Uchwała nr XXXV/360/2022RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 27 września 2022zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2022 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.1) ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 1634 z późn. zm.2) ) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2022r. poz. 583 z późn. zm.3) )

Uchwała nr XXXV/360/2022
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 września 2022


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2022 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.1) ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 1634 z późn. zm.2) ) oraz art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2022r. poz. 583 z późn. zm.3) )


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXIX/287/2021 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2021r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2022 rok, zmienionej uchwałą Nr XXX/301/2022 z dnia 17 lutego 2022r., uchwałą Nr XXXI/311/2022 z dnia 29 marca 2022r., uchwałą Nr XXXII/325/2022 z dnia 31 maja 2022r. oraz uchwałą Nr XXXIII/335/2022 z dnia 23 czerwca 2022r. oraz uchwałą Nr XXXIV/341/2022 z dnia 12 lipca 2022r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
- zwiększenie subwencji ogólnej w dziale 758 Różne rozliczenia o kwotę 132 430,00 zł,
- zwiększenie dotacji celowej otrzymanej z budżetu państwa w dziale 758 Różne rozliczenia o kwotę 58 366,01 zł,
- zwiększenie środków otrzymanych z Rządowego Funduszu Polski Ład w dziale 758 Różne rozliczenia o kwotę 3 752 500,00 zł,
- zwiększenie środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w dziale 758 Różne rozliczenia o kwotę 3 653 857,31 zł,
- zmniejszenie dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 4 230,68 zł,
- zwiększenie środków otrzymanych od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 14 000,00 zł,
- zwiększenie dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska o kwotę 3 000,00 zł,
- zwiększenie pozostałych dochodów o kwotę 225 244,71 zł,
- przeniesienie na kwotę 1 694 856,33 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez zwiększenie o kwotę 5 528 035,24 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie: „1. Dochody budżetu gminy na 2022 rok w wysokości 54 185 726,75 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 48 041 484,46 zł, w tym:
a) dochody własne 23 941 004,56 zł,
b) subwencje 8 032 666,00 zł,
c) dotacje celowe 16 067 813,90 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 417 696,04 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 6 144 242,29 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 550 000,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 30 000,00 zł,
c) dochody ze sprzedaży składników majątkowych 75,00 zł,
d) dochody z tytułu dotacji celowych na inwestycje 5 564 167,29 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 852 084,59 zł.”

4) § 2 otrzymuje brzmienie: „2. Wydatki budżetu gminy na 2022 rok w wysokości 63 408 570,02 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 49 242 934,44 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 31 680 716,09 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 19 050 137,87 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 12 630 578,22 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 2 308 252,18 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 14 118 549,13 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 426 732,20 zł,
e) obsługa długu 708 684,84 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 14 165 635,58 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 14 078 635,58 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 346 212,78 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 87 000,00 zł."

5) Wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 9 222 843,27 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 2 928 047,07 zł, wolnymi środkami, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy w wysokości 5 747 796,20 zł oraz przychodami z tytuły zaciąganych kredytów w kwocie 547 000,00 zł,

6) załącznik „Przychody i rozchody” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik „Zadania inwestycyjne” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

10) załącznik „Plan finansowy dochodów i wydatków realizowanych w ramach funduszu przeciwdziałania COVID-19” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

11) załącznik „Fundusz sołecki” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,

12) załącznik „Plan finansowy dochodów i wydatków Funduszu Pomocy w celu finansowania lub dofinansowania realizacji zadań na rzecz pomocy obywatelom Ukrainy”, otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszego zarządzenia,

13) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.

14) § 14 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł.
2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 547 000,00 zł.”;

15) § 15 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 15. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań na:
1) pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł.
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 547 000,00 zł.
2. Dokonywania zmian w planie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz w planie wydatków majątkowych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
3. Przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym nie wymienionym w Wieloletniej Prognozie Finansowej do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowymi w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
4. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
5. Dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu Gminy Pakość, w tym dokonywania przeniesień między działami klasyfikacji budżetowej oraz dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych, w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załączniki (5807kB) pdf

Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej
Marek Szymborski

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2022r. poz. 583, 1005 i 1079.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2022r. poz. 1079, 1692, 1725, 1747, 1768 i 1964.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2022r. poz. 584, 830, 930, 1002, 1087, 1161, 1383, 1561, 1692 i 1733.


