Uchwała nr VI/55/2019RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 25 kwietnia 2019w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkasoNa podstawie art.18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019r., poz. 506) oraz art. 6l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r., poz.1454 z późn. zm.1))

Uchwała nr VI/55/2019
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 25 kwietnia 2019


w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019r., poz. 506) oraz art. 6l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018r., poz.1454 z późn. zm.1))


uchwala się, co następuje:

§ 1. Zarządza się pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa.

§ 2. 1. Na inkasentów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyznacza się sołtysów:
1) p. Ireneusza Bykowskiego, na terenie sołectwa Dziarnowo,
2) p. Mariusza Oźminkowskiego, na terenie sołectwa Gorzany - Giebnia -Węgierce,
3) p. Annę Trześniewską, na terenie sołectwa Jankowo,
4) p. Piotra Małetkę, na terenie sołectwa Kościelec,
5) p. Lidię Cecelon, na terenie sołectwa Ludkowo - Mielno -Wojdal,
6) p. Beatę Szulc, na terenie sołectwa Ludwiniec,
7) p. Tomasza Oset, na terenie sołectwa Łącko,
8) p. Ryszarda Zadoreckiego, na terenie sołectwa Radłowo,
9) p. Ireneusza Mroza, na terenie sołectwa Rybitwy,
10) p. Romana Kacprzaka, na terenie sołectwa Rycerzewko,
11) p. Elżbietę Woźniak, na terenie sołectwa Rycerzewo,
12) p. Marcina Nieznalskiego, na terenie sołectwa Wielowieś.
2. Umocowanie do poboru opłaty, o którym mowa w ust.1, wygasa z chwilą zakończenia pełnienia funkcji sołtysa.

§ 3. Określa się wynagrodzenie za inkaso w wysokości 5% od każdej zainkasowanej i wpłaconej należności, o której mowa w § 1.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Siembab

1) Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz. U. z 2018 r., poz. 1629.


UZASADNIENIE
do uchwały Nr VI/55/2019
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 25 kwietnia 2019r.

w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso

Korzystając z uprawnień wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rada Miejska w Pakości zarządza pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, co umożliwi dokonywanie wpłat u wskazanych w niniejszej uchwale inkasentów.
Dowodem uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest wydane przez inkasenta pokwitowanie z kwitariusza przychodowego stanowiącego druk ścisłego zarachowania. Terminy uiszczania opłaty zostały określone w odrębnej uchwale Nr XIV/144/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 czerwca 2016r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zarządzenie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa nie wyklucza uiszczenia należności przez zobowiązanych, na właściwy rachunek bankowy gminy lub w kasie Urzędu Miejskiego w Pakości.
Podstawę prawną podjęcia uchwały stanowi art. 6l ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2018 r., poz.1454 z późn. zm.), zgodnie z którym rada gminy, w drodze uchwały, może zarządzić pobór opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa oraz wyznaczyć inkasentów i określić wysokość wynagrodzenia za inkaso.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (30 kwietnia 2019, 10:00:10)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 245