Uchwała nr VIII/71/2015RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 października 2015zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))

Uchwała nr VIII/71/2015
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 października 2015


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885, z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr II/8/2014 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2014r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok, z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  1. przyjąć dotację celową w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza w kwocie 55 982,00 zł,
  2. przyjąć środki na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 135 261,00 zł,
  3. dokonać zmniejszenia dotacji celowej w dziale 801 Oświata i wychowanie o kwotę 2 884,79 zł,
  4. dokonać zmniejszenia dotacji celowej w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy o kwotę 881 728,00 zł,
  5. dokonać zmian w planie dochodów budżetowych:
    a) zwiększeń o kwotę 389 734,00 zł,
    b) zmniejszeń na kwotę 1 397 300,29 zł,
  6. dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
    a) zwiększeń o kwotę 216 247,50 zł,
    b) zmniejszeń na kwotę 1 315 080,79 zł
    c) przeniesień na kwotę 319 152,00 zł, oraz:
  7. § 1 otrzymuje brzmienie:
    „§ 1. Dochody budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 31 207 978,81 zł, w tym:
    1) dochody bieżące w kwocie 28 629 648,20 zł
    a) dochody własne 17 389 120,21 zł,
    b) subwencje 6 048 956,00 zł,
    c) dotacje celowe 5 191 571,99 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1pkt 2 i 3 – 77 900,24 zł;
    2) dochody majątkowe w kwocie 2 578 330,61 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 2 069 089,61 zł, w tym: na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 1 770 029,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 448 108,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 61 133,00 zł,”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały,
  8. § 2 otrzymuje brzmienie:
    „§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2015 rok w wysokości 31 966 009,95 zł, w tym:
    1) wydatki bieżące w wysokości 28 280 674,39 zł,
    a) wydatki jednostek budżetowych 21 664 761,86 zł,
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13700 502,63 zł,
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 964 259,23 zł,
    b) dotacje na zadania bieżące 1 155 948,00 zł,
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 5 047 964,29 zł,
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 – 0,24 zł,
    e) obsługa długu 412 000,00 zł,
    2) wydatki majątkowe w wysokości 3 685 335,56 zł,
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 3 293 735,56 zł, w tym: programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 1 309 290,00 zł,
    b) dotacje na zadania majątkowe – 391 600,00 zł.”;
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
  9. wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 758 031,14 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu emisji obligacji,
  10. załącznik „Przychody i rozchody w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr3 do niniejszej uchwały,
  11. załącznik „Zadania inwestycyjne w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
  12. załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2015r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
  13. załącznik „Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych oraz spoza sektora finansów publicznych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
  14. załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
  15. załącznik „Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
  16. § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
    „§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
    1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
    2. Sfinansowanie planowanego deficytu 758 031,14 zł,
    3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”;
  17. § 13 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
    „§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
    1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
    1) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
    2) na sfinansowanie planowanego deficytu 758 031,14 zł
    3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów 1 368 974,86 zł.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załączniki od 1 do 8 (363kB) pdf

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak


1) Zmiana tekstu jednolitego wymienionej ustawy została ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1045,
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2013r. poz. 938 i 1646, z 2014r. poz. 379, 911, 1146, 1626 i 1877 oraz z 2015r. poz. 238, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358 i 1513.



UZASADNIENIE
do uchwały nr VIII/71/2015
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 października 2015r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2015 rok

Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:

