Uchwała nr XXIII/239/2017RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 29 czerwca 2017zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))

Uchwała nr XXIII/239/2017
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 29 czerwca 2017


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.1)) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.2))


uchwala się, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XVIII/201/2016 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2016r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 r., zmienionej uchwałą Nr XIX/214/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 lutego 2017r., uchwałą Nr XX/227/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 marca 2017r. i uchwałą Nr XXII/232/2017 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 30 maja 2017r., wprowadza się następujące zmiany:

1) dokonać zmian w planie dochodów budżetowych poprzez:
a) przyjąć środki dofinansowania tytułem płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w dziale 710 Działalność usługowa na kwotę 29 088,00 zł,
b) zwiększenie o kwotę 7 100,00 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) dokonać zmian w planie wydatków budżetowych poprzez:
a) zwiększenie o kwotę 36 188,00 zł,
b) zmniejszenie o kwotę 355 200,00 zł,
c) przeniesienie na kwotę 298 645,18 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały,
3) § 1 otrzymuje brzmienie:
"§ 1. Dochody budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 37 422 995,58 zł, w tym:
1. dochody bieżące w kwocie 34 480 925,73 zł, w tym:
a) dochody własne 17 801 338,03 zł,
b) subwencje 6 044 090,00 zł,
c) dotacje celowe 10 635 497,70 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 81 210,00 zł,
2. dochody majątkowe w kwocie 2 942 069,85 zł, w tym:
a) dochody ze sprzedaży majątku 636 135,00 zł,
b) dotacje celowe na inwestycje 2 305 934,85 zł, w tym z tytułu dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 w kwocie 2 305 934,85 zł."
4) § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2017 rok w wysokości 40 501 809,45 zł, w tym:
1. wydatki bieżące w wysokości 32 867 377,94 zł, w tym:
a) wydatki jednostek budżetowych 20 724 094,86 zł,
- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 13 032 860,01 zł,
- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 7 691 234,85 zł,
b) dotacje na zadania bieżące 1 517 513,00 zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 10 314 498,08 zł,
d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 58 272,00 zł,
e) obsługa długu 253 000,00 zł,
2. wydatki majątkowe w wysokości 7 634 431,51 zł, w tym:
a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 7 608 736,51 zł, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych 3 617 563,24 zł,
b) dotacje na zadania majątkowe 25 695,00 zł.
5) wynik budżetu stanowi deficyt w kwocie 3 078 813,87 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów w wysokości 836 933,00 zł, pożyczek w wysokości 967 000,00 zł i wolnych środków w kwocie 1 274 880,87 zł,
6) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2017r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,
7) załącznik „Wpływy i wydatki związane z gospodarowaniem odpadami komunalnymi” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,
8) załącznik "Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,
9) załącznik "Zestawienie wydatków funduszu sołeckiego" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,
10) załącznik "Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,
11) załącznik "Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych i spoza sektora finansów publicznych" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały,
12) załącznik "Przychody i rozchody" otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały,
13) § 5 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów
i pożyczek zaciąganych na:
1. Pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
2. Sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 803 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”;
14) § 14 pkt 1 uchwały otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
a) na pokrycie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 1 000 000,00 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu w wysokości 1 803 933,00 zł, w tym na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 660 000,00 zł.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załączniki (1576kB) pdf

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1579 i 1948 oraz z 2017r. poz. 730 i 935.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2016r. poz. 1948, 1984 i 2260 oraz z 2017r. 60, 191, 659, 933, 935 i 1089.