UZASADNIENIE
1. Przedmiot regulacji:
Uchwalenie zmian w budżecie Gminy Pakość na 2022 rok.
2. Omówienie podstawy prawnej:
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.), zgodnie z którymi do wyłącznej właściwości rady gminy należy: ustalanie wynagrodzenia wójta, stanowienie o kierunkach jego działania oraz przyjmowanie sprawozdań z jego działalności, uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu, podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących: ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez wójta w roku budżetowym, ustalania maksymalnej wysokości pożyczek i poręczeń udzielanych przez wójta w roku budżetowym, określanie wysokości sumy, do której wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 1634 późn. zm.).
Uchwała nie stanowi aktu prawa miejscowego zgodnie z art. 40 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2022r. poz. 559 z późn. zm.), jednakże zgodnie z art. 13 pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jedn. Dz.U. z 2019r. poz. 1461) podlega ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
3. Konsultacje/uzgodnienia wymagane prawem:
Uchwała nie wymaga konsultacji.
4. Uzasadnienie merytoryczne:
Podjęcie niniejszej uchwały uzasadnia konieczność wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo, zwiększenie wpływów z najmu i dzierżawy składników majątkowych o kwotę 111,00 zł,
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie wpływów za korzystanie z przystanków o kwotę 781,00 zł,
- w dziale 710 Działalność usługowa, zwiększenie w związku z uzyskaniem zwrotu poniesionych przez gminę kosztów przy tworzeniu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego o kwotę 1 010,00 zł,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 39 086,00 zł w związku z otrzymaniem odsetek z tytułu zakładanych lokat w banku oraz otrzymywanymi zwrotami za utrzymanie budynku Centrum Informacji Turystycznej zgodnie z podpisaną umową z Ośrodkiem Kultury i Turystyki w Pakości, przeniesienie na kwotę 7 343,33 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, przeniesienie na kwotę 630 072,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem, zwiększenie o kwotę 144 956,71 zł w związku ze zwiększonymi wpływami z podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej, podatku od spadków i darowizn, opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, opłaty od przedsiębiorców mających zezwolenia na hurtowy obrót alkoholem w małych opakowaniach czyli do 300 ml, opłaty eksploatacyjnej,
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie o kwotę 30 585,00 zł części oświatowej subwencji ogólnej, zgodnie z decyzją Ministra Finansów Nr ST3.4750.21.2022.g z dnia 24 sierpnia 2022r., w związku ze zmianami w zakresie średniego wynagrodzenia i zatrudnieniem nauczycieli pedagogów, zwiększenie o kwotę 101 845,00 zł, części oświatowej subwencji ogólnej, zgodnie z decyzją Ministra Finansów Nr ST3.4750.19.2022.g z dnia 11 sierpnia 2022r. w związku z realizacją zadania związanego z zatrudnieniem nauczycieli pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych od 1 września 2022r., zwiększenie o kwotę 58 366,01 zł dotacji celowej, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.3.58.2022 z dnia 24 sierpnia 2022r., z przeznaczeniem na zwrot części wydatków bieżących i inwestycyjnych wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2021r., zwiększenie o kwotę 3 752 500,00 zł środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych z przeznaczeniem na inwestycję pn. „Zagospodarowanie terenu osiedla ul. Działyńskich w Pakości oraz ulic przyległych”, przeniesienie na kwotę 924 000,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej, przeniesienie kwoty 60 957,00 zł z dz. 801 w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, zwiększenie zgodnie z pismem Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.V.1612.252.2022 z dnia 21 września 2022r. o kwotę 3 653 857,31 zł środków z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na wypłatę świadczeń pieniężnych, pomoc przyznana w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatku węglowym - I transza,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie o kwotę 10 000,00 zł w związku z zaplanowanym wzrostem liczby uczniów korzystających z obiadów szkolnych, przeniesienie kwoty 60 957,00 zł do działu 758 w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie o kwotę 27 300,00 zł w związku z większym niż zakładano zwrotem nienależnie pobranych świadczeń do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, opłat za świadczone usługi opiekuńcze oraz opłat wnoszonych przez uczestników Dziennego Domu Senior+, zmniejszenie na kwotę 4 230,68 zł w związku z przeliczeniem wydatków na program Kujawsko-Pomorska Teleopieka realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej, przeniesienie na kwotę 12 182,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, przeniesienie na kwotę 48 960,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie o kwotę 2 000,00 zł, w związku z większym niż zakładano zwrotem nienależnie pobranych świadczeń do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przeniesienie na kwotę 11 342,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 14 000,00 zł w związku z otrzymaniem z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu dotacji na prowadzenie punktu konsultacyjno-informacyjnego w urzędzie w ramach programu „Czyste powietrze”, zwiększenie o kwotę 3 000,00 zł dofinansowania na zadanie pn.: akcja „Sprzątanie Świata” zgodnie z umową Nr 296/2022 z dnia 4 lipca 2022r.,