  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, zmniejszenie o kwotę 324 837,36 zł, skorygowano plan dochodów z tyt. sprzedaży majątku, planowane dochody nie zostaną zrealizowane w zakładanej pierwotnie wysokości ze względu na brak zainteresowania nabyciem nieruchomości lokalowej nr 13 o pow. 65,40 m2, stanowiącej własność Gminy Pakość, położonej w budynku wielorodzinnym przy ul. Mogileńskiej 17 w Pakości, z uwagi na negatywnie zakończone przetargi na zbycie przedmiotowej nieruchomości lokalowej, została ona przeznaczona na przydział rodzinie oczekującej na przydział lokalu komunalnego; podobna sytuacja miała miejsce w przypadku sprzedaży prawa użytkowania wieczystego Gminy Pakość do działek mieszczących się w Pakości przy ul. Topolowej. Dotychczas organizowane przetargi zakończyły się wynikami negatywnymi, z uwagi na brak zainteresowania nabyciem,
  • w dziale 750 Administracja publiczna, zwiększenie o kwotę 2 046,86 zł, wprowadzono zmniejszenie odsetek, które planowano uzyskać lokując wolne środki oraz wpływy z pozostałych dochodów, wprowadzono dotacje celowe ze środków PROW, rozliczono realizację projektów z 2014r. „Z kijkami przez park”, „Teraz Pakość”, „Gminny Piknik Dożynkowy 7 września 2014 r. w Rycerzewku”, „Ocalić od zapomnienia – opracowanie i wydanie Leksykonu sołectw gminy Pakość”, „Wyposażenie świetlicy wiejskiej w Rycerzewku w sprzęt nagłaśniający i multimedialny”,
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zmniejszenie o kwotę 46 174,00 zł, skorygowano plan dochodów z tyt. pod. od nieruchomości, pod. rolnego, pod. od śr .transportowych, pod. od spadków i darowizn, pod. od czynności cywilnoprawnych w związku z niższym niż zakładano wykonaniem planu, wprowadzono zwiększenie planu dla opłaty eksploatacyjnej oraz opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu w związku z wyższym wykonaniem planu,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zwiększenie o kwotę 66 520,21 zł, wprowadzono zmniejszenie dotacji o kwotę 2 884,79 zgodnie z decyzją Nr WFB.I.3120.3.60.2015/19 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z 13.10.2015r., zwiększono również plan z tytułu rozliczenia kosztów wychowania przedszkolnego uczniów niebędących mieszkańcami gminy Pakość, a uczęszczających do publicznych przedszkoli gm. Pakość, wprowadzono właściwy rozdział dla dochodów z tytułu odpłatności za żywienie dzieci w Gimnazjum,
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, zwiększenie o kwotę 38 007,00 zł , przyjęto dotację w kwocie 55 982,00 zł, zgodnie z decyzją Nr WFB.I.3120.3.60.2015/19 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z 13.10.2015r., zmniejszono plan z tytułu nie wykonania odpłatności za organizowany wypoczynek letni, z uwagi na mniejszą liczbę uczestników,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna zmniejszenie o kwotę 743 129,00 zł, w związku z uzyskaniem oszczędności w procedurze przetargowej wprowadzono zmniejszenie dofinansowania projektów finansowanych ze środków Funduszu Spójności o kwotę 881 728,00 zł, ponadto wprowadzono bezzwrotną pomoc finansową od Agencji Nieruchomości Rolnej w wysokości 135 261,00 zł na realizację zadania pn. „Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w m. Gorzany gm. Pakość” oraz plan na wpływy z różnych dochodów-zwrot kaucji, a także zwrot kosztów wysłanych upomnień na opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 104 238,00 zł, zmniejszono plan dla zadania pn. „Przebudowa nawierzchni drogi gminnej nr 150422C w m. Kościelec gm. Pakość” o 91 000,00 zł w związku z uzyskanymi oszczędnościami w procedurze przetargowej oraz wprowadzono 162,00 zł jako źródło finansowania z dochodów własnych, w związku z obniżeniem kosztów opracowania dokumentacji dla zadania „Zagospodarowanie terenu przy ul. Fabrycznej w Pakości” przeniesiono środki 500,00 zł na zadanie „Przebudowa kanalizacji w ul. Dworcowej” w dziale 900 oraz 12 900,00 zł na zadanie "Rozbudowa miejskiego systemu monitoringu” w dziale 750.
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 10 000,00 zł, zwiększono o kwotę 5 498,00 zł oraz przeniesiono z rozdziału 71004 Działalność usługowa kwotę 4 502,00 zł w celu zabezpieczenia opłat na części wspólne – fundusz remontowy, wynagrodzenie i eksploatację w budynkach stanowiących współwłasność Gminy i os.fizycznych oraz opłat na eksploatację i zarządzanie gminnym zasobem mieszkaniowym,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zwiększenie o kwotę 77 662,00 zł, zabezpieczono wynagrodzenie dla pracowników wykonujących zadania zlecone z administracji rządowej – Urząd Stanu Cywilnego, w ramach planu Urzędu Miejskiego wprowadzono przeniesienia między paragrafami, zmniejszono plan na wynagrodzenia, który nie zostanie