Uchwała nr XIV/142/2016RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 czerwca 2016w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadówNa podstawie art. 6r ust. 3 - 3d ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446), po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu

Uchwała nr XIV/142/2016
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 czerwca 2016


w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 6r ust. 3 - 3d ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446), po uzyskaniu pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Inowrocławiu


uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych, na terenie Gminy Pakość.

§ 2. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbiera się każdą zebraną ilość odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości, według podziału na następujące frakcje:
  1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne;
  2. szkło;
  3. papier i tekturę;
  4. tworzywa sztuczne;
  5. metale;
  6. opakowania wielomateriałowe;
  7. odpady ulegające biodegradacji;
  8. popiół (cały rok);
  9. meble i odpady wielkogabarytowe;
  10. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
  11. zużyte opony.
§ 3. Ustala się, iż odbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych selektywnie zbieranych z punktów selektywnego zbierania (mini PSZOK-i):
  1. szkło;
  2. papier i tekturę;
  3. tworzywa sztuczne.
§ 4. Ustala się, iż odbiera się każdą ilość następujących rodzajów odpadów komunalnych w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych mieszczącym się w m. Giebnia, gm. Pakość:
  1. szkło;
  2. papier i tekturę;
  3. tworzywa sztuczne;
  4. odpady ulegające biodegradacji,
  5. opakowania wielomateriałowe;
  6. popiół;
  7. metale;
  8. przeterminowane leki i chemikalia;
  9. zużyte baterie i akumulatory;
  10. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
  11. meble i odpady wielkogabarytowe;
  12. odpady budowlane i rozbiórkowe;
  13. zużyte opony.
§ 5. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości nastąpi po zapewnieniu możliwości dostępu do pojemnika (worka), to znaczy umieszczeniu pojemnika/worka poza ogrodzeniem nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd.

§ 6. Określa się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:
  1. odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych z zabudowy wielorodzinnej, powyżej 20 lokali (bloki) odbywać się będzie nie rzadziej niż raz w tygodniu;
  2. odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych z pozostałych nieruchomości odbywać się będzie nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
  3. odbiór selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio z terenu nieruchomości odbywać się będzie raz w miesiącu, z wyjątkiem odpadów biodegradowalnych i zielonych, które odbierane będą;

    a) z zabudowy wielorodzinnej, powyżej 20 lokali (bloki) odbywać się będzie nie rzadziej niż raz w tygodniu;
    b) z pozostałych nieruchomości odbywać się będzie nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;

  4. odbiór odpadów selektywnie zebranych z punktów selektywnego zbierania (mini PSZOK-i) odbywać się będzie z częstotliwością niedopuszczającą do przepełnienia pojemników, nie rzadziej niż raz w tygodniu;

  5. punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych mieszczący się w m. Giebnia, gm. Pakość przyjmować będzie odpady w godzinach pracy w dniach od poniedziałku do soboty.
§ 7. Odpady komunalne selektywnie zbierane, odbierane bezpośrednio z nieruchomości gromadzone muszą być w workach (właściwych dla rodzaju odpadów) bądź w standardowych pojemnikach (120l, 240l) oddzielnych dla każdej frakcji dot. szkła, papieru i tektury; tworzyw sztucznych, odpadów ulegających biodegradacji oraz popiołu.

§ 8. Sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych mieszczący się w m. Giebnia, gm. Pakość:
  1. wyznacza się Stacjonarny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Giebnia gm. Pakość;
  2. Stacjonarny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w m. Giebnia gm. Pakość czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00 oraz w soboty w godzinach od 9.00 – 13.00;
  3. właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczają do punktu odpady komunalne zebrane w sposób selektywny;
  4. dodatkowo zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie w wyznaczonych miejscach na terenie Gminy, w terminach i godzinach określonych przez odbierającego;
  5. dodatkowo pojemniki na przeterminowane leki i baterie ustawione zostaną w wyznaczonych punkach, których wykaz dostępny będzie na stronie internetowej Gminy Pakość.
§ 9. Określa się tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Pakość przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych:
  1. pisemnie do Urzędu Miejskiego w Pakości, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość,
  2. telefonicznie pod numerem 52 566 60 72.
  3. lub drogą elektroniczną na adres: sekretariat@pakosc.pl
§ 10. Traci moc uchwała Nr XIX/167/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 listopada 2012r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i
zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują
mieszkańcy, na terenie Gminy Pakość (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom., 2012r., poz. 3131).

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak



UZASADNIENIE
do uchwały nr XIV/142/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 czerwca 2016 r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Podstawę prawną podjęcia uchwały stanowi art. 6r ust. 3 - 3d ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250 ), zgodnie z którym Rada gminy określi, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Jednocześnie wskazać należy, że zgodnie z art. 6r ust. 3a ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) dopuszcza się ograniczenie ilości odpadów zielonych, zużytych opon, odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne odbieranych lub przyjmowanych przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za pobraną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Rada Miejska w Pakości postanowiła nie ograniczać ilości odpadów odbieranych lub przyjmowanych przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za pobraną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Ponadto zgodnie z art. 6r ust. 3b ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) dopuszcza się zróżnicowanie częstotliwości odbierania odpadów w szczególności w zależności od ilości wytwarzanych odpadów i ich rodzajów, z tym że w okresie od kwietnia do października częstotliwość odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne nie może być rzadsza niż raz na tydzień z budynków wielolokalowych i nie rzadsza niż raz na dwa tygodnie z zabudowy jednorodzinnej; w przypadku gmin wiejskich oraz części wiejskiej gmin miejsko-wiejskich częstotliwość odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne może być rzadsza. Rada Miejska w Pakości postanowiła nie różnicować częstotliwości odbierania odpadów.
Niniejsza uchwała zgodnie z art. 6r ust. 3d ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i
porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) określa także tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Projekt uchwały zgodnie z art. 6r ust. 3c ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r. poz. 250) przedstawiono Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu w Inowrocławiu do zaopiniowania w zakresie częstotliwości odbierania odpadów komunalnych.
Postanowieniem znak: N.HK-524-08/16 z 16 czerwca 2016r., projekt uchwały został zaopiniowany pozytywnie.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (12 lipca 2016, 07:39:01)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 277