Uchwała nr XIV/135/2016RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 30 czerwca 2016zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.1))

Uchwała nr XIV/135/2016
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 30 czerwca 2016


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.1))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr X/89/2015 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 23 grudnia 2015r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 r., zmienionej uchwałą Nr XI/105/2016 Rady Miejskiej Pakości z dnia 26 stycznia 2016r., uchwałą Nr XII/116/2016 Rady Miejskiej Pakości z dnia 22 marca 2016r., uchwałą Nr XIII/129/2016 Rady Miejskiej Pakości z dnia 19 maja 2016r.,wprowadza się następujące zmiany:

1) przyjąć dotację celową w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich
w dziale 600 Drogi publiczne gminne, w kwocie 428 667,00 zł,
2) przyjąć dotację celową z samorządu województwa na inwestycję w dziale 600 Drogi publiczne
gminne, w kwocie 105 970,00 zł,
3) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
a) zwiększeń o kwotę 138 609,06 zł,
b) przeniesień na kwotę 43 377,00 zł,
c) zmniejszeń na kwotę 24 950,02 zł,
4) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
a) zwiększeń o kwotę 648 296,04 zł,
b) przeniesień na kwotę 205 994,00 zł,
c) zmniejszeń na kwotę 4 133 467,00 zł,
oraz:
5) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2016 rok w wysokości 32 420 873,61 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 31 157 036,61 zł:
a) dochody własne 17 752 094,04 zł,
b) subwencje 6 287 294,00 zł,
c) dotacje celowe 7 117 648,57 zł,
2) dochody majątkowe w kwocie 1 263 837,00 zł:
a) dochody ze sprzedaży majątku 679 200,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 50 000,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 534 637,00 zł, w tym: z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 428 667,00 zł”;

zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
6) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2016 rok w wysokości 33 489 443,61 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 29 954 794,57 zł,
a) wydatki jednostek budżetowych 20 981 939,85 zł, w tym:
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 893 408,48 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 8 088 531,37 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 479 560,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 7 049 513,72 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 41 681,00 zł,
e) obsługa długu 402 100,00 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 3 534 649,04 zł,
a) inwestycje i zakupy inwestycyjne 3 504 649,04 zł, w tym: na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 kwota 674 421,00 zł,
b) dotacje celowe na inwestycje 30 000,00 zł.”;

zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
7) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 1 068 570,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu wolnych środków,

8) załącznik „Przychody i rozchody budżetu” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

9) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2016r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4
do niniejszej uchwały,

10) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

11) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie
ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

12) załącznik „Zestawienie wydatków fundusz sołeckiego” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

13) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,

14) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na pokrycie przejściowego deficytu budżetu wynoszą 1 000 000,00 zł,”;

15) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie przejściowego deficytu budżetu do kwoty 1 000 000,00 zł”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak


Załączniki (341kB) pdf

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877, z 2015r. poz. 238, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1854, 1890 oraz z 2016r. poz.195.




