Strona główna > Uchwały > 2017 |
Uchwała nr XXIV/248/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 21 września 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))
Uchwała nr XXIV/248/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 21 września 2017
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r., zmienionej uchwałą Nr XIX/214/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017r., uchwałą Nr XX/227/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017r., uchwałą Nr XXII/232/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 maja 2017r. i uchwałą XXIII/239/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 czerwca 2017r., wprowadza się następujące zmiany:
1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
a) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 600 Transport i łączność na kwotę 48 500,00 zł,
b) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 758 Różne rozliczenia na kwotę 65 000,86 zł,
c) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 3 000,00 zł,
d) zwiększenie o kwotę 15 869,14 zł,
e) dokonanie przeniesienia na kwotę 627,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
a) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 600 Transport i łączność na kwotę 48 500,00 zł,
b) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 758 Różne rozliczenia na kwotę 65 000,86 zł,
c) przyjęcie środków dotacji celowej w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 3 000,00 zł,
d) zwiększenie o kwotę 15 869,14 zł,
e) dokonanie przeniesienia na kwotę 627,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 132 370,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 307 000,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 224 687,97 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
a) zwiększenie o kwotę 132 370,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 307 000,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 224 687,97 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 37 942 612,94 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 34 911 678,98 zł, w tym:
a) dochody własne 17 808 381,17 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 11 059 207,81 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 81 210,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 030 933,96 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 8 826,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 2 385 972,96 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 37 942 612,94 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 34 911 678,98 zł, w tym:
a) dochody własne 17 808 381,17 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 11 059 207,81 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 81 210,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 3 030 933,96 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności 8 826,00 zł,
c) dotacje celowe na inwestycje 2 385 972,96 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."
4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 40 714 426,81 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 33 363 495,30 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 20 966 331,22 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 079 920,01 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 886 411,21 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 517 513,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 565 612,08 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 64 039,00 zł,
e) obsługa długu 250 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 350 931,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 325 236,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 40 714 426,81 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 33 363 495,30 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 20 966 331,22 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 079 920,01 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 886 411,21 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 517 513,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 565 612,08 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 64 039,00 zł,
e) obsługa długu 250 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 350 931,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 325 236,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.
5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 2 771 813,87 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 836 933,00 zł, pożyczek w wysokości 660 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 274 880,87 zł,
6) załącznik "Przychody i rozchody" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
7) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
8) załącznik "Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
9) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
10) załącznik "Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
11) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
12) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;
13) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 496 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Przewodniczący Rady
Miejskiej
Jerzy Joachimiak
Miejskiej
Jerzy Joachimiak
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1579 i 1948 oraz z 2017r. poz. 730 i 935.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017r. 60, 191, 659, 933, 935, 1089, 1537, 1475, 1529 i 1537
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017r. 60, 191, 659, 933, 935, 1089, 1537, 1475, 1529 i 1537
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXIV/248/2017
do uchwały Nr XXIV/248/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 21 września 2017r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 875,14 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 48 500,00 zł, w związku z podpisaniem umowy UM_RW.7152.1.089.2017 z Województwem Kujawsko-Pomorskim na dofinansowanie realizacji zadania "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum - Karolewo",
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 8 826,00 zł, w związku z przekształceniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 4 168,00 zł, w związku z otrzymaniem zwrotu podatku VAT,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 65 000,86 zł decyzją Nr WFB.I.3120.3.49.2017 z dnia 28 sierpnia 2017r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, z przeznaczeniem na zwrot gminom z województwa kujawsko-pomorskiego części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2016r.,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 627,00 zł, w związku z ustaleniem planu finansowego dla nowej jednostki budżetowej Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 2 000,00 zł, związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu zwrotów nienależnie pobranych świadczeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł, w związku z podpisaniem umowy Nr 114/2017 z Powiatem Inowrocławskim na dofinansowanie akcji "Sprzątanie Świata",
wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 875,14 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich,
- w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 48 500,00 zł, w związku z podpisaniem umowy UM_RW.7152.1.089.2017 z Województwem Kujawsko-Pomorskim na dofinansowanie realizacji zadania "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum - Karolewo",
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 8 826,00 zł, w związku z przekształceniem prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 4 168,00 zł, w związku z otrzymaniem zwrotu podatku VAT,
- w dziale 758 Różne rozliczenia zwiększenie na kwotę 65 000,86 zł decyzją Nr WFB.I.3120.3.49.2017 z dnia 28 sierpnia 2017r. Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, z przeznaczeniem na zwrot gminom z województwa kujawsko-pomorskiego części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2016r.,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 627,00 zł, w związku z ustaleniem planu finansowego dla nowej jednostki budżetowej Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 2 000,00 zł, związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu zwrotów nienależnie pobranych świadczeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł, w związku z podpisaniem umowy Nr 114/2017 z Powiatem Inowrocławskim na dofinansowanie akcji "Sprzątanie Świata",
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie w ramach działu kwoty 7 000,00 zł oraz do innych działów kwoty 16 500,00 zł, zwiększono wartość zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum-Karolewo" w związku z otrzymanym dofinansowaniem oraz zmniejszono wartość zadania pn.: "Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150418C Jankowo Centrum" w związku z oszczędnościami uzyskanymi w przetargu, zmniejszono wartość zadania "Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo-rowerowej Rybitwy-Wielowieś", którego realizacja nastąpi w 2018 roku,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł z uwagi na konieczność uiszczenia przez Gminę kosztów podstępowania sądowego i prokuratorskiego,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie do innych działów kwoty 5 000,00 zł,
- w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie w ramach działu kwoty 7 000,00 zł oraz do innych działów kwoty 16 500,00 zł, zwiększono wartość zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum-Karolewo" w związku z otrzymanym dofinansowaniem oraz zmniejszono wartość zadania pn.: "Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150418C Jankowo Centrum" w związku z oszczędnościami uzyskanymi w przetargu, zmniejszono wartość zadania "Budowa rekreacyjnej ścieżki pieszo-rowerowej Rybitwy-Wielowieś", którego realizacja nastąpi w 2018 roku,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł z uwagi na konieczność uiszczenia przez Gminę kosztów podstępowania sądowego i prokuratorskiego,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie do innych działów kwoty 5 000,00 zł,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 110 370,00 zł, przeniesienie w ramach działu na kwotę 20 600,00 zł oraz z innych działów kwoty 5 810,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na funkcjonowanie Urzędu Miejskiego oraz wydrukiem materiałów promocyjnych,
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 9 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na realizację zadania "Rozbudowa i modernizacja systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania ludności cywilnej",
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie do innych działów kwoty 3 000,00 zł w związku z tym, że gmina nie zapłaci prowizji od kredytów,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 151 093,97 zł oraz z innych działów kwoty 5 000,00 zł w związku z ustaleniem planu finansowego dla nowej jednostki budżetowej Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego, zgodnie z pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości i Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich, koniecznością zakupu sprzętu interaktywnego dla uczniów szkół podstawowych w Pakości oraz w związku z wykonaniem projektu zamiennego dla zadania "Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości",
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł, w związku z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Pakość w 2017r.,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 401,00 zł w związku z ustaleniem planu dla Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 2 000,00 zł w związku z koniecznością przekazania do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zwrotów nienależnie pobranych świadczeń, w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem na akcję "Sprzątanie Świata", zmniejszenie na kwotę 307 000,00 zł w związku z niższą kwotą realizacji zadania "Wymiana sieci wodociągowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 255 relacji Pakość-Strzelno" niż zakładano, przeniesienie do działu kwoty 3 690,00 zł i w ramach działu na kwotę 8 030,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na konsultacje i doradztwo w zakresie opracowania treści SIWZ i ogłoszenia o zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, na zakup karmy dla kotów wolnożyjących oraz przeniesienia z przeznaczeniem na zakup nagród konkursowych w planowanym festynie ekologicznym "Nie ma śmieci, są surowce" oraz w ramach zadań realizowanych ze środków funduszu sołeckiego, przeniesiono również środki w ramach działu w wysokości 11 000,00 zł z zadania "Budowa rozdzielczej sieci wodociągowej na terenie działek nr 9, 284/7 oraz części działek 1/22, 23, 111 obręb Łącko, gm. Pakość" na zabezpieczenie wydatków poza projektem dla zadania "Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciągu DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej" dofinansowanego z funduszu spójności,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska przeniesienie w ramach działu na kwotę 3 063,00 zł w ramach zadań realizowanych ze środków funduszu sołeckiego oraz z innych działów kwoty 10 000,00 zł w związku z remontem pomnika Powstańców Wielkopolskich na ul. Inowrocławskiej 3, współfinansowanego ze środków Instytutu Pamięci Narodowej,
- w dziale 926 Kultura fizyczna zwiększenie na kwotę 4 000,00 zł w związku z zabezpieczeniem
środków na pracę animatora na Orliku,
- w związku ze zmniejszeniem planu wydatków majątkowych o kwotę 307 000,00 zł, zmianie uległ również planowany deficyt. Nie ma potrzeby zaciągania planowanej pożyczki na jego pokrycie, dlatego też wprowadzono zmiany w załączniku przychody-rozchody poprzez zmniejszenie przychodów z tytułu pożyczek o kwotę 307 000,00 zł.
