Uchwała nr VIII/65/2019RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 27 czerwca 2019w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pakości z tytułu wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506) oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869), po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i zapoznaniu się z treścią uchwały Nr 7/S/2019 Składu Orzekającego Nr 6 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 28 marca 2019 r. oraz opinią Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pakości do wykonania budżetu Gminy Pakość za rok 2018, na wniosek tej Komisji, uchwala się, co następuje:

Uchwała nr VIII/65/2019
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 27 czerwca 2019


w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pakości z tytułu wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506) oraz art. 271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869), po rozpatrzeniu sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i zapoznaniu się z treścią uchwały Nr 7/S/2019 Składu Orzekającego Nr 6 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 28 marca 2019 r. oraz opinią Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Pakości do wykonania budżetu Gminy Pakość za rok 2018, na wniosek tej Komisji, uchwala się, co następuje:


uchwala się, co następuje:

§ 1. Udziela się Burmistrzowi Pakości absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Pakość za2018 rok.

§ 2. Wykonanie uchwały powierzyć Przewodniczącemu Rady Miejskiej w Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Michał Siembab



UZASADNIENIE
do uchwały nr VIII/65/2019
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 27czerwca 2019r.

w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pakości z tytułu wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rok

Rada Miejska w Pakości rozpatrzyła sprawozdanie finansowe i sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018r. wraz z informacją o stanie mienia komunalnego. Po dokonanych zmianach budżet gminy na dzień 31 grudnia 2018 roku wynosił:
planowane dochody 42 308 721,49 zł,
planowane wydatki 47 050 227,66 zł,
deficyt 4 741 506,17 zł,

wykonane dochody 39 242 308,64 zł,
wykonane wydatki 43 100 544,25 zł,
deficyt 3 858 235,61 zł.
Komisja Rewizyjna przedstawiła Radzie Miejskiej wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Pakości.      
Rada Miejska zapoznała się z uchwałą Nr 7/S/2019 Składu Orzekającego Nr 6 Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Burmistrza Pakości sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Pakość za 2018 rok wraz z informacją ostanie mienia oraz uchwałą dotyczącą zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Pakości za 2018r.
Podjęcie uchwały odbyło się poprzez głosowanie jawne.Ustawowy skład rady wynosi 15 radnych. Udział w sesji Rady Miejskiej w Pakości wzięło 15 radnych, co stanowi 100% składu. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, wstrzymało się od głosu 0 radnych,przeciwnych podjęciu uchwały było 0 radnych.
Podstawę podjęcia niniejszej uchwały stanowi przepis art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506), zgodnie z którym do wyłącznej właściwości rady gminy należy uchwalanie budżetu gminy, rozpatrywanie sprawozdania z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwały w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium z tego tytułu. Zgodnie z art.271 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869) nie później niż dnia 30 czerwca roku następującego po roku budżetowym, organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego podejmuje uchwałę w sprawie absolutorium dla zarządu po zapoznaniu się z:

1) sprawozdaniem z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego;
2) sprawozdaniem finansowym;
3) sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, o którym mowa w art. 268;
4) opinią regionalnej izby obrachunkowej, o której mowa w art. 270 ust. 2;
5) informacją o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego;
6) stanowiskiem komisji rewizyjnej.

metryczka


Opublikował: Dawid Błaszak (4 lipca 2019, 10:46:42)

Ostatnia zmiana: Jacek Malinowski (4 lipca 2019, 13:52:59)
Zmieniono: poprawa formatowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 299