 06E, 07E, 08E, 09E, 10E, 11E, 12E, 13E, 14E, 15E, 16E, 17E, 18E, 19E, 20E, 21E i 22E są następujące:
1) przeznaczenie: tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetyka;  
2) teren realizacji konstrukcji wsporczych linii 400 kV;
3) tereny znajdują się w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej – obowiązują ustalenia § 11 uchwały;  
4) po   realizacji   linii   400 kV,   dopuszcza   się   rolnicze   użytkowanie   gruntów   rolnych niewyłączonych z użytkowania rolniczego, położonych na terenach oznaczonych symbolem E;  
5) maksymalna wysokość elementów infrastruktury elektroenergetycznej – 110 m;  
6) zasady lokalizacji i oznakowania przeszkód lotniczych – obiektów o wysokości równej lub wyższej od 50 m nad poziomem terenu – zgodnie z przepisami odrębnymi;  
7) teren oznaczony symbolem 14E  oraz część terenu 16E i 15E znajduje się  w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią - obowiązują przepisy odrębne.
 
§ 18. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 23E, 24E, 25E, 26E, 27E, 28E, 29E, 30E i 31E są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetyka;  
2) teren   realizacji   konstrukcji   wsporczych   linii   elektroenergetycznych  oraz   przebudowy krzyżowanych sieci infrastruktury technicznej;  
3) dla terenów znajdujących się w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej – obowiązują ustalenia § 11 uchwały;  
4) dopuszcza   się   rolnicze   użytkowanie   gruntów   rolnych   niewyłączonych  z użytkowania rolniczego, w granicach terenów oznaczonych symbolem E;  
5) maksymalna wysokość elementów infrastruktury elektroenergetycznej – 15 m.
 
§ 19. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 32R, 33R, 34R, 35R, 36R, 37R, 38R, 39R, 40R, 41R, 42R, 43R, 44R, 45R, 46R, 47R, 48R, 49R i 57R są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny rolnicze;  
2) zakaz lokalizacji budynków;  
3) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
4) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11 uchwały;  
5) część terenów oznaczonych symbolami 40R, 41R i 57R znajduje się w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią - obowiązują przepisy odrębne.
 
§ 20. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 50G i 51G są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny infrastruktury technicznej - gazownictwo;  
2) tereny znajdują się w granicach pasa  technologicznego linii  elektroenergetycznej – obowiązują ustalenia § 11 uchwały;  
3) część terenu oznaczonego symbolem 51G znajduje się w obszarze szczególnego zagrożenia powodzią - obowiązują przepisy odrębne.

§ 21. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 52WS i 53WS są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny wód powierzchniowych śródlądowych;  
2) obowiązują przepisy odrębne;  
3) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
4) dopuszcza się realizację infrastruktury technicznej;
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 22. Ustalenia szczegółowe dla terenu oznaczonego symbolem 54Tk są następujące:  
1) przeznaczenie: teren kolejowy;  
2) obowiązują przepisy odrębne;  
3) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
4) dopuszcza się realizację infrastruktury technicznej;  
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 23. Ustalenia szczegółowe dla terenu oznaczonego symbolem 55TZ są następujące:  
1) przeznaczenie: teren zamknięty – teren kolejowy;  
2) nie wyznacza się stref ochronnych dla terenu zamkniętego.
 
§ 24. Ustalenia szczegółowe dla terenu oznaczonego symbolem 56RM są następujące:  
1) przeznaczenie: teren zabudowy zagrodowej w gospodarstwach  rolnych, hodowlanych i ogrodniczych;  
2) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenów:  
a) nieprzekraczalna linia zabudowy zgodnie z rysunkiem planu,  
b) maksymalna powierzchnia zabudowy: 25% powierzchni działki lub terenu,
c) wskaźnik intensywności zabudowy: minimalny: 0,1, maksymalny: 1,0,
d) minimalna powierzchnia biologicznie czynna: 75% powierzchni działki budowlanej,
e) wysokość zabudowy do trzech kondygnacji nadziemnych oraz maksymalnie 15,0 m,
f) dachy budynków o nachyleniu od 1,5o do 50o,
g) dopuszcza  się  lokalizację  urządzeń  i obiektów  sieci  infrastruktury technicznej  służącej obiektom   budowlanym,   zabudowie   i prowadzeniu   gospodarki   rolnej   o maksymalnej wysokości 20m;
 
3) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji:  
a) dostępność drogowa: z istniejących dróg publicznych,  
b) obowiązuje   wydzielenie   minimum   jednego   miejsca   parkingowego   na   mieszkanie w budynku mieszkalnym w zabudowie zagrodowej, miejsca parkingowe przeznaczone na parkowanie pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową zgodnie z przepisami odrębnymi,  
c) zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w wodę – zaopatrzenie w wodę z gminnej sieci wodociągowej zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi,  
d) zasady obsługi w zakresie kanalizacji sanitarnej:  
- odprowadzenie ścieków sanitarnych do  zbiorczej sieci  kanalizacji sanitarnej zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi,  
- do czasu realizacji zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej dopuszcza się odprowadzenia ścieków do szczelnych zbiorników okresowo opróżnianych,  
e) odprowadzanie wód opadowych do gruntu zgodnie z przepisami odrębnymi,  
f) zasady  obsługi  w zakresie  zaopatrzenia  w gaz  –  zgodnie  z obowiązującymi przepisami odrębnymi,
g) zasady  obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną  –  zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi, należy zachować normatywne wartości imisji spalin do atmosfery, określone w przepisach odrębnych i szczególnych,  
h) zasady  obsługi  w zakresie  zaopatrzenia  w energię  elektryczną  –  zgodnie  z przepisami odrębnymi,  
i) zasady   obsługi   w zakresie  telekomunikacji  –   zgodnie  z obowiązującymi  przepisami odrębnymi,  
j) zasady obsługi w zakresie odpadów komunalnych  – gromadzenie odpadów w zamykanych, przenośnych  pojemnikach  -  wywóz  odpadów  z pojemników  w sposób  zorganizowany zgodnie z przepisami odrębnymi.
 
§ 25. Ustalenia szczegółowe dla terenu oznaczonego symbolem 01KDZ są następujące:
1) przeznaczenie: teren drogi publicznej klasy zbiorczej;  
2) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
3) parametry zagospodarowania terenów: szerokość terenu w liniach rozgraniczających zgodnie z rysunkiem planu;  
4) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: zakaz zabudowy z wyjątkiem obiektów małej architektury oraz urządzeń i obiektów sieci infrastruktury technicznej;  
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 26. Ustalenia  szczegółowe  dla  terenów  oznaczonych  symbolami  01KDL  i 02KDL  są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny dróg publicznych klasy lokalnej;  
2) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
3) parametry zagospodarowania terenów: szerokość terenu w liniach rozgraniczających zgodnie z rysunkiem planu;  
4) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: zakaz zabudowy z wyjątkiem obiektów małej architektury oraz urządzeń i obiektów sieci infrastruktury technicznej;  
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 27. Ustalenia szczegółowe dla terenów oznaczonych symbolami 01KDD, 02KDD, 03KDD i 04KDD są następujące:  
1) przeznaczenie: tereny dróg publicznych klasy dojazdowej;  
2) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
3) parametry zagospodarowania terenów: szerokość terenu w liniach   rozgraniczających w  granicach działki;  
4) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: zakaz zabudowy z wyjątkiem obiektów małej architektury oraz urządzeń i obiektów sieci infrastruktury technicznej;  
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 28. Ustalenia   szczegółowe   dla   terenów   oznaczonych   symbolami   01KDW,   02KDW i 03KDW są następujące:
1) przeznaczenie: tereny dróg wewnętrznych;  
2) dopuszcza się przebieg przewodów linii elektroenergetycznych;  
3) parametry zagospodarowania terenów: szerokość terenu w liniach rozgraniczających w granicach działki;  
4) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy: zakaz zabudowy z wyjątkiem obiektów małej architektury oraz urządzeń i obiektów sieci infrastruktury technicznej;  
5) w granicach pasa technologicznego linii elektroenergetycznej obowiązują szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu określone w § 11  uchwały.
 