- w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększenie na kwotę 10 000,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 9 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na realizację zadania "Rozbudowa i modernizacja systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania ludności cywilnej",
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie do innych działów kwoty 3 000,00 zł w związku z tym, że gmina nie zapłaci prowizji od kredytów,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 151 093,97 zł oraz z innych działów kwoty 5 000,00 zł w związku z ustaleniem planu finansowego dla nowej jednostki budżetowej Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego, zgodnie z pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości i Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich, koniecznością zakupu sprzętu interaktywnego dla uczniów szkół podstawowych w Pakości oraz w związku z wykonaniem projektu zamiennego dla zadania "Tworzenie nowych miejsc przedszkolnych poprzez budowę Przedszkola Miejskiego w Pakości",
- w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł, w związku z realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Pakość w 2017r.,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 401,00 zł w związku z ustaleniem planu dla Szkoły Podstawowej im. Ewarysta Estkowskiego,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 2 000,00 zł w związku z koniecznością przekazania do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zwrotów nienależnie pobranych świadczeń, w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem na akcję "Sprzątanie Świata", zmniejszenie na kwotę 307 000,00 zł w związku z niższą kwotą realizacji zadania "Wymiana sieci wodociągowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 255 relacji Pakość-Strzelno" niż zakładano, przeniesienie do działu kwoty 3 690,00 zł i w ramach działu na kwotę 8 030,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na konsultacje i doradztwo w zakresie opracowania treści SIWZ i ogłoszenia o zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego, na zakup karmy dla kotów wolnożyjących oraz przeniesienia z przeznaczeniem na zakup nagród konkursowych w planowanym festynie ekologicznym "Nie ma śmieci, są surowce" oraz w ramach zadań realizowanych ze środków funduszu sołeckiego, przeniesiono również środki w ramach działu w wysokości 11 000,00 zł z zadania "Budowa rozdzielczej sieci wodociągowej na terenie działek nr 9, 284/7 oraz części działek 1/22, 23, 111 obręb Łącko, gm. Pakość" na zabezpieczenie wydatków poza projektem dla zadania "Budowa, przebudowa, remont sieci kanalizacji sanitarnej w ciągu DW 255 Pakość-Strzelno oraz budowa sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z przebudową sieci kanalizacji sanitarnej" dofinansowanego z funduszu spójności,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska przeniesienie w ramach działu na kwotę 3 063,00 zł w ramach zadań realizowanych ze środków funduszu sołeckiego oraz z innych działów kwoty 10 000,00 zł w związku z remontem pomnika Powstańców Wielkopolskich na ul. Inowrocławskiej 3, współfinansowanego ze środków Instytutu Pamięci Narodowej,
- w dziale 926 Kultura fizyczna zwiększenie na kwotę 4 000,00 zł w związku z zabezpieczeniem
środków na pracę animatora na Orliku,
- w związku ze zmniejszeniem planu wydatków majątkowych o kwotę 307 000,00 zł, zmianie uległ również planowany deficyt. Nie ma potrzeby zaciągania planowanej pożyczki na jego pokrycie, dlatego też wprowadzono zmiany w załączniku przychody-rozchody poprzez zmniejszenie przychodów z tytułu pożyczek o kwotę 307 000,00 zł.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.).
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (25 września 2017, 13:53:21)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 238