Strona główna > Uchwały > 2012 |
Uchwała nr XIV/102/2012RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 marca 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
Uchwała nr XIV/102/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 marca 2012
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
- zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich o kwotę 67 855,00 zł,
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 133,00 zł,
- przeniesień na kwotę 0,01 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, - dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 28 408,00 zł,
- zmniejszeń na kwotę 67 855,00 zł,
- przeniesień na kwotę 406 649,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 31 287 044,49 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie 24 918 338,49
zł
a) dochody własne 15 447 529,00 zł;
b) subwencje 5 688 571,00 zł;
c) dotacje celowe 3 782 238,49 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł; - dochody
majątkowe w kwocie 6 368 706,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 446 418,00 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 446 418,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270000,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 35 437 260,23 zł, w tym:
- wydatki bieżące w wysokości 24 377 338,49 zł;
a) wydatki jednostek budżetowych 18 349 298,00 zł;
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 056 320,92 zł;
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 292 977,08 zł;
b) dotacje na zadania bieżące 1 049 600,00 zł;
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 343 655,00 zł;
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;
e) obsługa długu 592 041,00 zł; - wydatki majątkowe w wysokości 11 059 921,74 zł;
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 059 921,74 zł, w tym:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
zaciąganych kredytów w kwocie 3 237 608,74 zł;
- zaciąganych pożyczek w kwocie 700 000,00 zł;
- wolnych środków w kwocie 212 607,00 zł;
e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 074 501,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 059 921,74zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
j) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 150 215,74 zł”,
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 150 215,74 zł”.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik Nr 1 (105kB)
Załącznik Nr 1a (103kB)
Załącznik Nr 2 (193kB)
Załącznik Nr 3 (94kB)
Załącznik Nr 4 (95kB)
Załącznik Nr 5 (87kB)
Załącznik Nr 6 (76kB)
Załącznik Nr 7 (100kB)
Załącznik Nr 8 (106kB)
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
UZASADNIENIE
do uchwały XIV/102/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 marca 2012 r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
do uchwały XIV/102/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 marca 2012 r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 133,00 zł w związku z otrzymaniem należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku stałego,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 0,01 zł, w związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu „Właściwa droga – Wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem, dotkniętych bezrobociem – Druga edycja”,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie na kwotę 67 855,00 zł, zgodnie z podpisanym w dniu 9 marca 2012r. aneksem nr 3 do Umowy nr WPW.I.3043-3-1-230/2010 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu „Utworzenie parku kulturowego „kalwaria pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” Nr RPKP.03.03.00-04-002/09 współfinansowanego z EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013,
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie z zadania „Budowa odcinka sieci wodociągowej w m. Ludkowo i m. Mielno gm. Pakość” kwoty 5 000,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych, kwoty 3 000,00 zł do działu 700 Gospodarka mieszkaniowa w związku z realizacją nowego zadania inwestycyjnego pn. „Wykup gruntu pod drogę dojazdową w m. Ludwiniec”, kwoty 2 000,00 zł do działu 600 Transport i łączność w związku z koniecznością dokonania aktualizacji kosztorysu dla zadania „Przebudowa drogi gminnej nr 150432C położonej w m. Ludwiniec”,
- w dziale 020 Leśnictwo zwiększenie na kwotę 1 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup drzewek,
- w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie na kwotę 20 000,00 zł w ramach działu, w związku z wpisaniem do budżetu nowego zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 151829C ul. Nadnotecka, gm. Pakość wraz z budową kanalizacji deszczowej” należy zabezpieczyć środki na opracowanie dokumentacji;
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie kwoty 25 155,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych, w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS i korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 8 211,00 zł w ramach działu oraz przeniesienie kwoty 7 489,00 zł do działu 852 Pomoc społeczna z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych i kwoty 50 023,00 zł do działu 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS i korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego; zgodnie z pismem Dyrektora Przedszkola Miejskiego w Pakości z przeznaczeniem na doposażenie placu zabaw,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 12 100,00 zł, w związku z niewykorzystaniem środków z roku 2011 z tytułu opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, wprowadza się do budżetu wydatki przeznaczone na zakup materiałów i wyposażenia do świetlic opiekuńczo-profilaktycznych, socjoterapeutycznej, Punktu Konsultacyjnego, na kolonie profilaktyczne oraz realizacje programów profilaktycznych,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 15 308,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków celowych oraz w celu przekazania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku stałego; przeniesienie w ramach działu na kwotę 34 715,00 zł, w związku z przeliczeniem odpisu na ZFŚS, korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz zapewnieniem środków na pochodne od wynagrodzeń,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie w ramach działu na kwotę 3 000,00 zł w związku z organizacją kolonii i obozów; przeniesienie związku z korektą dodatkowego wynagrodzenia rocznego kwoty 6 065,00 zł do działu 921,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie w ramach działu na kwotę 17 813,00 zł i kwoty 10 178,00 zł do działu 921,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie o kwotę 67 855,00 zł, w związku z podpisanym w dniu 9 marca 2012r. aneksem nr 3 do Umowy nr WPW.I.3043-3-1-230/2010 o dofinansowanie w formie zaliczki i refundacji Projektu „Utworzenie parku kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” Nr RPKP.03.03.00-04-002/09 współfinansowanego z EFRR w ramach RPO Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, wprowadza się właściwe dofinansowanie ze środków EFRR oraz zabezpiecza się wkład własny na finansowanie projektu,
- w dziale 926 Kultura fizyczna przeniesienie w ramach działu na kwotę 214 000,00 zł w związku z zastosowaniem właściwej klasyfikacji budżetowej,
- w związku z wprowadzonymi zmianami ulega zwiększeniu deficyt budżetu o kwotę 28 275,00 zł, który planuje się pokryć wolnymi środkami,
- ponadto po sporządzeniu bilansu z wykonania budżetu jst za 2011 rok, wprowadza się do budżetu gminy po stronie przychodów wolne środki, które planuje się przeznaczyć na sfinansowanie rozchodów budżetu oraz deficytu.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (4 kwietnia 2012, 11:57:28)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 541