Uchwała nr XI/70/2011Rady Miejskiej w Pakościz dnia 29 listopada 2011zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XI/70/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 listopada 2011


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się, co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr III/11/2010 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 27 grudnia 2010r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego o kwotę 2 271 508,00 zł
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 21 081,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 470 493,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 21 081,00 zł 
    • przeniesień na kwotę 34 369,00 zł 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2011 rok w wysokości 29 713 048,72 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 23 969 405,72 zł
    a) dochody własne 14 313 399,00 zł
    b) subwencje 5 350 970,00 zł 
    c) dotacje celowe 4 305 036,72 zł    
    w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 153 524,72 zł 
  2. dochody majątkowe w kwocie 5 743 643,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje, 5 106 724,00 zł
    w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 4 871 589,00 zł         
    b) dochody ze sprzedaży majątku 632 834,00 zł      
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 4 085,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2011 rok w wysokości 36 128 764,72 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 23 691 313,72 zł
    a) wydatki jednostek budżetowych 17 688 949,00 zł                      
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 11 154 686,40 zł
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 534 264,60 zł                         
    b) dotacje na zadania bieżące 933 505,00 zł
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 448 663,72 zł  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 171 536,00 zł        
    e) obsługa długu 448 660,00 zł 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 12 437 451,00 zł
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 12 437 451,00 zł
    w tym: programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3” 9 244 900,00 zł
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
 
c) Deficyt budżetu w kwocie 6 415 716,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
  • kredytów w kwocie 4 647 803,00 zł   
  • wolnych środków w kwocie 767 913,00 zł  
d) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 12 437 451,00 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2011r.” na kwotę 12 437 451,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2011r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
 
f) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

g) § 5 otrzymuje brzmienie:

§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, 4 647 803,00 zł
    w tym na:
    • kredyty 4 647 803,00 zł                                                                    
h) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:

„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a) zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu, 4 647 803,00 zł
    w tym na:
    • kredyty 4 647 803,00 zł  
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
   
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
 
Tadeusz Grupa
 
Załącznik nr 1 (105kB) pdf
Załącznik nr 1a (105kB) pdf
Załącznik 2 (140kB) pdf
Załącznik 3 (100kB) pdf
Załącznik nr 4 (90kB) pdf
Załącznik nr 5 (75kB) pdf  
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 149, poz. 887.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092 i Nr 201, poz. 1183.      
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XI/70/2011
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 listopada 2011r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2011 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie na kwotę 470 493,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji budżetowej, 
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie na kwotę 21 081,00 zł w związku z wyższym niż zakładano wykonaniem dochodów z najmu i dzierżawy składników majątkowych, 
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszenie o kwotę 2 271 508,00 zł, w związku z przesunięciem rozliczenia projektu pn. „Utworzenie Parku Kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk” na 2012r. w części dotyczącej finansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zwiększenie na kwotę 3 000,00 zł, w związku z przekazaniem izbie rolniczej odpisu w wysokości 2% od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania izby, 
  • w dziale 600 Transport i łączność przeniesienie kwoty 10 131,00 zł do rozdziału 90001, w związku z niższymi kosztami realizacji zadania „Przebudowa drogi gminnej – ul.Radłowskiej na odcinku od ul.Jankowskiej do ul.Cmentarnej w Pakości”, 
  • w dziale 700 Gospodarka komunalna przeniesienie na kwotę 16 000,00 zł, w związku z zabezpieczeniem środków na obsługę kotłowni po byłej szkole podstawowej w Radłowie oraz w budynku położonym przy ul. Fabrycznej 2 w Pakości, zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości, pokrycie kosztów ekploatacyjnych oraz wpłat na części wspólne, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie na kwotę 8 800,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 5 000,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na wpłaty na PFRON, podróże służbowe krajowe, szkolenia pracowników i składki na ubezpieczenia społeczne płacone od wynagrodzeń pracowników prac interwencyjnych i robót publicznych, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie na kwotę 5 227,00 zł oraz przeniesienie na kwotę 1 490,00 zł w związku z przeliczeniem wynagrodzeń i pochodnych dla nauczycieli, 
  • w  dziale 851 Ochronna zdrowia przeniesienie na kwotę 1 748,00 zł, w związku z koniecznością zakupu materiałów do świetlicy socjoterapeutycznej w Pakości, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 4 054,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia finansowania zadania przez gminę w wysokości 20% poniesionych kosztów wypłaty zasiłków stałych, zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), kwota dotacji na dofinansowanie zadań własnych bieżących i inwestycyjnych nie może stanowić więcej niż 80 % kosztów realizacji zadania, chyba że odrębne ustawy stanowią inaczej, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie na kwotę 10 131,00 zł z rozdziału 60016, w związku z realizacją zadań inwestycyjnych „Budowa kanalizacji ściekowej w ulicy Radłowskiej” oraz „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul.Wyszyńskiego i ulic przyległych – I etap”. 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały. 

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (6 grudnia 2011, 08:44:12)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 975