W planie wydatków budżetowych wprowadzono:
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie wydatków o kwotę 77 300,00 zł z przeznaczeniem na realizację inwestycji pn.: „Zagospodarowanie terenu wokół wspólnot przy ul Fabrycznej”, przeniesienie kwoty 5 000,00 zł z zadania „Budowa parkingów przy ul. Mogileńskiej i ul. Mikołaja” na zadanie „Rozbudowa ul. Fabrycznej w zakresie przebudowy jezdni i budowy chodnika”,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie wydatków o kwotę 44 366,01 zł z przeznaczeniem na konieczne remonty komunalnej substancji mieszkaniowej oraz na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla zadania „Rewitalizacja zdegradowanego obszaru miejscowości Węgierce w Gminie Pakość”, przeniesienie na kwotę 1 632 000,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie na kwotę 35 000,00 zł z przeznaczeniem na wpłaty na PFRON, przeniesienie z rozdz. 90005 kwoty 8 614,08 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej wydatków na realizację programu „Czyste powietrze”, przeniesienie na kwotę 7 343,33 zł w rozdz. 75011 w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, przeniesienie na kwotę 630 072,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, zwiększenie o kwotę 142 430,00 zł w związku z otrzymaną częścią oświatową subwencji ogólnej oraz zwiększeniem planu wydatków na obiady szkolne, przeniesienie na kwotę 60 957,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej oraz na kwotę 700,00 zł z przeznaczeniem na zabezpieczenie środków na opłacenie podręczników i ćwiczeń,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, zwiększenie na kwotę 36 324,71 zł z przeznaczeniem na realizację zadań w ramach Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł z przeznaczeniem na umowę zlecenie,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie wydatków o kwotę 26 900,00 zł z przeznaczeniem na zasiłki okresowe i zwrot nienależnie pobranych świadczeń do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, zmniejszenie o kwotę 11 130,68 zł wydatków na realizację Projektu „Kujawsko-Pomorska Teleopieka” oraz przeniesienie na kwotę 20 301,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej oraz w ramach planu Ośrodka Pomocy Społecznej, z uwagi na remont głównych drzwi wejściowych w budynku Dziennego Domu Senior+, zwiększenie o kwotę 3 653 857,31 zł na wypłatę świadczeń pieniężnych, pomoc przyznana w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2022r. o dodatku węglowym - I transza,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, przeniesienie na kwotę 48 960,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 855 Rodzina, zwiększenie o kwotę 2 000,00 zł z przeznaczeniem na zwrot nienależnie pobranych świadczeń do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przeniesienie kwoty 1 400,00 zł z rozdz. 85228 do rozdz. 85504, przeniesienie na kwotę 11 342,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 1 486 891,85 zł, z przeznaczeniem na inwestycję pn. „Zagospodarowanie terenu osiedla ul. Działyńskich w Pakości oraz ulic przyległych” w związku z dostosowaniem wydatków do harmonogramu prac wykonawcy, wprowadzono finansowanie w wysokości 3 752 500,00 zł z Rządowego Funduszu Polski Ład, które zastąpiło finansowanie wolnymi środkami, przeniesienie na kwotę 3 602 090,95 zł w planie wydatków inwestycyjnych w związku ze zmianą klasyfikacji budżetowej, zwiększenie planu i przeniesienie kwoty 8 614,08 zł do rozdz. 75023 w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej na realizację programu „Czyste powietrze”, przeniesienie w ramach planu funduszu w ramach działu oraz kwoty 3 388,04 zł z działu 921, w planie funduszu sołectwa Kościelec, Rycerzewo i Ludkowo-Mielno-Wojdal przeniesienia następują w ramach tego samego przedsięwzięcia, sołectwa Ludwiniec i Radłowo podjęły stosowne uchwały i złożyły wnioski o zmianę przedsięwzięć,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, zwiększenie na kwotę 19 470,00 zł, z przeznaczeniem na funkcjonowanie świetlic wiejskich oraz parku kulturowego, przeniesienie do działu 900 kwoty 3 388,04 zł w ramach planu funduszu sołeckiego, przeniesienie w ramach planu funduszu sołeckiego Dziarnowo i Rycerzewko następuje w ramach tego samego przedsięwzięcia,
- w dziale 926 Kultura fizyczna, zwiększenie na kwotę 1 000,00 zł z przeznaczeniem na opłacenie składek ZUS od umowy zlecenia, przeniesienie na kwotę 400 000,00 zł w związku ze zmianą klasyfikacji,
- w wyniku zmian planu dochodów i wydatków zmniejszono deficyt budżetu, który po zmianach wynosi 9 222 843,27 zł, natomiast w celu bilansowania budżetu wprowadzono zmiany w przychodach budżetu i zmniejszono je o kwotę 2 307 132,11 zł,
- zmiany klasyfikacji budżetowej dochodów i wydatków dokonano zgodnie z obowiązkiem wynikającym z Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2022r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1571). Jednostki samorządu terytorialnego dostosują uchwały budżetowe na rok 2022 do rozporządzenia w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia rozporządzenia.
5. Ocena skutków regulacji
W wyniku zmiany planu dochodów i wydatków, zmniejszono deficyt budżetu o kwotę 2 307 132,11 zł.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (5 października 2022, 10:08:09)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 46