Uchwała nr XV/109/2012 RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCIz dnia 24 kwietnia 2012zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])

Uchwała nr XV/109/2012
RADY MIEJSKIEJ W PAKOŚCI
z dnia 24 kwietnia 2012


zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.[1]) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235-237, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.[2])


uchwala się,  co następuje:
 
§ 1. 1. W uchwale Nr XII/83/2011 Rady Miejskiej w Pakości z dnia 28 grudnia 2011r. w sprawie uchwalenia  budżetu Gminy Pakość na 2012 rok z późn. zm., wprowadza się następujące zmiany:
  • zwiększyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 40 756,00 zł, 
  • zmniejszyć środki dotacji celowej w dziale 852 Pomoc społeczna o kwotę 45 600,00 zł, 
  • zmniejszyć część oświatową subwencji ogólnej w dziale w 758 Różne rozliczenia o kwotę 61 114,00 zł, 
  • zmniejszyć udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem o kwotę 182 416,00 zł,
  • dokonać zmian w planie dochodów budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 17 607,00 zł,
      zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
  • dokonać zmian w planie wydatków budżetowych: 
    • zwiększeń na kwotę 445 156,00 zł, 
    • zmniejszeń na kwotę 275 923,00 zł, 
    • przeniesień na kwotę 23 281,00 zł
      zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały, 
2. Po dokonanych zmianach:
a)  § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody  budżetu gminy na 2012 rok w wysokości 31 056 277,49 zł, w tym:
  1. dochody bieżące w kwocie 24 687 571,49 zł
    a) dochody własne 15 282 720,00 zł;
    b) subwencje 5 627 457,00 zł;
    c) dotacje celowe 3 777 394,49 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;     
  2. dochody majątkowe w kwocie 6 368 706,00 zł
    a) dotacje i środki przeznaczone na inwestycje 5 446 418,00 zł, w tym:
    na realizację zadań finansowanych z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 5 446 418,00 zł
    b) dochody ze sprzedaży majątku 652 288,00 zł
    c) dochody z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności 270 000,00 zł”
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 i 1a do niniejszej uchwały, 
b)  § 2 otrzymuje brzmienie:
”§ 2. Wydatki  budżetu  gminy na 2012 rok w wysokości 35 606 493,23 zł, w tym:
  1. wydatki bieżące w wysokości 24 123 290,49 zł;
    a) wydatki jednostek budżetowych 18 100 894,00 zł;
    wynagrodzenia i składki od nich naliczane 12 049 640,92 zł;
    wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 6 051 253,08 zł;
    b) dotacje na zadania bieżące 1 049 600,00 zł;
    c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 4 338 011,00 zł;  
    d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków,  o których mowa w art.5 ust 1 pkt 2 i 3 – 42 744,49 zł;
    e) obsługa długu 592 041,00 zł; 
  2. wydatki majątkowe w wysokości 11 483 202,74 zł;
    a) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne 11 483 202,74 zł, w tym:
    programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 – 7 790 292,74 zł”.
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały. 
c) Deficyt budżetu w kwocie 4 550 215,74 zł, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu:
zaciąganych kredytów w kwocie 3 637 608,74 zł;    
  • zaciąganych pożyczek w kwocie 700 000,00 zł;
  • wolnych środków w kwocie 212 607,00 zł;
d) załącznik „Przychody i rozchody budżetu w 2012 roku” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały,

e) załącznik „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 059 921,74 zł otrzymuje brzmienie: „Zadania inwestycyjne w 2012r.” na kwotę 11 483 202,74 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały,

f) załącznik „Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2012r.” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały,

g) załącznik „Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały,

h) załącznik „Dochody związane z realizacją zadań zleconych” otrzymuje brzmienie zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały,

i) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 337 608,74 zł,
    w tym na: 
    kredyty 3 637 608,74 zł
    pożyczki 700 000,00 zł”, 
j) § 13 pkt a otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Upoważnia się Burmistrza do:
a)    zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań:
  • sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu 1 000 000,00 zł,
  • sfinansowanie planowanego deficytu budżetu 4 337 608,74 zł,
    w tym na:
    kredyty 3 637 608,74 zł
    pożyczki 700 000,00 zł”. 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pakości.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty i wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
   
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Pakości
Tadeusz Grupa

Załącznik nr 1 (138kB) pdf
Załącznik nr 1a (103kB) pdf
Załącznik nr 2 (156kB) pdf
Załącznik nr 3 (93kB) pdf
Załącznik nr 4 (100kB) pdf
Załącznik nr 5 (87kB) pdf
Załącznik nr 6 (76kB) pdf
Załącznik nr 7 (79kB) pdf
 
[1] Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz.U. z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568,  z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007r. Nr 48, poz. 327 i Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr  180, poz. 1111 i nr 223, poz.1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, z 2010r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675 oraz z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281.
[2] Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w 2010r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835,  Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz.1183, Nr 234, poz. 1386, Nr 240, poz. 1429 i Nr 291, poz. 1707.  
 