§ 29. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
 
§ 30. Uchwała  wchodzi  w życie  po   upływie  14 dni  od   daty  ogłoszenia  w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
Przewodniczący Rady Miejskiej  
Jerzy Joachimiak


Załączniki (5726kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016r. poz. 1579 i 1948.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2016r. poz. 904, 961, 1250 i 1579.



UZASADNIENIE  
do uchwały Nr XX/224/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 marca 2017r.
 
w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo.
 
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego został opracowany na podstawie uchwały Nr VI/52/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 czerwca 2015r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na terenie gminy Pakość dla obszaru obejmującego części obrębów geodezyjnych: Węgierce, Gorzany, Kościelec i Rycerzewo.
 
Wymieniona uchwała rozpoczęła tryb formalno-prawny sporządzenia planu miejscowego określony w ustawie z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.).
 
1.  Sposób  realizacji wymogów wynikających z  art. 1  ust. 2–4  ustawy z dnia  27 marca  2003r.  o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Przy opracowywaniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wzięto pod uwagę:
1) wymagania  ładu   przestrzennego,  w   tym  urbanistyki  i  architektury:  w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w § 6 zawarto ustalenia dotyczące zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego. Analizowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest sporządzany w związku z   zamiarem   realizacji   dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec-Pątnów. Określono również wymagania sytuowania nowych budynków oraz zasady kształtowania zabudowy i wskaźniki zagospodarowania terenu dla terenów przeznaczonych pod zabudowę kubaturową. Należy podkreślić, że tereny zabudowy kubaturowej związane są z istniejącymi siedliskami rolnymi.
 
2) walory architektoniczne i  krajobrazowe: ustalenia planu miejscowego dopuszczają realizację infrastruktury technicznej tj. dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec-Pątnów. Zapisy planu dotyczące walorów architektonicznych i krajobrazowych ograniczają   się do ustaleń związanych z   realizacją   linii  elektroenergetycznej i zachowaniem użytkowania rolnego terenów rolnych.
 
3)  wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami   i ochrony gruntów rolnych i leśnych: projekt planu  miejscowego w § 7  zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego. Obszar objęty planem położony jest poza granicami obszarów chronionych w myśl ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody. Na obszarze objętym planem miejscowy znajdują się grunty rolne objęte ochroną, w związku z czym część gruntów uzyskała zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi nr GZ.tr.602.537.2016 z dnia 30 grudnia 2016r.
 
4)  wymagania  ochrony  dziedzictwa  kulturowego  i zabytków  oraz  dóbr  kultury współczesnej: projekt  planu  miejscowego w § 8 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków   oraz   dóbr   kultury   współczesnej.   Ustalenia  sformułowano   w   oparciu   o   wytyczne konserwatorskie uwzględniając wnioski konserwatora dotyczące regulacji planistycznych. Na terenie objętym planem, zgodnie z rysunkiem planu, wyznacza się strefę „W” ochrony archeologicznej, na obszarze strefy wszelką działalność inwestycyjną należy prowadzić zgodnie z przepisami odrębnymi. Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego uzyskał uzgadnianie Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.
 
5)  wymagania   ochrony   zdrowia   oraz   bezpieczeństwa   ludzi   i mienia,   a także potrzeby osób niepełnosprawnych: plan miejscowy w § 11 zawiera szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy, a w § 10 ustalenia dotyczące granic i sposobów  zagospodarowania    terenów  lub  obiektów    podlegających    ochronie,    ustalonych  na podstawie odrębnych przepisów, w  tym terenów górniczych, a także obszarów szczególnego zagrożenia powodzią oraz obszarów osuwania się mas ziemnych. Obszar opracowania planu położony jest poza obszarami szczególnego zagrożenia powodzią.
 