UZASADNIENIE
do uchwały nr XXIII/239/2017
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 29 czerwca 2017r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2017 rok


Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:

wprowadzenia zmian w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 710 zwiększenie na kwotę 29 088,00 zł w związku z podpisaniem umowy z Województwem Kujawsko-Pomorskim Nr UM-RR.052.1.050.2017 w dniu 30 maja 2017r. i otrzymaniem dotacji celowej na opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 2 800,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu zwrotów świadczeń oraz zwrotów za pobyt w domach pomocy społecznej,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 4 300,00 zł w związku z wykonaniem ponad plan dochodów z tytułu zwrotów nienależnie pobranych świadczeń,

wprowadzenia zmian w planie wydatków budżetowych:

- w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 428 070,18 zł, zmniejszono wartość zadania pn. "Przebudowa drogi gminnej nr 150444C Radłowo Centrum-Karolewo" oraz zadania pn.: "Budowa rekreacyjnej ścieżki Rybitwy-Wielowieś", a także dotację dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego w związku z przesunięciem na 2018r. realizację budowy ciągów pieszorowerowych przy drodze woj. Nr 255 Pakość-Strzelno, dokonano również przesunięcia środków do innych działów, w celu zabezpieczenia planu na nowe zadania,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zmiana nazwy zadania "Zagospodarowanie terenu wokół wspólnot mieszkaniowych przy ul. Fabrycznej w Pakości - branża elektryczna" na "Zagospodarowanie terenu wokół Wspólnot Mieszkaniowych polegające na przebudowie dróg, chodników, budowie placu zabaw i parkingów wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie działek nr 105/53, 105/51, 105/50 i 104/2 przy ul. Fabrycznej 3-5-7 w Pakości - branża elektryczna",
- w dziale 710 Działalność usługowa przeniesienie na kwotę 6 150,00 zł w związku z zastosowaniem prawidłowej klasyfikacji dla opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020,
- w dziale 750 Administracja publiczna przeniesienie na kwotę 10 000,00 zł w związku z wprowadzeniem nowego zadania "Rozbudowa monitoringu na terenie miasta Pakość",
- w dziale 801 Oświata i wychowanie przeniesienie na kwotę 160 200,00 zł w celu zabezpieczenia planu wydatków na wynagrodzenia dla nauczycieli w związku z reformą oświaty, - w dziale 851 Ochrona zdrowia zwiększenie na kwotę 31 413,84 zł, wprowadzono środki pozostałe z 2016r. oraz przeniesienie na kwotę 500,00 zł z przeznaczeniem na szkolenia,
- w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 1 000,00 zł w związku z koniecznością przekazania do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zwrotów nienależnie pobranych świadczeń,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza przeniesienie na kwotę 600,00 zł w związku z koniecznością zabezpieczenia środków na zakup żywności,
- w dziale 855 Rodzina zwiększenie na kwotę 3 774,16 zł oraz przeniesienie na kwotę 525,84 zł w związku z koniecznością przekazania do budżetu Wojewody Kujawsko-Pomorskiego zwrotów nienależnie pobranych świadczeń,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska przeniesienie na kwotę 58 125,00 zł w ramach działu oraz z działu 600 kwoty 25 544,34 zł w związku z zabezpieczeniem środków na opracowanie "Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Pakość na lata 2017-2020 z perspektywą do roku 2024", w związku z zamiarem realizacji zadania "Zagospodarowanie terenów wokół punktów selektywnej zbiórki odpadów na terenie Gminy Pakość", w ramach funduszu sołeckiego sołectw Dziarnowo i Ludkowo-Mielno-Wojdal na doposażenie placów zabaw,
- w dziale 921 Kultura i ochrona środowiska przeniesienie w ramach działu na kwotę 200,00 zł oraz z działu 600 kwoty 36 800,00 zł z przeznaczeniem na realizację nowego zadania "Wymiana ocieplenia i pokrycia dachowego na budynku świetlicy wiejskiej w Rycerzewku" oraz w ramach funduszu sołeckiego sołectwa Rybitwy,
- w związku ze zmniejszeniem wydatków majątkowych o kwotę 355 200,00 zł, zmianie uległ również planowany deficyt. Zatem nie ma potrzeby zaciągania planowanych kredytów na jego pokrycie, dlatego też wprowadzono zmiany w załączniku przychody-rozchody poprzez zmniejszenie przychodów z tyt.kredytów o kwotę 355 200,00 zł.

Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016r. poz. 446 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2016r. poz. 1870 z późn. zm.).

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (11 lipca 2017, 11:35:50)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 232