Strona główna > Uchwały > 2012 |
Uchwała nr XIII/93/2012RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 28 lutego 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
Uchwała nr XIII/93/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 28 lutego 2012
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy
Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 31 354 766,49 zł, w tym:
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 35 476 707,23 zł, w tym:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 383 949,74 zł;
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik nr 1a (104kB)
Załącznik nr 2 (141kB)
Załącznik nr 3 (92kB)
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- przyjąć środki w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej:
- dotacji celowej na kwotę 6 411,66 zł,
- płatności ze środków europejskich na kwotę 36 332,83 zł,
- dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 150,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, - dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 42 894,49 zł,
- przeniesień na kwotę 146 722,00 zł.
a) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 31 354 766,49 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie
24 918 205,49 zł
a) dochody własne 15 447 396,00 zł;
b) subwencje 5 688 571,00 zł;
c) dotacje celowe 3 782 238,49 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł; - dochody
majątkowe w kwocie 6 436 561,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 514 273,00 zł, w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 514 273,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270 000,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały.
”§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 35 476 707,23 zł, w tym:
-
wydatki bieżące w wysokości 24 402 205,49 zł;
a) wydatki jednostek budżetowych 18 429 109,00 zł;
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 134 649,92 zł;
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 294 459,08 zł;
b) dotacje na zadania bieżące 1 049 600,00 zł;
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 288 711,00 zł;
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;
e) obsługa długu 592 041,00 zł; - wydatki majątkowe w wysokości 11 074 501,74
zł;
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 074 501,74 zł, w tym:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 791 881,74 zł”.
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
zaciąganych kredytów w kwocie 3 383 949,74 zł;
- zaciąganych pożyczek w kwocie 737 991,00 zł.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (100kB)
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1a (104kB)
Załącznik nr 2 (141kB)
Załącznik nr 3 (92kB)
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.
UZASADNIENIE
do uchwały XIII/93/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 lutego 2012r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
do uchwały XIII/93/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 lutego 2012r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 150,00 zł w związku z otrzymaniem należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku okresowego,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 42 744,49 zł, we związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu „Właściwa droga – Wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem, dotkniętych bezrobociem – Druga edycja” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nr UDA-POKL.07.03.00-04-177/10-00,
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 578,00 zł w związku z koniecznością zapłaty podatku od nieruchomości,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 150,00 zł w związku z koniecznością przekazania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego należności budżetu państwa z tytułu zwrotu niesłusznie pobranego zasiłku okresowego, przeniesienie na kwotę 61 144,00 zł z rozdz. 85295 do rozdz. 85206 w związku ze zmianą klasyfikacji dla zadania wspieranie rodziny i system pieczy zastępczej oraz z uwagi na konieczność opłacenia składek ZUS i podatku,
- w dziale 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej zwiększenie na kwotę 42 744,49 zł, we związku z podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu „Właściwa droga – Wsparcie dla rodzin zagrożonych wykluczeniem, dotkniętych bezrobociem – Druga edycja” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego nr UDA-POKL.07.03.00-04-177/10-00,
-
w dziale 900
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie na kwotę 85 000,00 zł w związku z
zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej; w ramach paragrafu 6050
przeniesienie kwoty 47 970,00 zł na zabezpieczenie kosztów dokumentacji, z
zadania „Zagospodarowanie terenów
przybrzeżnych nad Jeziorem Pakoskim na
odcinku w m. Jankowo w celu podniesienia atrakcyjności turystycznej oraz stworzenia miejsca rekreacyjno-
wypoczynkowego” na zadanie „Przebudowa targowiska miejskiego w Pakości”.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (5 marca 2012, 12:01:36)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 491