Uzasadnienie

do uchwały XIV/135/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 30 czerwca 2016r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2016 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie o 534 637,00 zł, w związku z podpisaniem umowy z Województwem Kujawsko-pomorskim, na dofinansowanie w ramach programów finansowanych z udziałem środków EFRROW zadania pn.”Przebudowa drogi gminnej Nr 150449C relacji Sójkowo-Figura w m.Rycerzewko gmina Pakość oraz podpisania umowy z Województwem Kujawsko-Pomorskim dofinansowanie ze środków pochodzących z tyt.wyłączeń gruntów z produkcji rolnej, zadania pn.”Przebudowa drogi gminnej nr 150435 Łącko-Wielowieś oraz nr 150436C relacji Rybitwy-Tuczno w ramach którego planuje się wykonać modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej realizowanej dwuwarstwowo o min.łącznej grubości warstw 6 cm, na istniejącej podbudowie gruntowej do długości 0,434 km oraz długości 0,316 km,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zwiększenie o kwotę 255,00 zł, wykonano plan dochodów z tyt. zwrotu za czynności egzekucyjne,
  • w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie o kwotę 12 271,00 zł, wpływy z tyt. należnych gminie 5 % od opłaty za udostępnienie danych osobowych,
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fiz. i od innych jedn. nieposiadających os.pr. oraz wydatki związane z ich poborem, zmniejszenie o kwotę 24 931,02 zł, zmniejszenia wpłat z z tyt.opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, cześć ta została wpłacona w 2015r.,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie, wprowadzono właściwy paragraf dla otrzymanej przez ZPO w Kościelcu darowizny,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna zwiększenie o kwot ę 126 050,06 zł, dochody z tytułu rozliczenia podatku od towarów i usług za I kwartał 2016r. oraz wpływ środków z ochrony środowiska,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie o 14,00 zł, wpływ z tytułu zwrotu niewykorzystanej w 2015r. dotacji przez Bibliotekę w Pakości,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 406 723,00 zł, wprowadzono dotację dla Powiatu Inowrocławskiego na wykonanie remontu chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 2546C relacji Radłowo-Ludwiniec, zwiększono plan dla zadania pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 150449C Sójkowo figura w m.Rycerzewko gmina Pakość” w związku z otrzymanym dofinansowaniem, skorygowano również plan dla zadania pn.: „Przebudowa drogi gminnej nr 150435C Łącko-Wielowieś oraz nr 150436C relacji Rybitwy-Tuczno” w związku z otrzymanym dofinansowaniem, ponadto wprowadzono plan na opracowanie dokumentacji dla nowych zadań, tj. „Przebudowy drogi gminnej relacji Jankowo Centrum” oraz „Wymiany nawierzchni chodnika w ciągu ulicy Mieleńskiej”,
  • w dziale 630 Turystyka, wprowadzono właściwy paragraf dla opłaty za gospodarowanie odpadami,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o 50 000,00 zł, przeniesiono środki z dz. 900 i wprowadzono plan dla zadania pn. „Wymiana pokrycia dachowego budynku wielorodzinnego, położonego przy ul. Lipowej 14 w Pakości”,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o 49 620,00 zł, skorygowano źródło finansowania wynagrodzeń ze zleconych na własne, zabezpieczono plan na podatek od nieruchomości, który uiszcza gmina, ponadto przeniesiono środki między paragrafami na kwotę 13 000,00 zł i wprowadzono właściwy paragraf dla zakupu środków żywnościowych, zakupu książek dla pracowników, opłaty dla ZAIKS oraz opłaty za gospodarowanie odpadami,
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie o 528,00 zł wprowadzono plan dla opłaty za gospodarowanie odpadami oraz właściwy paragraf dla zakupu środków żywności,
  • w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie o 18 853,00 zł w związku z otrzymaną decyzją Ministra Finansów Nr ST5.4750.151.b.2016/IWA dotyczącą zwrotu nienależnie uzyskanej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej za 2012r.
  • w dziale 801 Oświata i wychowani przeniesiono plan na zakupu środków żywnościowych oraz opłatę za gospodarowanie odpadami,
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie o kwotę 7 500,00 zł, zabezpieczono środki na wspólną realizację z Województwem Kujawsko-Pomorskim „Programu profilaktyki zakażeń pneumokokowych wśród dzieci w oparciu o szczepienie przeciwko pneumokokom w województwie kujawsko-pomorskim”, a także przeniesiono plan na zakup środków żywności oraz koszty postępowania sądowego,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna, dokonano korekty poprzez przeniesienie między paragrafami w ramach planu Ośrodka Pomocy Społecznej, zakupu środków żywnościowych oraz opłaty za gospodarowanie odpadami,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zmniejszenie o 4 021 894,96 zł planu na zadanie pn. „Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciąg DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej w ul.Różanej w Pakości” wyłączono z projektu przebudowę i remont sieci wodociągowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 255 oraz w ul.Różanej i wprowadzono do budżetu jako odrębne zadania inwestycyjne, ponadto wprowadzono zadanie pn. „Zagospodarowanie terenów wokół punktów selektywnej zbiórki odpadów na terenie miasta i gminy Pakość” w ramach planu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz zabezpieczono środki z tyt.opłat i kar za korzystanie ze środowiska na opracowanie planu gospodarki niskoemisyjnej dla miasta i gminy Pakość, dokument ten jest niezbędny w przypadku ubiegania się o dofinansowanie inwestycji poprawiających efektywność energetyczną, ponadto dokonano przeniesień w planie wydatków realizowanych w ramach funduszu sołeckiego,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie o 3 500,00 zł, w celu zabezpieczenia kosztów zużycia energii w świetlicach oraz koszt utrzymania CKS w Kościelcu oraz dokonano przeniesienia planów między paragrafami w celu zakupu środków żywności i opłaty za gospodarowanie odpadami,
  • w dziale 926 Kultura fizyczna, przeniesienie planu na opłatę za gospodarowanie odpadami,
Wprowadzone zmiany powodują zmianę planowanych wydatków majątkowych o kwotę 3 517 971,96 zł, tj. zwiększenie o 615 495,04 zł oraz zmniejszenie o 4 133 467,00 zł, co w konsekwencji powoduje zmniejszenie deficytu o kwotę 4 133 467,00 zł, który wynosić będzie 1 068 570,00 zł. Deficyt planuje się sfinansować przychodami z wolnych środków. Powyższe zostało odpowiednio zapisane w limitach i upoważnieniach dla Burmistrza Pakości.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (12 lipca 2016, 07:23:29)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 250