 
 
 
UZASADNIENIE
do uchwały XV/109/2012
Rady Miejskiej w Pakości
z dnia 24 kwietnia 2012r.

zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Pakość na 2012 rok
 
Podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z konieczności:
 
wprowadzenia zmiany w planie dochodów budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zwiększenie o kwotę 9 187,00 zł w związku ze zwrotem kaucji od PKP Polskie Linie Kolejowe SA oraz zapłatą odszkodowania z PZU  za usuwanie skutków wypadku na Rynku,
  • w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zwiększenie o kwotę 5 276,00 zł z tytułu wpływów z różnych dochodów i odsetek, 
  • w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 300,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.9.30.2012/19 z dnia 29 marca 2012r., 
  • w dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem zwiększenie o kwotę 2 376,00 zł z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego, zmniejszenie o kwotę 182 416,00 zł z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych w związku z otrzymaniem decyzji Ministra Finansów Nr ST3/4820/2/2012/459 z dnia 23 marca 2012r., 
  • w dziale 758 Różne rozliczenia zmniejszenie części oświatowej subwencji ogólnej o kwotę 61 114,00 zł, w związku z otrzymaniem decyzji Ministra Finansów Nr ST3/4820/2/2012/459 z dnia 23 marca 2012r., 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 8 500,00 zł oraz zmniejszenie o kwotę 45 300,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.9.30.2012/19 z dnia 29 marca 2012r. oraz decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.9.30.2012/19 z dnia 29 marca 2012r. oraz decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.12.2012 z dnia 30 marca 2012r. z przeznaczeniem na wypłatę pomocy finansowej w wysokości 100 zł osobom uprawnionym, o których mowa w rządowym programie wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne ustanowionym uchwałą Nr 182/2011 Rady Ministrów z dnia 2 7września 2011r. - rezerwa celowa cz.83, poz.25 ustawy budżetowej na 2012r., 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 32 756,00 zł w związku z decyzją Wojewody Kujawsko-Pomorskiego Nr WFB.I.3120.11.2012/19 z dnia 30 marca 2012r. z przeznaczeniem na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym – zgodnie z art. 90d i art. 90e ustawy o systemie oświaty – rezerwa celowa cz.83, poz.26 ustawy budżetowej na 2012 rok, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie na kwotę 268,00 zł z tytułu odsetek za nieterminowe uiszczanie opłat za korzystanie z przystanków autobusowych, 
wprowadzenia zmiany w planie wydatków budżetowych:
  • w dziale 600 Transport i łączność zmniejszenie o kwotę 169 809,00 zł zakupu usług pozostałych, zwiększenie o kwotę 400 000,00 zł na zadanie „Przebudowa drogi gminnej nr 150426C relacji Kościelec – Węgierce”,
  • w dziale 750 Administracja publiczna zmniejszenie o kwotę 300,00 zł w związku ze zmniejszeniem kwot dotacji, 
  • w dziale 801 Oświata i wychowanie zmniejszenie o kwotę 57 948,00 zł w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej, 
  • w dziale 851 Ochrona zdrowia przeniesienie na kwotę 6 780,00 zł, w związku z koniecznością zakupu namiotu dla Punktu Konsultacyjnego ds. Uzależnień; powyższe zostało wpisane do zadań inwestycyjnych na 2012 rok, 
  • w dziale 852 Pomoc społeczna zwiększenie na kwotę 7 400,00 zł oraz zmniejszenie kwotę 44 700,00 zł w związku z otrzymaniem ostatecznych kwot dotacji, 
  • w dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększenie na kwotę 32 756,00 zł w związku z otrzymaniem dotacji na wypłatę świadczeń pomocy materialnej oraz zmniejszenie o kwotę 3 166,00 zł w związku ze zmniejszeniem części oświatowej subwencji ogólnej, 
  • w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększenie o kwotę 5 000,00 zł, z przeznaczeniem na utrzymanie placów zabaw,
  • w dziale 926 Kultura fizyczna przeniesienie na kwotę 16 501,00 zł w związku z koniecznością zakupu kosiarki samojezdnej na potrzeby Stadionu Miejskiego w Pakości; powyższe zostało wpisane do zadań inwestycyjnych na 2012 rok. 
w związku z wprowadzonymi zmianami ulega zwiększeniu deficyt budżetu o kwotę 400 000,00 zł, który planuje się pokryć z zaciągniętych kredytów. Dlatego też dokonano zmiany w załączniku „Przychody i rozchody budżetu w 2012 roku”.  
 
Podstawę prawną podjęcia niniejszej uchwały stanowią przepisy przywołane w podstawie prawnej niniejszej uchwały.  
 
Burmistrz Pakości
Wiesław Kończal

metryczka


Opublikował: Jacek Malinowski (4 maja 2012, 14:49:08)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 560