6) walory ekonomiczne przestrzeni: plan miejscowy poprzez ustalenie przeznaczenia terenów oraz wskaźników zagospodarowania terenu i kształtowania zabudowy uwzględnia stan istniejący zabudowy z zachowaniem istniejących funkcji terenu. Wyznaczenie nowych funkcji terenu związane jest wyłącznie z realizacją dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec-Pątnów. Dla przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego.
 
7) prawo  własności:  ustalenia  planu  oraz  sposób  wyznaczenia  terenów  wydzielonych liniami rozgraniczającymi określono zachowując prawo władania terenem według dotychczasowego użytkowania.
 
8) potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa: plan miejscowy został sporządzony w celu umożliwienia realizacji inwestycji celu publicznego, jaką jest budowa dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej  o   napięciu   znamionowym   400   kV   relacji   Jasiniec-Pątnów.  Przedmiotowa inwestycja służąca poprawie bezpieczeństwa energetycznego kraju jest niezbędna dla sprawnego funkcjonowania systemu energetycznego. Na obszarze objętym planem nie występują tereny, obiekty i urządzenia służące  obronności  państwa,  (projekt planu  został  uzgodniony  z właściwymi  organami wojskowymi, ochrony granic oraz bezpieczeństwa państwa).
 
9)  potrzeby interesu publicznego: celem planu jest umożliwienie realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym.
 
10) potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej, w szczególności sieci szerokopasmowych:  w  ustaleniach  planu  dopuszcza  się  budowę  i przebudowę  istniejącej sieci infrastruktury  technicznej,  zgodnie  z obowiązującymi  przepisami  odrębnymi.  Plan  nie ogranicza możliwości realizacji infrastruktury sieci szerokopasmowej.
 
11) zapewnienie udziału społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, w  tym  przy  użyciu  środków  komunikacji  elektronicznej: w  celu zapewnienia udziału społeczeństwa w procedurze sporządzania planu zgodnie z art. 17 pkt 1 oraz pkt 9  ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz zgodnie z art. 39, art. 40 i art. 41 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko Burmistrz Pakości kolejno dopełnił czynności określone w w/w ustawach. Ogłosił w prasie miejscowej, oraz poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń, o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków do planu. Zainteresowani mogli składać wnioski do planu w terminie 30 dni od dnia ukazania się ogłoszenia/obwieszczenia. Informacja o podjęciu uchwały o przystąpieniu   do sporządzania planu oraz o możliwości składania wniosków została również zamieszczona na stronie internetowej gminy w dniu 02.07.2015r. W terminie wskazanym w ogłoszeniu/obwieszczeniu, tj. do 30 dni od dnia ukazania się ogłoszenia/obwieszczenia nie wpłynęły żadne wnioski od osób prywatnych. Następnie ogłosił w prasie miejscowej oraz poprzez obwieszczenie na tablicy ogłoszeń o wyłożeniu projektu  planu  do  publicznego  wglądu  i  terminie  dyskusji  publicznej.  W  ogłoszeniu  o  wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu poinformowano o możliwości składania uwag do projektu planu oraz wyznaczono termin w którym  osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi dotyczące projektu planu. Informacja o wyłożeniu projektu planu do publicznego wglądu oraz o możliwości składania uwag i terminie dyskusji publicznej została również zamieszczona na stronie internetowej gminy w dniu 17.11.2016r. Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbyła się w dniu 06.12.2016r. W terminie wskazanym w ogłoszeniu/obwieszczeniu, tj. do   dnia 17.01.2017r. nie wpłynęły uwagi do przedmiotowego planu miejscowego.
 
12)  zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych: Burmistrz Pakości na każdym etapie procedury planistycznej dotyczącej planu miejscowego zapewnia jawność i przejrzystość ww. procedury. W  szczególności dotyczy to etapów związanych z udziałem społeczeństwa. W całości wypełniono art. 17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz art. 39 ustawy z dnia 3 października 2008r.  o udostępnianiu  informacji  o środowisku  i jego  ochronie,  udziale  społeczeństwa  w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Ponadto organ sporządzający projekt planu zapewnił stałą możliwość udzielenia wszelkich informacji związanych z etapem i trybem sporządzania przedmiotowego planu miejscowego.
 
