Uchwała nr V/32/2011 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 marca 2011w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2012 r. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2009r. Nr 52, poz. 420 z późn. zm.[2])

Uchwała nr V/32/2011
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 marca 2011


w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2012 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2009r. Nr 52, poz. 420 z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:
           
§ 1. Wyraża się zgodę na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2012 rok.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej
 
Tadeusz Grupa 
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1241.  


 
 
UZASADNIENIE
do uchwały nr V/32/2011
Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 marca 2011r.
 
w sprawie wyodrębnienia funduszu sołeckiego w budżecie Gminy Pakość na 2012r.  
 
Dnia 1 kwietnia 2009r. weszła w życie ustawa o funduszu sołeckim, która zobowiązuje radę gminy do podjęcia uchwały, w której wyraża zgodę, albo nie wyraża zgody na wyodrębnienie w/w funduszu w danym roku budżetowym.

Fundusz sołecki jest funduszem, przeznaczonym na realizację przedsięwzięć, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. Środki funduszu mogą być przeznaczone także na pokrycie wydatków zmierzających do usunięcia skutków klęski żywiołowej. Warunkiem przyznania w danym roku budżetowym środków funduszu jest złożenie do dnia 30 września poprzedzającego rok budżetowy do wójta (burmistrza) wniosku uchwalonego przez zabranie wiejskie danego sołectwa. Wniosek powinien zawierać wskazanie przedsięwzięć przewidzianych do realizacji na obszarze sołectwa w ramach określonych środków wraz z oszacowanie ich kosztów i uzasadnieniem. Uchwalając budżet rada gminy może odrzucić wniosek sołectwa, w przypadku gdy zamierzone zadania nie spełniają określonych w ustawie wymogów. Środki funduszu nie wykorzystane w roku budżetowym wygasają z upływem roku. Wydatki wykonane w ramach funduszu podlegają zwrotowi z budżetu państwa.

Kierując się zasadą wspierania i upowszechniania idei samorządowej wśród mieszkańców gminy oraz tworzenia warunku do działania i rozwoju jednostek pomocniczych, jakimi są sołectwa, podjęcie przedmiotowej uchwały jest w pełni zasadne.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2009r. Nr 52, poz. 420), zgodnie z którym rada gminy rozstrzyga o wyodrębnieniu w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki, do dnia 31 marca roku poprzedzającego rok budżetowy, podejmując uchwałę, w której wyraża zgodę albo nie wyraża zgody na wyodrębnienie funduszu w roku budżetowym.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (22 kwietnia 2011, 09:19:00)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1333