Uchwała nr IV/33/2015RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 marca 2015zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))

Uchwała nr IV/33/2015
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 marca 2015


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594, z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość 2015 rok, z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej otrzymanej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 750 Administracja publiczna na kwotę 28 488,20 zł,
  • przyjąć środki dotacji celowej otrzymanej w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa na kwotę 21 420,00 zł,
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 1 400,00 zł,
  • przyjąć środki dotacji celowej otrzymanej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej na kwotę 0,24 zł,
  • zmniejszyć część oświatową subwencji ogólnej o kwotę 52 200,00 zł,
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 187 300,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: zwiększeń na kwotę 9 988,44 zł,
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,

  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    • zwiększeń na kwotę 32 969,46 zł,
    • zmniejszeń na kwotę 239 500,00 zł,
    • przeniesień na kwotę 1 007 520,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
oraz:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 29 732 745,99 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 26 856 120,99 zł
    a) dochody własne 17 301 395,88 zł,
    b) subwencje 6 048 956,00 zł,
    c) dotacje celowe 3 505 769,11 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 – 33 227,44 zł;
  2. dochody majątkowe w kwocie 2 876 625,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 2 057 024,00 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 2 057 024,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 769 601,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 50 000,00 zł,”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały.
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 31 176 777,13 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 26 588 845,57 zł,
    a) wydatki jednostek budżetowych 20 871 498,29 zł,
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 288 311,60 zł,
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 583 186,69 zł,
    b) dotacje na zadania bieżące 1 115 288,00 zł,
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 190 059,04 zł,
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 0,24 zł,
    e) obsługa długu 412 000,00 zł,
  2. wydatki majątkowe w wysokości 4 587 931,56 zł,
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 4 587 931,56 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 2 502 359,00 zł,
    dotacje na zadania majątkowe – 150 000,00 zł.”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
3) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 1 444 031,14 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji obligacji,

4) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

5) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2015r.” na kwotę 4 577 931,56 zł otrzymuje brzmienie:
„Zadania inwestycyjne w 2015r.” na kwotę 4 587 931,56zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

6) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

9) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  1. pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  2. sfinansowanie planowanego deficytu 1 444 031,14 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”;
10) § 13 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  1. na pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  2. na sfinansowanie planowanego deficytu 1 444 031,14 zł,
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym
Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak


Załączniki (415kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 645 i 1318 oraz z 2014r. poz. 379 i 1072.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015r. poz. 238.


UZASADNIENIE
do uchwały IV/33/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 marca 2015r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 200,00 zł w związku z uiszczeniem opłaty za zezwolenie za przejazd pojazdem nienormatywnym,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 4 050,00 zł w związku z uiszczeniem opłat za czynności egzekucyjne oraz wykonaniem dochodu z tytułu odsetek ponad plan,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 28 488,20 zł, związku z refundacja poniesionych w roku poprzednim wydatków na małe projekty w ramach działania 413 „Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013,
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie o kwotę 21 420,00 zł zgodnie z otrzymaną decyzją Krajowego Biura Wyborczego DBD-680-3/15 z dnia 11 marca 2015r. z przeznaczeniem na organizację i przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2015r.,
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 4 668,44 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu opłaty za zajęcie pasa drogowego,
  • w dziale 758 Różne rozliczenia zmniejszenie o kwotę 52 200,00 zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów ST3.4750.5.2015 z dnia 6 lutego 2015r.,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 1 000,00 zł w związku z otrzymywaną refundacją kosztu utrzymania dzieci z terenu gminy Janikowo w niepublicznym przedszkolu w Pakości,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 1 400,00 zł, zmniejszenie o kwotę 187 300,00 zł w związku z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120.1.30.2015/19 z dnia 10 lutego 2015r. w sprawie ostatecznych wielkości dochodów związanych z realizacją zadań zleconych,
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie o kwotę 0,24 zł, w związku z otrzymaniem zwrotu kosztów pośrednich za 2014 rok przekazanych do Instytucji Pośredniczącej w nadmiernej wysokości dotyczących projektu systemowego „Daj sobie szansę – aktywizacja społecznozawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym” w ramach POKL współfinansowanego ze środków EFS,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna zwiększenie o kwotę 70,00 zł w związku z uiszczaniem kosztów za wysłane upomnienia dotyczące zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie o kwotę 149,22 zł oraz przeniesienie z działu 600 kwoty 850,00 zł,
  • w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie kwoty 850,00 do działu 010, kwoty 100 000,00 zł do działu 750 i kwoty 45 000,00 do działu 900,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie do działu 750 kwoty 80 000,00 zł,
  • w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 180 000,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 40 000,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenia pracowników robót publicznych i zakup materiałów,
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie na kwotę 21 420,00 zł z przeznaczeniem na organizację i przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 10 maja 2015r.,
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 8 000,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na dotację dla Stowarzyszenia OSP,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie na kwotę 52 200,00 zł w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej, przeniesienie na kwotę 729 630,00 zł w związku z realizacją zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży na rok 2015 oraz zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu z przeznaczeniem na dofinansowanie kursów nauczycieli,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 1 400,00 zł oraz zmniejszenie o kwotę 187 300,00 zł w związku z otrzymanymi ostatecznymi wielkościami dotacji celowych, przeniesienie na kwotę 2 700,00 zł zgodnie z pismem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w związku z kontynuacją zatrudnienia psychologa, który wspiera pracę wychowawców w świetlicy środowiskowej „Słoneczko”,
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie o kwotę 0,24 zł, w związku z otrzymaniem zwrotu kosztów pośrednich za 2014 rok dotyczących projektu systemowego „Daj sobie szansę – aktywizacja społeczno-zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z koniecznością realizacji zadania „Wykonanie zabudowy ściany zachodniej hali targowej”, polegającej na montażu rolowanej bramy przemysłowej, przeniesienie na kwotę 45 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania „Budowa sieci wodociągowej w gminie Pakość”,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie na kwotę 1 340,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na wynagrodzenie dla obsługującego kotłownię c.o. w świetlicy wiejskiej w Wielowsi,
  • w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2014r.” zwiększeniu ulegają przychody o kwotę 204 006,00 zł w związku z przyjęciem wolnych środków za 2014 rok, natomiast rozchody ulegają zwiększeniu o kwotę 232 333,42 zł, w związku z koniecznością wcześniejszego zwrotu pożyczek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu zaciąganych w latach poprzednich na realizację inwestycji, od których skorzystano z możliwości odliczenia podatku VAT.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (13 kwietnia 2015, 09:13:16)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 351