Strona główna > Uchwały > 2010 |
Uchwała nr XXXIV/308/2010Rady Miejskiej w Pakościz dnia 28 października 2010zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. ) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.)
Uchwała nr XXXIV/308/2010
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 28 października 2010
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm. ), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. ) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm. ) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 124, z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XXVIII/247/09 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa, w kwocie 14 379,00 zł
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 801 Oświata i wychowanie, w kwocie 660,00 zł
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna, w kwocie 30 006,00 zł
- przyjąć środki dotacji celowej w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 22 537,00 zł
- przyjąć wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między jst na dofinansowanie własnych zadań bieżących, w kwocie 3 000,00 zł
- przyjąć środki z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 98 000,00 zł
- przyjąć środki dotacji celowej z budżetu państwa na realizację inwestycji na kwotę 326 000,00 zł
- dokonać zwiększenia planu dochodów budżetowych na kwotę 73 158,00 zł
- dokonać zmniejszenia planu dochodów budżetowych na kwotę 280 190,00 zł
- dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 241 740,00 zł
- zmniejszeń na kwotę 280 190,00 zł
- przeniesień na kwotę 274 619,00 zł
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 29 598 806,04 zł, w tym:
- dochody bieżące w kwocie 23 496 265,04 zł,
a) dochody własne 14 298 232,00 zł
b) subwencje 5 025 784,00 zł
c) dotacje celowe 4 172 249,04 zł - dochody majątkowe w kwocie 6 102 541,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 5 661 725,00 zł
w tym:
na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 4 912 725,00 zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 440 816,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 36 903 542,04 zł, w tym:
- wydatki bieżące w wysokości 22 056
936,04 zł,
a) wydatki jednostek budżetowych 16 507 589,29 zł
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 455 611,78 zł
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 051 977,51 zł
b) dotacje na zadania bieżące 926 966,00 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 310 953,08 zł
d) obsługa długu 113 637,00 zł
e) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 197 790,67 zł - wydatki majątkowe w wysokości 14 846
606,00 zł,
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 14 846 606,00 zł
w tym na:programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, 9 021 212,00 zł”
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
- kredytów w kwocie 4 759 048,00 zł
- pożyczek w kwocie 392 000,00 zł
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 2 153 688,00 zł
d) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 14 806
434,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2010r.” na kwotę 14 846 606,00 zł, zgodnie z
załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
e) załącznik „Planowane inwestycje na lata 2010-2013” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
e) załącznik „Planowane inwestycje na lata 2010-2013” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
f) załącznik „Dochody
i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i
innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2010r.” zgodnie z
załącznikiem Nr
5 do niniejszej uchwały,
g)
załącznik „Wpływy
i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie
zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
h) załącznik „Dochody
z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz
wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii”
zgodnie z
załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
i)
załącznik
„Prognoza kwoty długu
i spłat na rok
2010 i
lata następne” otrzymuje
brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
j) załącznik „Plan
dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych Gminy Pakość
na 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do
niniejszej uchwały,
k) załącznik
„Przychody i rozchody budżetu w 2010r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z
załącznikiem Nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób
zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa
Załącznik nr 1 (151kB)
Załącznik nr 1a (149kB)
Załącznik nr 2 (248kB)
Załącznik nr 3 (147kB)
Załącznik nr 4 (110kB)
Załącznik nr 5 (170kB)
Załącznik nr 6 (128kB)
Załącznik nr 7 (99kB)
Załącznik nr 8 (113kB)
Załącznik nr 9 (164kB)
Załącznik nr 10 (137kB)
[1] Zmiany
tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23,
poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz.
1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.
1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z
2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173,
poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r.
Nr 52, poz. 420, Nr 157 oraz z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz.
230 i Nr 106, poz. 675.
[2] Zmiany wymienionej ustawy
zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620 i Nr 123, poz. 835.
[3]
Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420
oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319,
Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz.
1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz.
984, z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209,
poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr
227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666, Nr 157, poz. 1244 i Nr 161, poz. 1277.
[4] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620 i Nr 108 poz. 685.