wykorzystany w związku z przebywaniem osób na zas. macierzyńskim, natomiast zabezpieczono plan na wynagrodzenia z tyt. zlecanych usług, zakup materiałów, usług, delegacje pracowników oraz szkolenia, w kwocie 92 000,00 zł zabezpieczono wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń dla osób zatrudnionych na robotach publicznych, pracach interwencyjnych i stażach, zgodnie z zawartą umową pracodawca jest zobowiązany, do utrzymania w zatrudnieniu skierowanego bezrobotnego przez okres 3 miesięcy po zakończeniu okresu refundacji wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne, przeniesiono 12 900,00 zł z dz. 600 na zadanie „Rozbudowa miejskiego systemu monitoringu”, z uwagi na konieczność zmiany obecnych połączeń kablowych na połączenia z siecią światłowodową oferującą pożądane możliwości przesyłu sygnału wizyjnego w rozdzielczości HD,
  • w dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zwiększenie o kwotę 14 740,00 zł, otrzymano dotację celową z Krajowego Biura Wyborczego z przeznaczeniem na wypłatę zryczałtowanych diet dla członków obwodowych komisji wyborczych powołanych do przeprowadzenia wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej,
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie o kwotę 29 857,29 zł, zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zmniejszono wydatki na zakup podręczników w szkołach podstawowych i gimnazjum; ponadto wprowadzono 20% finansowania z budżetu gminy, w związku z otrzymaną dotacją na zakup książek niebędących podręcznikami do bibliotek szkolnych, w ramach programu „Książki naszych marzeń”; wprowadzono środki na wpłaty jakie gmina ponosi za wychowanie przedszkolne za dzieci z terenu naszej gminy, które uczęszczają do przedszkoli publicznych i niepublicznych w innych gminach; skorygowano plan za dowożenie dzieci niepełnosprawnych przez rodziców do szkół w Inowrocławiu
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie o kwotę 4 481,00 zł, w związku z wykonaniem powyżej przyjętego planu dochodów z tytułu wydawanej koncesji na sprzedaż alkoholu; zwiększono wydatki na program przeciwdziałania alkoholizmowi,
  • w dziale 852 Pomoc społeczna dokonano przeniesienia w ramach planu Ośrodka Pomocy Społecznej zgodnie z wnioskiem kierownik OPS w celu zabezpieczenia środków na dokonanie refundacji kosztów pobytu dziecka w rodzinie zastępczej lub w placówce opiekuńczo wychowawczej,
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie o kwotę 45 808,00 zł skorygowano plan nie wykorzystany na zorganizowanie wypoczynku letniego dla dzieci; wprowadzono plan w wysokości 55 982,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów, zgodnie z art.128 ustawy o finansach publicznych, kwota dotacji nie może stanowić więcej niż 80% stąd też Gmina musi wnieść wkład własny z budżetu 20% co stanowi kwotę 13 996,00 zł,
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszenie o kwotę 1 017 889,00 zł, zabezpieczono środki w wysokości 11 000,00 zł na opracowanie operatów wodnoprawnych, wprowadzono nowe zadanie pn. „Budowa przydomowej oczyszczalni ścieków w m. Gorzany” dofinansowane przez Agencję Nieruchomości Rolnych, w związku z uzyskanymi oszczędnościami w procedurze przetargowej, skorygowano wartość zadań „Budowa kanalizacji ściekowej z przyłączami dla osiedla przy ul. Wyszyńskiego i ulic przyległych-III etap” oraz „Przebudowa kanalizacji w ulicy Dworcowej w Pakości”, wprowadzono plan na dotacje na dofinansowanie proekologicznych systemów ogrzewania; przeniesiono środki z zakupów materiałów na usługi w sołectwie Łącko, w związku z realizacją przedsięwzięcia zagospodarowania centrum wsi Łącko,
  • w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększenie o kwotę 12 200,00 zł, wprowadzono zwiększenie dotacji dla Instytucji Kultury, zgodnie ze złożonym wnioskiem, zabezpieczono środki na energię w Centrum Komunikacji Społecznej w Kościelcu,
  • w dziale 926 Kultura fizyczna zmniejszenie o kwotę 5 000,00 zł, przeniesiono środki do rozdziału 92195 Pozostała działalność-zakup energii dla CKS,
  • w związku ze zmniejszeniem deficytu o kwotę 91 267,00 zł wprowadzono zmianę w limitach zobowiązań oraz upoważnieniu do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji obligacji na sfinansowanie planowanego deficytu do wysokości 758 031,14 zł, w konsekwencji powyższego dokonano zmiany w załączniku „Przychody i rozchody w 2015r” poprzez zmniejszenie przychodów z tytułu emisji obligacji komunalnych o 91 267,00 zł.
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2015r. poz. 1515 z późn.zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r. poz. 885 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (12 listopada 2015, 10:47:36)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 403