Strona główna > Uchwały > 2010 |
Uchwała nr XXIX/259/10Rady Miejskiej w Pakościz dnia 5 marca 2010zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rokNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.[2]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241)
Uchwała nr XXIX/259/10
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 5 marca 2010
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) oraz art. 166, art. 184 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.[2]) w związku z art. 121 ust. 4, 5 i 9 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241)
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. W uchwale Nr XXVIII/247/09 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok z późn.zm. wprowadza się następujące zmiany:
- zwiększyć dochody w dziale 758 – Różne rozliczenia, z tyt. części oświatowej subwencji ogólnej, o kwotę 108 589,00 zł
- zwiększyć dochody w dziale 852 – Pomoc społeczna, z tyt. wpływów z różnych dochodów, o kwotę 940,00 zł
- zwiększyć dochody w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, z tyt. wpływów z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, o kwotę 1 792 865,00 zł
- dokonać zmian w planie wydatków budżetowych:
- zwiększeń na kwotę 1 903 033,00 zł
- przeniesień na kwotę 1 672 878,00 zł
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 25 529 157,00 zł, w tym:
1) dochody bieżące w kwocie 22 496 580,00 zł,
a) dochody własne
13 962 242,00 zł
b) subwencje 5 025 784,00 zł
c) dotacje celowe 3 508 554,00 zł
2) dochody majątkowe w kwocie 3 032 577,00 zł
b) subwencje 5 025 784,00 zł
c) dotacje celowe 3 508 554,00 zł
a) dotacje i środki przeznaczone na
inwestycje, 2 631 136,00 zł
w tym:
w tym:
na
realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5
ust 1 pkt 2 i 3 - 2 631 136,00
zł
b) dochody ze sprzedaży majątku 401 441,00
zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 oraz 1a do niniejszej uchwały.
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. Wydatki budżetu gminy na 2010 rok w wysokości 38 168 526,00 zł, w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 21 225 784,00 zł,
a)
wydatki jednostek budżetowych 16 246 639,00 zł
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 804 809,00 zł
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 441 830,00 zł
wynagrodzenia i składki od nich naliczane 10 804 809,00 zł
wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 5 441 830,00 zł
b)
dotacje na zadania bieżące 914 562,00 zł
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 3 950 946,00 zł
d) obsługa długu 113 637,00 zł
2) wydatki majątkowe w wysokości 16 942 742,00
zł,
c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 3 950 946,00 zł
d) obsługa długu 113 637,00 zł
a) wydatki na inwestycje i zakupy
inwestycyjne 16 942 742,00
zł
w tym na:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, - 10 610 682,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
3.
Planowane inwestycje na lata 2010-2013, określa załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.
w tym na:
programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3, - 10 610 682,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.
4. Planowane zadania inwestycyjne na rok 2010, określa załącznik Nr 3a do niniejszej uchwały.
5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz bezzwrotnych środków zagranicznych, określa załącznik Nr 4 do niniejszej uchwały.
§ 2. § 3 otrzymuje brzmienie:
„ § 3.1. Deficyt budżetu w kwocie 12 639 369,00 zł, który zostanie sfinansowany przychodami
z tytułu :
a) kredytów w kwocie 10 798 289,00 zł,
b) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 841 080,00 zł.
2. Przychody
budżetu gminy w wysokości 13 038
129,00 zł, rozchody w wysokości 398 760,00
zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.
b) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1 841 080,00 zł.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy
1) ogólną w wysokości – 38 000 zł,
2) celową w wysokości – 12 000 zł,
z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 4. Ustala się fundusz sołecki w formie zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji dla poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do zmienianej uchwały budżetowej.
§ 5. 1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.
2. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do zmienianej uchwały budżetowej.
§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 125 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 116 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 9 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 9 do zmienianej uchwały budżetowej.
§ 7. Określa się plan przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych jednostek budżetowych.
1) stan na początek roku 11 175 zł,
2) dochody 236 985 zł,
3) wydatki 248 160 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 8. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 696 562 zł,
a) dotacje podmiotowe 635 000 zł
b) dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między
jst 61 562 zł
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 218 000 zł,
b) dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między
jst 61 562 zł
a) dotacje
celowe na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom 218 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 9. Uchyla się Załącznik Nr 14 określający plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2010 rok.
§ 10. Ustala się wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 11. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 11 398 289 zł, w tym na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 10 798 289 zł.
§ 12. Ustala się kwotę pożyczek udzielanych przez Burmistrza do wysokości 30 000 zł.
§ 13. Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określonych w załączniku Nr 3;
2) na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi, określonych w załączniku Nr 4;
3) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 14. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:
a) pokrycie występującego w ciągu roku
przejściowego deficytu budżetu do wysokości 600 000 zł;
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 10 798 289 zł;
2) dokonywania zmian w
budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i
rozdziałami w ramach działu, w zakresie wydatków bieżących w tym wydatków na wynagrodzenia.
b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 10 798 289 zł;
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 15. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat zobowiązań gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem Nr 15 do zmienianej uchwały budżetowej.
§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.
§ 17. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
w Pakości
Tadeusz Grupa
Tadeusz Grupa
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458 oraz z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz.1241.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2005r. Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832, z 2007r. Nr 82, poz. 560, Nr 88, poz. 587, Nr 115, poz. 791 i Nr 140 poz. 984, z 2008r. Nr 180 poz.1112, Nr 209, poz. 1317 i Nr 216, poz.1370, Nr 227 poz.1505 oraz z 2009r. Nr 19 poz.100, Nr 72 poz.619, Nr 79 poz.666.