[4] Zmiana wymienionej ustawy została ogłoszona w Dz.U. z 2009r. Nr 219, poz.1706 i Nr 157, poz. 1241 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620 i Nr 108 poz. 685.
UZASADNIENIE
do uchwały XXXIV/308/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 października 2010r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
Podjęcie przedmiotowej
uchwały wynika z konieczności:
do uchwały XXXIV/308/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 października 2010r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 521,00 zł oraz zmniejszenie na kwotę 30 000,00 zł w związku niższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 1 401,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu wynagrodzenia płatnika,
- w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie na kwotę 14 379,00 zł, zgodnie z otrzymaną decyzją Krajowego Biura Wyborczego Nr BDB-3101-30/10 z dnia 1 października 2010r.z przeznaczeniem na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w 2010r. oraz zgodnie z otrzymaną decyzją Krajowego Biura Wyborczego Nr BDB-3101-32/10 z dnia 12 października 2010r. z przeznaczeniem na organizację i przeprowadzenie wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r. (I i II tura głosowania),
- w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie na kwotę 70 552,00 zł, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu podatku od środków transportowych, spadków i darowizn, czynności cywilnoprawnych, wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu, podatku dochodowego od osób prawnych, zmniejszenie na kwotę 229 490,00 zł w związku z niższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 660,00 zł, zgodnie z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-109/10/19 z dnia 6 października 2010r. z przeznaczeniem na sfinansowanie – w ramach podnoszenia jakości oświaty – prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego – rezerwa celowa cz. 83, poz. 10 ustawy budżetowej na 2010r.,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 30 006,00 zł, zgodnie z otrzymaną decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-111/10 z dnia 8 października 2010r. z przeznaczeniem dla ośrodków pomocy społecznej na wypłacenie rodzinom rolniczym poszkodowanym w wyniku tegorocznej powodzi, huraganu, obsunięcia się ziemi, zasiłków celowych zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2010r. (Dz.U. Nr 132, poz. 889) – rezerwa celowa cz.83, poz. 36 ustawy budżetowej na 2010r. oraz decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-115/10 z dnia 13 października 2010r. z przeznaczeniem na dofinansowanie wypłat zasiłków stałych, o których mowa w art.17 ust.1 pkt 19 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn.zm.) – rezerwa celowa cz.83, poz. 25 ustawy budżetowej na 2010r.,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zmniejszenie na kwotę 20 700,00 zł, w związku z niższym wykonaniem dochodu z tytułu opłat za półkolonie, zwiększenie na kwotę 22 537,00 zł decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3011-115/10 z dnia 13 października 2010r. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – rezerwa celowa cz. 83, poz. 26 ustawy budżetowej na 2010r.,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o kwotę 101 000,00 zł, zgodnie z umową Nr 155/2010 zawartą z powiatem Inowrocławskim na dofinansowanie zadania pn. akcja „Sprzątanie Świata” oraz w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na kwotę 684,00 zł, zgodnie z zasądzoną karą grzywny na rzecz Urzędu Miejskiego wyrokiem Sądu Rejonowego w Inowrocławiu, w związku z uszkodzeniem cudzego mienia w budynku świetlicy wiejskiej,
- w dziale 926 Kultura fizyczna i sport zwiększenie na kwotę 326 000,00 zł, zgodnie z umową z Ministrem Sportu i Turystyki na dofinansowaniem zadania „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje boisko - ORLIK 2012”.
