Uchwała nr X/64/2011Rady Miejskiej w Pakościz dnia 27 października 2011zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr X/64/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 października 2011


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr III/11/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2011 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej otrzymanej z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jst w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na kwotę 2 997,00 zł 
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 2 122,00 zł 
  • dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 41 127,00 zł 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 44 124,00 zł 
    • zmniejszeń na kwotę 2 122,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 33 490,00 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 31 812 118,72 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 24 267 460,72 zł
    a) dochody własne 14 762 811,00 zł
    b) subwencje 5 350 970,00 zł 
    c) dotacje celowe 4 153 679,72 zł    
    w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 624 017,72 zł
  2. dochody majątkowe w kwocie 7 544 658,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, w tym: 6 907 739,00 zł   
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 6 672 604,00 zł         
    b) dochody ze sprzedaży majątku 632 834,00 zł      
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 4 085,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2011 rok w wysokości 35 956 326,72 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 23 518 875,72 zł
    a) wydatki jednostek budżetowych 17 547 881,00 zł                      
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 11 135 979,40 zł
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 411 901,60 zł                         
    b) dotacje na zadania bieżące 933 505,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych  4 417 293,72 zł 
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 171 536,00 zł        
    e) obsługa długu  448 660,00 zł 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 12 437 451,00 zł
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 12 437 451,00 zł
    w tym: programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3”  9 244 900,00 zł
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
c) Deficyt budżetu w kwocie 4 144 208,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • kredytów w kwocie 2 376 295,00 zł   
  • wolnych środków w kwocie 1 767 913,00 zł   
d) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 12 437 451,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 12 437 451,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
   
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa

[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 149, poz. 887.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183.




UZASADNIENIE
do uchwały X/64/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27 października 2011r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok  
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 794,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem wpływów z różnych dochodów oraz odsetek, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 36 841,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych, podatku od środków transportowych, opłaty skarbowej oraz odsetek, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 3 429,00 zł, w związku z rozliczeniem wkładu własnego wniesionego na realizację w latach 2009-2011 projektu partnerskiego pn. „Program szczepień 12-latek z terenu powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego”, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 63,00 zł, w związku z wykonaniem wpływów z różnych dochodów, zmniejszenie o kwotę 2 122,00 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.62. 2011/19 z dnia 17 października 2011r. w oparciu o analizę wykonania wydatków w bieżącym roku, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 2 997,00 zł, w związku z dofinansowaniem przez Powiat Inowrocławski zadania pn. akcja „Sprzątania Świata” zgodnie z umową nr 138/2011 z dnia 16 sierpnia 2011r., 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
 
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie na kwotę 8 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków w budżecie Gminy Pakość na 2011r.  na „Akcję Zima 2011/2012, zmiana nazwy zadania „Modernizacja drogi gminnej nr 150514C o długości  817 mb położonej na działce  nr 4/74, 4/78, 4/80, 4/77 w miejscowości Giebnia gm. Pakość”, 
  • w dziale 700 Gospodarka komunalna przeniesienie do działu 710 kwoty 4 000,00 zł,
  • w dziale 710 Działalność usługowa zwiększenie na 10 000,00 zł oraz przeniesienie z działu 700 kwoty 4 000,00 zł, z przeznaczeniem na podziały nieruchomości, sporządzenie map do celów projektowych oraz na usługi urbanistyczne, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 2 500,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 1 800,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wykonanie kalendarzy ściennych oraz książkowych na rok 2012, 
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesie na kwotę 13 900,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na niezbędne zakupy (obuwie ochronne, ubrania, środki zabezpieczenia ppoż), które są konieczne do przeprowadzania akcji ratowniczych, przesunięcie środków w kwocie 3 564,00 zł z zakupu zestawów komputerowych na nowe zadanie „Zakup przyczepy podłodziowej na potrzeby Ochotniczej Straży Pożarnej w Pakości”, 
  • w  dziale 851 Ochronna zdrowia przeniesienie na kwotę 4 500,00 zł, w związku z koniecznością przeprowadzenia remontu schodów do świetlicy socjoterapeutycznej w Pakości, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 6 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia finansowania zadania przez gminę w wysokości 20% poniesionych kosztów wypłaty zasiłków celowych dla rolników poszkodowanych w wyniku podtopień, w związku z otrzymaniem dotacji celowej na to zadanie z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego; zmniejszenie o kwotę 2 122,00 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego, przeniesienie na kwotę 9 290,00 zł w związku z koniecznością pokrycia kosztów prenumeraty czasopism i poradników, abonamentu telefonicznego, zabezpieczenie środków na wypłaty ekwiwalentów opiekunkom zatrudnionym w Ośrodku Pomocy Społecznej oraz wypłat wynagrodzeń pracowników zajmujących się obsługą świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
  •  w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 7 347,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia finansowania zadania przez gminę w wysokości 20% poniesionych kosztów dofinansowania świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, w związku z otrzymaniem dotacji celowej na to zadanie z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 2 997,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem na zadanie pn. akcja „Sprzątania Świata”, zmiana nazwy zadania „Przebudowa targowiska miejskiego w Pakości”, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 7 280,00 zł, z przeznaczeniem na obsługę kotłowni w świetlicy wiejskiej w Radłowie. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 listopada 2011, 14:20:19)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1003