Uchwała nr XXI/185/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI z dnia 26 lutego 2013w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu w 2014 r.Na podstawie art.10 ust.2, art. 18 ust. 2 pkt 9 lit.e ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2]) uchwala się, co następuje:

Uchwała nr XXI/185/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 lutego 2013


w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu w 2014 r.

Na podstawie art.10 ust.2, art. 18 ust. 2 pkt 9 lit.e ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2]) uchwala się, co następuje:


§ 1. Przystąpić do wspólnej realizacji z Powiatem Inowrocławskim w 2014 r. zadania pod nazwą „Przebudowa drogi powiatowej nr 2508C Wojdal-Pakość”, podlegającego dofinansowaniu z „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”, poprzez udzielenie Powiatowi Inowrocławskiemu pomocy finansowej w kwocie  10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

§ 2. Zabezpieczyć w budżecie Gminy Pakość w 2014 roku, na realizację zadania wskazanego w § 1, środki finansowe w kwocie 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

§ 3. Szczegółowe warunki udzielenia pomocy finansowej określi umowa zawarta pomiędzy Gminą Pakość, a Powiatem Inowrocławskim.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

         Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
          Tadeusz Grupa
 

[1] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002 r., Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271,  Nr 214, poz. 1806, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, z 2003 r., Nr 162, poz. 1568, Nr 80, poz. 717, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r., Nr 173, poz. 1218, Nr 48, poz. 327, z 2008 r., Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r., Nr 157, poz. 1241, Nr 52, poz. 420, z 2010 r., Nr 106, poz. 675, Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, z 2011 r., Nr 117, poz. 679, z 2011 r., Nr 134, poz. 777, z 2011 r., Nr 149, poz. 887, z 2011 r., Nr 21, poz. 113, z 2011 r., Nr 217, poz. 1281, z 2012 r., poz. 567 oraz z 2013r. poz. 153.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456, poz. 1530 i poz. 1548.  
 
 

UZASADNIENIE

do uchwały Nr XXI/185/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 lutego 2013 r.

w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Inowrocławskiemu w 2014 r.
 
Gmina Pakość zamierza przystąpić z Powiatem Inowrocławskim do wspólnej realizacji zadania pod nazwą „Przebudowa drogi powiatowej nr 2508C Wojdal-Pakość”, podlegającego dofinansowaniu z „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.
W związku z powyższym na realizację ww. zadania planuje się udzielić w 2014 r. Powiatowi Inowrocławskiemu pomocy finansowej w kwocie 10 000 zł.
 
Podstawę prawną do podjęcia niniejszej uchwały stanowi art.10 ust.2, art. 18 ust 2 pkt 9 lit.e oraz pkt 15,  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.), art. 216 ust. 2 pkt 5 i art. 220 ustawy z dnia 27 sierpnia   2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.) w związku z uchwałą Nr 174/2011 Rady Ministrów z dnia 6 września 2011 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Narodowy program przebudowy dróg lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”.

Z przywołanych przepisów wynika w szczególności, że gmina może udzielać pomocy,  w tym pomocy finansowej, innym jednostkom samorządu terytorialnego. Wydatki budżetu jednostek samorządu terytorialnego są przeznaczane na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, w szczególności na pomoc rzeczową lub finansową dla innych jednostek samorządu terytorialnego, określoną odrębną uchwałą przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego. Z budżetu jednostki samorządu terytorialnego może być udzielona innym jednostkom samorządu terytorialnego pomoc finansowa w formie dotacji celowej lub pomoc rzeczowa. Podstawą udzielenia pomocy jest umowa. Spory w zakresie zwrotu dotacji rozstrzygają sądy powszechne.

W związku z powyższym podjęcie uchwały uznać należy za zasadne.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (6 marca 2013, 11:28:50)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 556