- w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo przeniesienie na kwotę 27 828,00 zł do rozdz. 70095,
- w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie z rozdz. 71004 kwoty 15 000,00 zł oraz 40 000,00 zł z działu 801, z przeznaczeniem na usługi w ramach „Akcji Zima 2010/2011”,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa przeniesienie z rozdz. 01041 kwoty 27 828,00 zł oraz kwoty 6 970,00 zł, z przeznaczeniem na wydatki związane z wpłatami na części wspólne obejmujące fundusz remontowy, eksploatację oraz wynagrodzenie zarządcy uiszczane na rzecz wspólnot mieszkaniowych z udziałem Gminy Pakość,
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie kwoty 15 000,00 zł do rozdz. 60016 na usługi w ramach Akcji Zima 2010/2011, w rozdz. 71035 na kwotę 2 000,00 zł przeniesienie z rozdz. 85195 w związku z realizacją zlecenia dotyczącego wykonania symbolu Polski Walczącej,
- w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 8 806,00 zł, przeniesienie kwoty 52 309,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na wynagrodzenia pracowników prac interwencyjnych i robót publicznych, umowy zlecenia, zakup usług pozostałych, w rozdz. 75075 przeniesienie na kwotę 500,00 zł w związku z koniecznością zakupu książek dla celów promocyjnych,
- w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie na kwotę 14 379,00 zł, z przeznaczeniem na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej z wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w 2010r. oraz organizację i przeprowadzenie wyborów do rad gmin oraz wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast zarządzonych na dzień 21 listopada 2010r.,
- w dziale 757 Obsługa długu publicznego przeniesienie na kwotę 891,00 zł w związku z koniecznością zapłaty prowizji od zaciąganych kredytów,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 660,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych, zmniejszenie na łączną kwotę 280 190,00 zł w związku z korektą wypłat wynagrodzeń nauczycieli, przeniesienie na łączną kwotę 160 943,00 zł, z czego 82 402,00 zł do innych działów, w ramach działu zgodnie z pismem Dyrektora Gimnazjum w Pakości w związku z przyznaniem nagród przez Dyrektora dla nauczycieli za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze, przeniesienie zgodnie z pismem Dyrektora Szkoły Podstawowej w Pakości w związku z racjonalniejszym wykorzystaniem środków budżetowych oraz dokończeniem wymiany stolarki okiennej,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie o kwotę 22 043,00 zł w rozdz. 85153 i 85154, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem planu dochodów z tytułu wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu i przeznaczenie tych środków na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i gminnego programu przeciwdziałania narkomanii na terenie gminy Pakość, w rozdz. 85195 przeniesienie kwoty 2 000,00 zł do rozdz. 71035,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 66 680,00 zł, w rozdz. 85215o kwotę 18 510,00 zł celem zabezpieczenia środków na wypłatę dodatków mieszkaniowych, w rozdz. 85216 o kwotę 37 258,00 zł w związku z otrzymana dotacją oraz w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, w rozdz. 85295 o kwotę 9 600,00 zł z przeznaczeniem na wynagrodzenie dla pracowników prac społecznie-użytecznych i o kwotę 1 312,00 zgodnie z otrzymana dotacją z przeznaczeniem dla ośrodków pomocy społecznej na wypłacenie rodzinom rolniczym poszkodowanym w wyniku tegorocznej powodzi, huraganu, obsunięcia się ziemi, zasiłków celowych, przeniesienie na kwotę 34 080,00 zł w związku z zabezpieczeniem środków na funkcjonowanie Ośrodka Pomocy Społecznej, wypłatę dodatków mieszkaniowych oraz wypłaty sześciomiesięcznej odprawy dla pracownika przechodzącego na świadczenia rentowe,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 28 172,00 zł w związku z otrzymaną dotacją oraz w celu zabezpieczenia wkładu własnego w wysokości 20% gminy na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy o finansach publicznych, przeniesienie kwoty 20 700,00 zł, w związku z korektą dochodu z tytułu opłat za organizację wypoczynku letniego oraz przeniesienie kwoty 5 707,00 zł w związkuz korektą wypłat wynagrodzeń nauczycieli,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie na łączną kwotę 101 000,00 zł, w rozdz. 90019 na kwotę 98 000,00 zł w związku realizacją nowego zadania inwestycyjnego „Oświetlenie solarne w m.Łącko i m.Kościelec” zabezpieczeniem środków na usługi pozostałe, w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodu z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska,
- w rozdz. 90095 na kwotę 3 000,00 zł w związku z otrzymanym dofinansowaniem zadania pn. akcja „Sprzątanie Świata”,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na energię elektryczną w świetlicach wiejskich,
- w dziale 926 Kultura fizyczna i sport przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł, w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na energię elektryczną na stadionie miejskim.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (10 listopada 2010, 08:24:19)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1259