Uchwała nr XI/108/2016RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 26 stycznia 2016w sprawie ustalenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Pakość oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriówNa podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, z późn. zm.1)) oraz art. 20c ust. 4 i 6 w związku z art. 20 zf pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156)

Uchwała nr XI/108/2016
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 26 stycznia 2016


w sprawie ustalenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Pakość oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515, z późn. zm.1)) oraz art. 20c ust. 4 i 6 w związku z art. 20 zf pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156)


uchwala się, co następuje:

§ 1. Ustala się następujące kryteria wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Pakość:
  1. dziecko obojga rodziców pracujących zawodowo lub prowadzących działalność gospodarczą – 4 punkty;
  2. dziecko, którego rodzice zadeklarowali korzystanie z pełnej oferty przedszkola tj. czas pobytu dziecka w przedszkolu powyżej 8 godz. – 4 punkty;
  3. dziecko, którego rodzice zadeklarowali korzystanie z pełnej oferty przedszkola, a czas pobytu dziecka w przedszkolu będzie wynosił co najmniej 8 godz. – 3 punkty;
  4. dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje edukację w tym przedszkolu – 3 punkty;
  5. dziecko ubiegające się o przyjęcie do przedszkola oddalonego od miejsca zamieszkania do 3 km. – 1 punkt.
§ 2. Określa się następujące dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów, o których mowa w § 1:
  1. informacja rodziców o zatrudnieniu (wzór przykładowej informacji stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały);
  2. informacja rodziców o prowadzeniu działalności gospodarczej (wzór przykładowej informacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały);
  3. informacja rodziców zawarta we wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola dotycząca deklarowanego czasu pobytu dziecka w przedszkolu;
  4. informacja rodziców, że rodzeństwo dziecka kontynuuje edukację w tym przedszkolu (wzór przykładowej informacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały);
  5. informacja rodziców o odległości z miejsca zamieszkania do miejscowości wybranego oddziału przedszkola (wzór przykładowej informacji stanowi załącznik nr 4 do niniejszej uchwały).
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Załącznik nr 1 (75kB) pdf
Załącznik nr 2 (77kB) pdf
Załącznik nr 3 (80kB) pdf
{zal4}

Przewodniczący Rady Miejskiej
Jerzy Joachimiak


1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2015r. poz. 1045 i 1890.



UZASADNIENIE
do uchwały nr XI/108/2016
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 26 stycznia 2016 r.

w sprawie ustalenia kryteriów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Pakość oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.

Zgodnie z art. 20c ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156) w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu dane publiczne przedszkole albo dana publiczna inna forma wychowania przedszkolnego nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria określone przez organ prowadzący, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny, zwłaszcza potrzeb rodziny, w której rodzice albo rodzic samotnie wychowujący kandydata muszą pogodzić obowiązki zawodowe z obowiązkami rodzinnymi, oraz lokalnych potrzeb społecznych. Organ prowadzący określa dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów.
W myśl art. 20c ust. 6 ww. ustawy organ prowadzący określa nie więcej niż 6 kryteriów, o których mowa w ust. 4 i 5, oraz przyznaje każdemu kryterium określoną liczbę punktów, przy czym każde kryterium może mieć różną wartość.
Stosownie do art. 20zf ww. ustawy kompetencje i zadania określone w art. 20c ust. 4 - 6 wykonuje rada gminy.

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (29 stycznia 2016, 13:27:04)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 230