13)  potrzebę zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody, do celów zaopatrzenia ludności: plan miejscowy zawiera ustalenia dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej, w tym systemów zaopatrzenia w wodę. Wyznaczono zaopatrzenie w wodę z gminnej sieci wodociągowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi.
 
14) ustalając  przeznaczenie  terenu  lub  określając  potencjalny  sposób  zagospodarowania i korzystania z terenu, organ waży interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane w postaci wniosków i  uwag,  zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak  i zmian w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne: plan miejscowy wyznacza tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetyki (oznaczone w planie symbolami E), zabezpieczając tym samym obszar, na którym będzie możliwa realizacja dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec-Pątnów. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego poza umożliwieniem realizacji na terenie gminy dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec- Pątnów, adaptuje również istniejącą zabudowę zagrodową. Do wyłożonego do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie wpłynęły żadne uwagi. Można więc przyjąć, iż istniejący i planowany sposób użytkowania i zagospodarowania omawianego terenu zachowuje równowagę między interesem publicznym a interesami prywatnymi.
 
15) wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni:
 
- kształtowanie  struktur  przestrzennych  przy  uwzględnieniu  dążenia  do  minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego: Tereny przeznaczone dla sytuowania zabudowy zagrodowej, wyznaczono w planie miejscowym w oparciu o istniejące siedliska rolne, co pozwala na pozostawienie transportochłonności w dotychczasowym wymiarze.
 
- lokalizowanie   nowej   zabudowy   mieszkaniowej   w   sposób   umożliwiający   mieszkańcom maksymalne wykorzystanie publicznego transportu zbiorowego jako podstawowego środka transportu: Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego zapewnia dla zabudowy zagrodowej bardzo dobrą dostępność do istniejącej sieci transportu zbiorowego poprzez istniejące ciągi komunikacyjne.
 
- zapewnianie   rozwiązań   przestrzennych,   ułatwiających   przemieszczanie   się   pieszych   i rowerzystów: zapewniono obsługę komunikacyjną z istniejących dróg publicznych. Parametry ciągów komunikacyjnych umożliwiają w liniach rozgraniczających na zrealizowanie układu komunikacji pieszej i rowerowej.
 
- dążenie   do   planowania   i   lokalizowania   nowej   zabudowy:   celem   miejscowego  planu zagospodarowania przestrzennego jest umożliwienie realizacji na terenie gminy dwutorowej napowietrznej linii elektroenergetycznej o napięciu znamionowym 400 kV relacji Jasiniec-Pątnów. Równocześnie w planie adaptuje się istniejącą zabudowę zagrodową.

2. zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1, wraz z datą uchwały rady gminy, o której mowa  w art. 32 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
 
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest zgodny z uchwałą Rady Miejskiej w Pakości nr XIX/213/2017 z dnia 28 lutego 2017r. w sprawie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Pakość.
 
Ustalenia planu są zgodne z polityką przestrzenną gminy określoną w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Pakość uchwalonego uchwałą nr XVI/188/2016  Rady Miejskiej w Pakości z dnia 25 października 2016 r.
 
3. wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy
 
Dla przedmiotowego opracowania została sporządzona Prognoza skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowana przestrzennego. Ustalenia planu nie generują dodatkowych obciążeń finansowych dla budżetu gminy.
 
Podstawę prawną podjęcia uchwały stanowi art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.  U. 2016r. poz. 446, z późn. zm.) do wyłącznej właściwości rady gminy należy uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z art. 20 ust.1 ustawy   dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778 z późn. zm.), plan miejscowy uchwala rada gminy, po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń studium, rozstrzygając jednocześnie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu oraz sposobie realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych. Część tekstowa planu stanowi treść uchwały, część graficzna oraz wymagane rozstrzygnięcia stanowią załączniki do uchwały.
 
Zgodnie z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (10 kwietnia 2017, 08:52:03)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 381