Załącznik nr 1 (101kB)
Załącznik nr 1a (142kB)
Załącznik nr 2 (161kB)
Załącznik nr 3 (106kB)
Załącznik nr 3a (137kB)
Załącznik nr 4 (175kB)
Załącznik nr 5 (136kB)
Załącznik nr 6 (122kB)
Załącznik nr 7 (161kB)
Załącznik nr 8 (146kB)
Załącznik nr 9 (126kB)
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXIX/259/10
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 5 marca 2010r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
do uchwały Nr XXIX/259/10
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 5 marca 2010r.
zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2010 rok
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
- w dziale 758 Różne rozliczenia, zwiększenie na kwotę
108 589 zł, w związku z otrzymaniem informacji
o ostatecznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej, zgodnie z
decyzją nr ST3/4820/2/10 Ministra
Finansów z dnia 9 lutego 2010r.,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 940 zł, w związku z otrzymaniem środków na obsługę zadań realizowanych w ramach programu „Uczeń na wsi”, zgodnie z § 3 pkt 1 ppkt 5 umowy nr UWA/000282/02/D,
- w dziale 900 Gospodarka
komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie o kwotę 1 792 865 zł, w związku ze
zmianą ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z
2008r. Nr 25, poz. 150 z późn.zm.)
likwiduje się z dniem 1 stycznia
2010r. gminny fundusz ochrony środowiska i gospodarki wodnej, dochody związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska stanowią
dochód budżetu gminy, w związku z powyższym środki pozostające na rachunku
bankowym GFOŚiGW na koniec 2009 r. w wysokości 1 202 865 zł oraz planowane wpływy w
roku 2010 w wysokości 590 000 zł, zwiększają plan dochodów budżetowych.
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
- w dziale 600 Transport i łączność, zwiększenie na kwotę 525 955 zł, w celu zabezpieczenia środków na zadania z zakresu utrzymania dróg gminnych oraz w związku z przeniesieniem realizacji części zadania „Budowa obwodnicy m.Pakości -przebudowa ulic Cmentarna, Mikołaja i Mogileńska w Pakości łączących drogi wojew. nr 251 i 255” z planu likwidowanego GFOŚiGW,
- w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa, przeniesienie do rozdz. 70005 kwoty 45 213 zł, w związku z zapewnieniem środków na uiszczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego gruntów położonych w Pakości (obręb IV) oraz w m. Giebnia i Rybitwy gm. Pakość, stanowiących własność Skarbu Państwa a będących w użytkowaniu wieczystym Gminy Pakość; środki na ten cel zostały przeniesione z rodz. 70095 w kwocie 4 836 zł a także z działu 801 w kwocie 40 377 zł, w związku z korektą naliczenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
- w dziale 750 Administracja publiczna, przeniesienie na kwotę 4 329 zł do rozdz. 75011 i 75023, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego, środki na ten cel zostały przeniesione z rozdz. 75095 na kwotę 1 144 zł oraz z działu 801 na kwotę 3 185 zł,
- w dziale 801 Oświata i wychowanie, przeniesienie na kwotę 63 zł w rozdz. 80148, w związku z zapewnieniem środków na wypłatę dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz na kwotę 3 500 zł zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Kościelcu z przeznaczeniem na remont podłogi w pomieszczeniach na parterze budynku po lokalu mieszkalnym z przeznaczeniem na sale przedszkolne,
- w dziale 851 Ochrona zdrowia, przeniesienie na kwotę 9 792 zł, z przeznaczeniem na dotację celową dla Powiatu Inowrocławskiego, w związku z realizacją wspólnego zadania „Program szczepień 12-latek z terenu Powiatu Inowrocławskiego przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) jako pierwotna profilaktyka raka szyjki macicy i zdrowia prokreacyjnego”,
- w dziale 852 Pomoc społeczna, zwiększenie na kwotę 940 zł w związku z otrzymaniem środków na obsługę zadań realizowanych w ramach programu „Uczeń na wsi” i przeznaczeniem tych środków na zakup niezbędnych artykułów biurowych, papieru ksero i tonera do drukarki; przeniesienie na kwotę 8 153 zł, w związku z korektą naliczenia dodatkowego wynagrodzenia rocznego oraz pismem Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w związku z koniecznością zlecenia świadczenia usług na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych intelektualnie przez terapeutę zajęciowego, rehabilitanta, lekarza psychologa i psychiatrę, a także zakup materiałów niezbędnych do przeprowadzenia terapii zajęciowej,
- w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza, przeniesienie na kwotę 1 484 zł, w związku z zapewnieniem środków na wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
- w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, zwiększenie na kwotę 1 375 499 zł, w związku z wprowadzeniem do budżetu realizacji zadań finansowanych z opłat i kar za korzystanie ze środowiska z planu likwidowanego GFOŚiGW, przeniesienie na kwotę 1 600 000 zł w związku z prawidłowym określeniem finansowania zadania ze środków funduszy strukturalnych,
- w dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, zwiększenie o
kwotę 639 zł w celu zabezpieczenia
dofinansowania ze środków unijnych wydatku zw.z promocją projektu, którego nie
poniesiono w 2009r., a będzie poniesiony w roku 2010 oraz przeniesienie na
kwotę 344 zł, na zadanie pn.
„Utworzenie Parku Kulturowego „Kalwaria Pakoska” jako element promocji
dziedzictwa Kujaw i Pałuk” stanowiącą wkład własny przy finansowaniu wydatku zw.z promocją projektu. Zmiana ta jest konieczna w celu utrzymania wartości
całkowitej zadania.
metryczka
Opublikował: Jacek Malinowski (15 marca 2010, 11:51:15)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 889