Uchwała nr XIV/102/2012RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 marca 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XIV/102/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 marca 2012


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich o kwotę 67 855,00 zł, 
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 133,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 0,01 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 28 408,00 zł,
    • zmniejszeń na kwotę 67 855,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 406 649,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 31 287 044,49 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 24 918 338,49 zł
    a) dochody własne 15 447 529,00 zł;
    b) subwencje 5 688 571,00 zł; 
    c) dotacje celowe 3 782 238,49 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;   
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 368 706,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 446 418,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 446 418,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł 
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270000,00 zł”      
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2012 rok w wysokości 35 437 260,23 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 24 377 338,49 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 18 349 298,00 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 056 320,92 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 292 977,08 zł;
    b) dotacje na zadania bieżące 1 049 600,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 343 655,00 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;
    e) obsługa długu 592 041,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 11 059 921,74 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 059 921,74 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
c) Deficyt budżetu w kwocie 4 150 215,74 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 237 608,74 zł;    
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 700 000,00 zł;
  • wolnych środków w kwocie 212 607,00 zł;
d) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
 
e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 074 501,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 059 921,74zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
 
h) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych  oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
 
i) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,

j) § 5 otrzymuje brzmienie:
 
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 150 215,74 zł”,
k) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a)    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 150 215,74 zł”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.  
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
 
Załącznik Nr 1 (105kB) pdf
Załącznik Nr 1a (103kB) pdf
Załącznik Nr 2 (193kB) pdf
Załącznik Nr 3 (94kB) pdf
Załącznik Nr 4 (95kB) pdf
Załącznik Nr 5 (87kB) pdf
Załącznik Nr 6 (76kB) pdf
Załącznik Nr 7 (100kB) pdf
Załącznik Nr 8 (106kB) pdf  
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.  
 
 
     
 
UZASADNIENIE
do uchwały XIV/102/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 marca 2012 r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 133,00 zł w związku z otrzymaniem należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku stałego,
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 0,01 zł, w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu „Właściwa droga – Wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem, dotkniętych bezrobociem – Druga edycja”, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie na kwotę 67 855,00 zł, zgodnie z podpisanym w dniu 9 marca 2012r. aneksem nr 3 do Umowy nr WPW.I.3043-3-1-230/2010 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu „Utworzenie parku kulturowego „kalwaria pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” Nr RPKP.03.03.00-04-002/09 współfinansowanego z EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie z zadania „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Ludkowo i m. Mielno gm. Pakość” kwoty 5 000,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych, kwoty 3 000,00 zł do działu 700 Gospodarka mieszkaniowa w związku z realizacją nowego zadania inwestycyjnego pn. „Wykup gruntu pod drogę dojazdową w m. Ludwiniec”, kwoty 2 000,00 zł do działu 600 Transport i łączność w związku z koniecznością dokonania aktualizacji kosztorysu dla zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 150432C położonej w m. Ludwiniec”, 
  • w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie na kwotę 1 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup drzewek,  
  • w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie na kwotę 20 000,00 zł w ramach działu, w związku z wpisaniem do budżetu nowego zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 151829C ul. Nadnotecka, gm. Pakość wraz z budową kanalizacji deszczowej” należy zabezpieczyć środki na opracowanie dokumentacji; 
  • w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie kwoty 25 155,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych, w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS i korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 8 211,00 zł w ramach działu oraz przeniesienie kwoty 7 489,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych i kwoty 50 023,00 zł do działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS i korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego; zgodnie z pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości z przeznaczeniem na doposażenie placu zabaw, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 12 100,00 zł, w związku z niewykorzystaniem środków z roku 2011 z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wprowadza się do budżetu wydatki przeznaczone na zakup materiałów i wyposażenia do świetlic opiekuńczo-profilaktycznych, socjoterapeutycznej, Punktu Konsultacyjnego, na kolonie profilaktyczne oraz realizacje programów profilaktycznych, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 15 308,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych oraz w celu przekazania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku stałego; przeniesienie w ramach działu na kwotę 34 715,00 zł,  w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS, korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz zapewnieniem środków na pochodne od wynagrodzeń, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie w ramach działu na kwotę 3 000,00 zł w związku z organizacją kolonii i obozów; przeniesienie związku z korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego kwoty 6 065,00 zł do działu 921, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie w ramach działu na kwotę 17 813,00 zł i kwoty 10 178,00 zł do działu 921, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie o kwotę 67 855,00 zł, w związku z podpisanym w dniu 9 marca 2012r. aneksem nr 3 do Umowy nr WPW.I.3043-3-1-230/2010 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu „Utworzenie parku kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” Nr RPKP.03.03.00-04-002/09 współfinansowanego z EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, wprowadza się właściwe dofinansowanie ze środków EFRR oraz zabezpiecza się wkład własny na finansowanie projektu, 
  • w dziale 926 Kultura fizyczna przeniesienie w ramach działu na kwotę 214 000,00 zł w związku z zastosowaniem właściwej klasyfikacji budżetowej, 
  • w związku z wprowadzonymi zmianami ulega zwiększeniu deficyt budżetu o kwotę 28 275,00 zł, który planuje się pokryć wolnymi środkami, 
  • ponadto po sporządzeniu bilansu z wykonania budżetu jst za 2011 rok, wprowadza się do budżetu gminy po stronie przychodów wolne środki, które planuje się przeznaczyć na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz deficytu. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 kwietnia 2012, 11:57:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 541