Uchwała nr XXV/264/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 października 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.1))

Uchwała nr XXV/264/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 października 2017


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017r. poz. 1875) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.1))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r., zmienionej uchwałą Nr XIX/214/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017r., uchwałą Nr XX/227/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017r., uchwałą Nr XXII/232/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 maja 2017r., uchwałą XXIII/239/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 czerwca 2017r. i uchwałą Nr XXIV/248/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 21 września 2017r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez zwiększenie o kwotę 13 645,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 13 645,00 zł,
b) przeniesienie na kwotę 402 310,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,

3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 38 481 732,82 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 35 450 798,86 zł, w tym:
a) dochody własne 17 822 026,17 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 11 584 682,69 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 81 210,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 030 933,96 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 8 826,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 2 385 972,96 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."

4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 41 253 546,69 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 34 177 275,18 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 21 294 237,37 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 334 559,01 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 959 678,36 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 517 513,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 11 051 485,81 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 64 039,00 zł,
e) obsługa długu 250 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 076 271,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 050 576,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.

5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 2 771 813,87 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 836 933,00 zł, pożyczek w wysokości 660 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 274 880,87 zł,

6) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

7) załącznik "Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

8) załącznik "Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

9) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;

10) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017r. 60, 191, 659, 933, 935, 1089, 1537, 1475, 1529 i 1537.

Załączniki (864kB) pdf



UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXV/264/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 października 2017r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 13 645,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodu z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie w ramach działu kwoty 25 000,00 zł oraz do innych działów kwoty 275 000,00 zł, zmniejszono wartość zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum-Karolewo" w związku z uzyskanymi oszczędnościami w procedurze przetargowej oraz zabezpieczono środki na usługi transportowe,
- w dziale 630 Turystyka przeniesiono w celu racjonalszego wykorzystania środków do innych działów kwotę 15 000,00 zł,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie na kwotę 16 000,00 zł w celu zabezpieczenia środków na opłaty za eksploatację i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym,
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 246 000,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 61 910,00 zł w celu zabezpieczenia środków na wynagrodzenie dla pracowników robot publicznych oraz w celu zabezpieczenia planu dla nowo utworzonej jednostki budżetowej Centrum Usług Wspólnych,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie w ramach działu na kwotę 7 500,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na bieżące potrzeby związane z ochroną przeciwpożarową,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 5 398,85 zł oraz w ramach działu na kwotę 9 400,00 zł w celu zabezpieczenia środków na wynagrodzenie w związku z postępowaniem o awans zawodowy na nauczyciela mianowanego, rozliczeniem końcowym programu ERASMUS+, zakupu tablicy interaktywnej z laptopem na potrzeby uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności w Zespole Placówek Oświatowych w Kościelcu,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 13 645,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczono środki na realizację Programu przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii,
- w dziale 900 przeniesienie na kwotę 20 601,15 zł w ramach funduszu sołeckiego w związku z koniecznością naprawy zniszczonych urządzeń zabawowych na placu zabaw w Kościelcu, wyposażenia świetlicy wiejskiej w Ludwińcu oraz zakupem kostki betonowej w sołectwie Łącko, zabezpieczenia wkładu własnego na wydatki poza projektowe dotyczące opłat za zajęcie pasa drogowego w związku z realizacją zadania „Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciągu DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Różanej w Pakości”,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 2 000,00 zł oraz w ramach działu na kwotę 8 500,00 zł w ramach funduszu sołeckiego Wprowadzenie powyższych zmian w planie dochodów i wydatków nie ma wpływu na wynik budżetu.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (7 listopada 2017, 07:28:30)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 308