Uchwała nr XXIII/206/2013 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 28 maja 2013zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XXIII/206/2013
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 28 maja 2013


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XX/176/2012 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2012r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok z późn.zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna na kwotę 26 900,00 zł, 
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 39 717,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 66 617,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 135 824,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2013 rok w wysokości 30 957 865,20 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 27 684 420,20 zł
    a) dochody własne 17 513 517,00 zł;
    b) subwencje 5 723 259,00 zł; 
    c) dotacje celowe 4 447 644,20 zł, w tym na:    
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 256 928,71 zł;
  2. dochody majątkowe w kwocie 3 273 445,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 973 445,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 973 445,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 2 000 000,00 zł    
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności
    300 000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
2)  § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2013 rok w wysokości 33 694 888,20 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 27 207 731,20 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych  20 496 623,49 zł; 
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane  12 772 278,00 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań   7 724 345,49 zł;  
    b) dotacje na zadania bieżące  1 123 500,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych   4 573 660,94 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 –  277 882,77 zł;
    e) obsługa długu  736 064,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości  6 487 157,00 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 6 487 157,00 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 552 179,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
3) Deficyt budżetu w kwocie 2 737 023,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • zaciąganych kredytów w kwocie 2 120 881,00 zł;zaciąganych pożyczek w kwocie 568 096,00 zł;  
  • wolnych środków w kwocie 48 046,00 zł; 
4) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 437 157,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2013r.” na kwotę 6 487 157,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

5) załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych  oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
6) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
 
7) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2013r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości  
Tadeusz Grupa

 
Załącznik nr 1 (130kB) pdf
Załącznik nr 1a (116kB) pdf
Załącznik nr 2 (163kB) pdf
Załącznik nr 3 (131kB) pdf
Załącznik nr 4 (112kB) pdf
Załącznik nr 5 (106kB) pdf
Załącznik nr 6 (89kB) pdf

[1] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002 r., Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271,  Nr 214, poz. 1806, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, z 2003 r., Nr 162, poz. 1568, Nr 80, poz. 717, z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r., Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r., Nr 173, poz. 1218, Nr 48, poz. 327, z 2008 r., Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r., Nr 157, poz. 1241, Nr 52, poz. 420, z 2010 r., Nr 106, poz. 675, Nr 28, poz. 142, Nr 28, poz. 146, Nr 40, poz. 230, z 2011 r., Nr 117, poz. 679, z 2011 r., Nr 134, poz. 777, z 2011 r., Nr 149, poz. 887, z 2011 r., Nr 21, poz. 113, z 2011 r., Nr 217, poz. 1281, z 2012 r., poz. 567 oraz z 2013r. poz. 153.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707oraz z 2012 r., poz. 1456,  1530 i  1548.
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XXIII/206/2013
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 maja 2013r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2013 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 10,00 zł w związku z realizacją 5% opłat za udostępnianie danych osobowych, 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki wiązane z ich poborem zwiększenie na kwotę 12 694,00 zł, w związku z wykonaniem ponad plan podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej, kosztów upomnienia oraz odsetek za nieterminowe regulowanie podatków i opłat, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 521,00 zł w związku ze zwrotem niewykorzystanej w 2012 roku dotacji przez Stowarzyszenie Pomocna Dłoń, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 27 646,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego WFB.I.3120. 25.2013 z dnia 2 maja 2013r. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków stałych, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 19 ustawy  dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2013r. poz. 182) – rezerwa celowa cz. 83, poz. 25 ustawy budżetowej na 2013r. oraz opłat za pobyt w domu opieki społecznej, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 20 800,00 zł w związku z organizacją letniego wypoczynku dzieci, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 4 946,00 zł w związku z otrzymaniem kary za nieterminowe złożenie sprawozdania kwartalnego o ilości odebranych odpadów od właścicieli nieruchomości oraz sprzedaży drewna z wycinki przy J. Pakoskim, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie na kwotę 50 000,00 zł w związku z wprowadzeniem nowego zadania inwestycyjnego pn. „Przebudowa kotłowni przy ul. Mogileńskiej w Pakości”, zadanie obejmować będzie sporządzenie dokumentacji na kompleksową przebudowę kotłowni polegającą na wymianie wszystkich kotłów, części urządzeń i armatury oraz montaż instalacji wraz z panelami słonecznymi do podgrzewania ciepłej wody użytkowej szczególnie w sezonie letnim, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie do innych działów kwoty 42 600,00zł w związku z korektą planu na dodatkowe wynagrodzenie roczne, 
  • w dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa przeniesienie na kwotę 16 450,00 zł, w celu zabezpieczenia środków na zakup opon w pojazdach specjalnych oraz zakup i montaż bramy przesuwnej na terenie Ochotniczej Straży Pożarnej, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 2 300,00 zł, przeniesienie w ramach działu kwoty 8 100,00 zł oraz do innych działów kwoty 38 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na malowanie sali lekcyjnej w Szkole Podstawowej w Pakości, remont łazienki oraz toalety dla grup dzieci 3 i 4 letnich w Przedszkolu Miejskim w Pakości, a także z korektą planu na dodatkowe wynagrodzenie roczne, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie kwoty 8 000,00 zł do rozdziału 85495, w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 26 900,00 zł w związku z otrzymaną dotacją na wypłatę zasiłków stałych oraz przeniesienie na kwotę 7 274,00 zł w związku z organizacją „Dnia dziecka”, koniecznością pokrycia kosztów postępowania egzekucyjnego wobec dłużników alimentacyjnych, opłacenia kosztów szkoleń opiekunek środowiskowych oraz pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem świetlicy środowiskowej „Słoneczko”, 
  • w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej przeniesienie na kwotę 1 000,00 zł na wsparcie działań Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów Koło Terenowe w Pakości, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 37 417,00 zł, z przeznaczeniem na organizację wypoczynku letniego przez Szkołę Podstawową w Pakości dla 24 uczestników Szkoły Podstawowej,  oraz na zabezpieczenie wkładu własnego Gminy w wysokości 20% otrzymanej dotacji na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, przeniesienie na kwotę 45 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na usługę wynajmu podnośnika koszowego w celu wykonania cięć pielęgnacyjnych drzew na terenie miasta i gminy Pakość oraz na utrzymanie zwierząt w schronisku. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237,  art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.). 
   
Burmistrz Pakości  
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (3 czerwca 2013, 10:49:22)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 541